افزودن قراردادهای آتی اتریوم با پشتوانه یورو در CMEپیش از فرایند ادغام

1401/06/08
افزودن قراردادهای آتی اتریوم با پشتوانه یورو در CMEپیش از فرایند ادغام

بزرگترین صرافی مشتقات جهان، گروه CME در روز سه شنبه، 30 آگوست قراردادهای آتی بیت کوین و اتریوم تحت تسلط یورو (euro-dominated Bitcoin and Ethereum futures) را در بازار مشتقات خود راه اندازی کرد.

این صرافی ارز دیجیتال در اعلامیه خود در روز دوشنبه، 29 آگوست اعلام کرده است که محصول جدید مکمل همتایان دیجیتال وابسته به دلار خواهد بود و اندازه آن 5 بیت کوین و 50 اتریوم در هر قرارداد هوشمند است.

در معاملات مشتقه، "معاملات آتی" نوعی قرارداد هوشمند است که در آن سرمایه گذار باید دارایی پایه را با قیمت معین با زمان انقضای مشخص بخرد یا بفروشد. در واقع، قراردادهای آتی ابزار سرمایه گذاری است که به خریدار اجازه می دهد روی قیمت آتی یک کالا یا اوراق بهادار دیگر شرط بندی کند.

برخلاف قراردادهای فوروارد که بین طرفین انجام می گیرد، قراردادهای آتی تنها در صرافی های سازمان یافته مانند آنهایی که توسط CME اداره می شود، معامله می شود.

هدف از ارائه محصول جدید صرافی CME

تیم مک کورت، رئیس جهانی سهام و محصولات FX در گروه CME، اظهار داشت که راه اندازی این قراردادهای آتی به منظور افزایش نقدینگی صورت گرفته است که در معاملات وابسته به دلار بیت کوین (dollar-denominated Bitcoin) و معاملات آتی اتریوم مشاهده شده است.

همچنین براساس اظهارات کارشناسان انتظار می‌ رود که محصولات جدید اتریوم گروه CME، انعطاف‌ پذیری و شفافیت بیشتری را به مشتریان ارائه دهند.

براساس داده های کوین گکو بازار مشتقات ارزهای دیجیتال برخلاف روند نزولی ارزهای دیجیتال روند صعودی داشته است. طبق داده ها 174 میلیارد دلار قرارداد هوشمند در صرافی ها در 24 ساعت گذشته معامله شده است و این ارقام نشان می دهد که با توجه به نزدیک شدن زمان ادغام اتریوم علاقه سرمایه گذاران در بازار افزایش یافته است.

اوایل ماه آگوست، صرافی مشتقات CME مستقر در شیکاگو از برنامه خود را برای راه اندازی معاملات آتی اتریوم در 12 سپتامبر درست چند روز قبل از فرایند ادغام رونمایی کرده است با این حال بخش بزرگی از محصول مورد نظر خود را در 30آگوست راه اندازی نموده است.

با راه اندازی ادغام اتریوم، شبکه اصلی اتریوم فعلی با سیستم اثبات سهام زنجیره بیکن ادغام خواهد شد که پایان اثبات کار برای اتریوم و انتقال کامل به اثبات سهام خواهد بود.

ادغام مصرف انرژی اتریوم را تا 99.95 درصد کاهش می دهد و شبکه را سریع ‌تر، مقیاس ‌پذیرتر می کند. طبق اعلامیه اخیر توسعه دهندگان اتریوم، حرکت به سمت اثبات سهام بین 10 تا 20 سپتامبر انجام خواهد شد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزودن قراردادهای آتی اتریوم با پشتوانه یورو در CMEپیش از فرایند ادغام
سوال امنیتی :1+48 = ?