انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا کدامند؟

1401/09/12
انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا کدامند؟

ما سعی می کنیم در مقاله انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا کدامند؟ اطلاعاتی در مورد مارکت کپ یا Market Cap برای شما ارائه کنیم و به معرفی 3 ارز دیجیتال با ارزش بازار بالا بپردازیم و اهمیت مارکت کپ در سرمایه گذاری رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت باشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. در آخر نیز قدم های زیادی وجود دارن که باید بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودآور میشه.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و بر اساس همین موارد مورد استقبال قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست میارن. همچنین ارزهای دیجیتال بر اساس معیار مارکت کپ یا ارزش بازار رتبه می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا کدامند؟ اطلاعاتی در مورد مارکت کپ یا Market Cap برای شما ارائه کنیم و به معرفی 3 ارز دیجیتال با ارزش بازار بالا بپردازیم و اهمیت مارکت کپ در سرمایه گذاری رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این رمز ارزها اشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

شاید برایتان مفید باشد: انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟

مارکت کپ چیست؟

مارکت کپ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مارکت کپ یا ارزش بازار رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که مارکت کپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مارکت کپ یا Market Cap شاخصی برای اندازه گیری و دنبال کردن ارزش یه ارز دیجیتال خاص هست. از مارکت کپ به عنوان شاخص تسلط و محبوبیت ارزهای دیجیتال نیز استفاده میشه. بنابراین، هرچقدر مارکت کپ یه ارز دیجیتال بالاتر باشه، سلطه اون در بازار بیشتره. به همین دلیل ارزش بازار به عنوان مهم ترین شاخص برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال در نظر گرفته میشه.

جالب اینجاست که بدونین یکی از معیارها و شاخص های مهم در شناخت بزرگی بازار، مارکت کپ یا ارزش بازار هست. مارکت کپ در بازار ارزهای دیجیتال و پروژه های بلاک چین مثل بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین ها نیز مورد توجه قرار می گیره. این مفهوم ارزش و بزرگی فعلی یه دارایی رو نشون میده. همچنین مارکت کپ به مجموع ارزش دلاری ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها اشاره داره. به عبارت دیگه، مارکت کپ ارزهای دیجیتال با ضرب قیمت فعلی ارز دیجیتال در تعداد کل توکن های در گردش همون ارز محاسبه میشه.

مقاله پیشنهادی: سواپ SWAP ارز دیجیتال چیست؟

اهمیت مارکت کپ در سرمایه گذاری

اهمیت مارکت کپ در سرمایه گذاری

مارکت کپ یا ارزش بازار در سرمایه گذاری از اهمیت زیادی برخوردار هست. خیلی از معامله گران حرفه ای بازار اعتقاد دارن که ارزش بازار می تونه گیج کننده باشه. ترس از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال با مارکت کپ پایین یا مطمئن بودن به ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا شاید سرمایه گذاران رو نگران کنه. چون سرمایه گذاران قبل از خرید ارز دیجیتال ابتدا مارکت کپ رمز ارزهای مورد نظر خودشون رو بررسی می کنند و سپس تصمیم می گیرن که بر روی کدوم ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند تا سود زیادی به دست بیارن. معمولا رمز ارزهایی که مارکت کپ پایینی دارن، رشد قیمتی زیادی رو تجربه می کنند.

مقاله پیشنهادی: کارمزد انتقال چیست و چرا اخذ میشود؟

در اصل مارکت کپ یا ارزش بازار به معامله گر یا خریدار نشون میده که برای سرمایه گذاری بر روی یه ارز دیجیتال باید چقدر ریسک کنند. هرچقدر مارکت کپ بزرگ تر باشه، ریسک سرمایه گذاری در اون کمتر میشه. چون این رمز ارزها دوره رشد خودشون رو گذروندن و در حال حاضر به ثبات نسبی و حداقلی خودشون رسیدن. در مقابل سرمایه گذاری روی ارزهایی با مارکت کپ کوچیک یه فرصت برای رشد سریع و شارپی اصل سرمایه محسوب میشه. ارزهایی که مارکت کپ پایینی دارن، هنوز فرصت رشد قیمت زیادی دارن.

3 ارز دیجیتال با ارزش بازار بالا کدامند؟

3 ارز دیجیتال با ارزش بازار بالا کدامند؟

همونطور که گفتیم، مارکت کپ یا Market Cap ارزش نقدی یه پروژه یا ارز دیجیتال هست که در بازار کریپتوکارنسی ها، مارکت کپ ارزش کل توکن ها یا کوین های استخراج شده ضرب در قیمت فعلی اون هاست. مارکت کپ شاخصی هست که سرمایه گذاران قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مورد نظرشون، اون رو آنالیز می کنند تا سرمایه گذاری خوبی انجام بدن. ارزهای دیجیتالی وجود دارن که مارکت کپ بالایی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا بپردازیم.

• ارز دیجیتال بیت کوین(BTC)

یکی از انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا، ارز دیجیتال بیت کوین هست که با نماد اختصاری BTC شناخته میشه. در زمان نوشتن این مقاله، ارز دیجیتال بیت کوین مارکت کپی حدود 324.400.000 داره و در رتبه اول بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. ارز دیجیتال بیت کوین نوعی رمز ارز غیرمتمرکز هست که در سال 2009 معرفی و عرضه بازار شد. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر بیشترین مارکت کپ بازار رو در اختیار داره. به همین دلیل رشدهای قیمتی بیت کوین در مقادیر کم هست.

• ارز دیجیتال اتریوم(ETH)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا، ارز دیجیتال اتریوم هست که با نماد اختصاری ETH شناخته میشه که در زمان نوشتن این مقاله، ارز دیجیتال اتریوم مارکت کپی حدود 155.263.000 داره و در رتبه دوم بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. ارز دیجیتال اتریوم در اصل نوعی شبکه بلاک چین غیرمتمرکز هست که رمز ارز اصلی اون اتر نام داره. این ارز دیجیتال رتبه دوم بزرگی مارکت کپ رو در بین 100 ارز دیجیتتال شناخته شده داره.

• ارز دیجیتال تتر(USDT)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا، ارز دیجیتال تتر هست که با نماد اختصاری USDT شناخته میشه که در زمان نوشتن این مقاله، ارز دیجیتال تتر مارکت کپی حدود 65.353.700 داره و در رتبه سوم بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. ارز دیجیتال تتر نسخه دیجیتالی دلار آمریکا هست و هر توکن اون حدودا یه دلار ارزش داره. تتر از جمله رمز ارزهایی هست که پشتوانه واقعی دلاری داره و این ارز دیجیتال سعی می کنه تا ارزش بازار خودش رو برابر با دلار حفظ کنه و قیمتش نوسان زیادی نداشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا کدامند؟ اطلاعاتی در مورد مارکت کپ یا Market Cap برای شما ارائه کنیم و به معرفی 3 ارز دیجیتال با ارزش بازار بالا بپردازیم و اهمیت مارکت کپ در سرمایه گذاری رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، یکی از معیارها و شاخص های مهم در شناخت بزرگی بازار، مارکت کپ یا ارزش بازار هست. مارکت کپ در بازار ارزهای دیجیتال و پروژه های بلاک چین مثل بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین ها نیز مورد توجه قرار می گیره.


نظرات کاربران در مورد انواع ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا کدامند؟
سوال امنیتی :8+48 = ?