الزام تنظیم مقررات دیجیتال در کانادا

1401/03/30
الزام تنظیم مقررات دیجیتال در کانادا

کارولین راجرز، معاون ارشد بانک کانادا، روز چهارشنبه 14 ژوئن در مصاحبه ای با رویترز در خصوص مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در کانادا توضیحاتی ارائه کرده است. براساس اظهارات معاون ارشد بانک کانادا، بانک مرکزی کانادا منتظر بزرگتر شدن بازار ارز دیجیتال برای اعمال قوانین مربوطه نخواهد بود. به گفته معاون ارشد بانک مرکزی کانادا بازار ارزهای دیجیتال با وجود گسترش در سراسر جهان همچنان کوچک و در حال رشد است و اهمیت تنظیم مقررات دیجیتال اکنون ضروری است.

پس از کاهش بیش از 15 درصدی بیت کوین در روز دوشنبه 13 ژوئن و نزول بازارهای دیجیتال، کل ارزش بازار دیجیتال به زیر 1 تریلیون دلار کاهش یافته است. طبق داده‌ های Bitcoin Markets، ارزش کل بازار ارز دیجیتال در زمان انتشار خبر تقریباً 918 میلیارد دلار بوده است.

براساس گزارش بانک مرکزی کانادا، سهم 5 درصدی شهروندان کانادایی‌ از بیت ‌کوین در سال 2020 بیش از دو برابر شده و به 13 درصد در سال 2021 رسیده است و اکنون در برهه زمانی حساس برای بیت کوین همچنان اشتیاق کانادایی ها به دارایی های دیجیتال افزایش یافته است؛ از نظر کارشناسان ارزهای دیجیتال بهترین زمان سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال در زمان نزولی بازار و در کف قیمتی آن می باشد.

از زمان سقوط اکوسیستم ترا میزان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در میان سرمایه گذاران کانادایی بیش از 25 درصد افزایش یافته است که باعث نگرانی مقامات مالی کانادا شده است و بانک مرکزی کانادا اکنون تصمیم به تنظیم سریع دارایی های دیجیتال گرفته است.

براساس توضیحات معاون ارشد بانک مرکزی کانادا، دارایی های دیجیتال تا حدودی شبیه دارایی های بانکی و بازارهای سرمایه می باشند از این رو می توان قوانین مشابه را برای ارزهای دیجیتال نیز اعمال نمود با این حال بانک مرکزی کانادا با توجه به غیرمتمرکز بودن دارایی های دیجیتال احتمالا با چالش هایی روبرو خواهد بود.

دارایی های دیجیتال در کانادا

طبق قوانین بانک مرکزی کانادا، ارز دیجیتال در کانادا به عنوان پول قانونی در نظر گرفته نمی شود. بنابراین، از منظر مالیاتی، دارایی دیجیتال به جای ارز فیات به عنوان یک کالا در نظر گرفته می شود. طبق قوانین اوراق بهادار، صرافی ‌های دیجیتال کانادا یا توکن‌ ها به عنوان اوراق بهادار طبقه ‌بندی می ‌شوند و مشمول الزامات اوراق بهادار می باشند.
هیچ رویکرد جهانی و یکپارچه ای برای تنظیم دارایی های دیجیتال از جمله ارزهای دیجیتال وجود ندارد. حتی در داخل کانادا، تنظیم‌ کننده‌ های اوراق بهادار مقررات منسجمی در این خصوص اتخاذ نکرده اند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد الزام تنظیم مقررات دیجیتال در کانادا
سوال امنیتی :2+59 = ?