انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟

1401/06/09


سعی می کنیم در مقاله انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به ویژگی های ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت کوین و توکن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار کریپتوکارنسی نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه.

همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و با سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سود به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلاتی در این مورد برای شما پیش نیاد و بتونین معامله های خوبی داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات باعث میشه تا فرصت های کسب سود زیادی برای معامله گران و تریدرها فراهم بشه. به این ترتیب شما نیز می تونین از همین فرصت ها کسب سود کنین. البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کرده و سود به دست بیارین.

برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت و قیمت ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو پیش بینی کنین. تحلیل تکنیکال نیز دانش تخصصی بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال هست که شامل ابزارها و اندیکاتورهای مختلفی هست.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت کوین و توکن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاد که ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال شکل دیجیتالی و مجازی پول های واقعی هست که فقط در فضای اینترنت مورد استفاده و معامله قرار می گیرن. به عبارت دیگه ارزهای دیجیتال همانند پول های واقعی شکل قابل لمس ندارن و شما نمی تونین اون ها رو لمس کنین.

ارزهای دیجیتال با وجود شباهت های زیادی که به پول های واقعی دارن، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باعث منحصر به فرد شدن اون ها میشه. همچنین به ارزهای دیجیتال، رمز ارز نیز گفته میشه. اسم رمز ارزها نیز از تکنیک های رمزنگاری گرفته شده، چون اون ها رو در مقابل خیلی از تقلب ها که معمولا در حوزه ارزهای سنتی وجود داره، ایمن می کنه.

جالب اینجاست که بدونین امنیتی که ارزهای دیجیتال ارائه میدن، اون ها رو برای سرمایه گذاران بسیار جذاب کرده و مردم رو به خریدشون در سال های اخیر ترغیب کرده. رمز ارز در اصل شکل مجازی از پول واقعی یا ارز سنتی هست که به عنوان دارایی دیجیتال نیز شناخته میشه.

به دلیل رمزنگاری که اون رو ایمن می کنه، در مقابل تقلب یا جعل امنیت بسیار بالایی داره. این موضوع، امنیت اون رو نسب به سایر ارزهای سنتی که به راحتی میشه با تجهیزات خاص اون ها رو جعل کرد، بسیار بیشتر می کنه، مخصوصا اینکه مجرمان با تکنیک هایی که به کار می گیرن، به طور فزاینده ای پیشرفته تر شدن. به این ترتیب همین موضوع ها باعث شده تا ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی به دست بیارن. پیشنهاد میکنیم مقاله امنیت در خرید و فروش ارز های دیجیتال رو هم مطالعه کنین.

اکثر ارزهای دیجیتال شبکه های غیر متمرکز هستن که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شدن، یعنی اون ها توسط گروه متمایزی از رایانه ها اجرا میشن که وجود این رمز ارزها رو خارج از هر گونه سیستم مرکزی دولتی یا اقتدار تسهیل می کنه.

بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده هست که اطلاعات رمز ارزها در اون ذخیره میشه. از جمله از این اطلاعات می تونیم به تاریخچه تراکنش رمز ارزها، آدرس های عمومی فرستنده و آدرس های عمومی گیرنده اشاره کنیم. توجه داشته باشین که شما نمی تونین این اطلاعات رو در بلاک چین دستکاری کنین.

ویژگی های ارز دیجیتال چیست؟

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار میگیرن. به همین منظور ما سعی میکنیم در این قسمت از مقاله انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ویژگی های ارز دیجیتال چیست

• غیر متمرکز بودن

یکی از ویژگی های ارزهای دیجیتال که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن این هست که غیر متمرکز هستن. بهتره بدونین رمز ارزها به صورت غیر متمرکز و توسط بلاک چین فعالیت میکنند و هیچ نهاد دولتی و مرکزی دخالتی در فعالیت اون ها نداره و شما می تونین با خیال راحت تراکنش های خودتون رو با رمز ارزها انجام بدین.

• امنیت

یکی از ویژگی های ارزهای دیجیتال این هست که سطح امنیت بالایی دارن. از اونجایی که ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند، امنیت اون ها بالا هست. همچنین همه تراکنش های ارزهای دیجیتال در بلاک چین ثبت و ذخیره میشه و این موضوع نیز بر امنیت اون ها اضافه میکنه.

• سود ده بودن

یکی دیگه از ویژگی های ارزهای دیجیتال این هست که سود دهی بالایی دارن. ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارن و همین موضوع باعث میشه تا فرصت های کسب سود زیادی برای معامله گران و تریدرها فراهم بشه. شما نیز می تونین از همین فرصت ها استفاده کنین و سود به دست بیارین.

انواع ارزهای دیجیتال از نظر بلاکچین

کوین چیست؟

کوین چیست

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کوین رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که کوین چیست؟ بهتره بدونین کوین یا Coin پولی دیجیتال هست که با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری شده ایجاد شده و ارزش رو در طول زمان ذخیره می کنه.

همچنین کوین در واقع معادل دیجیتال پول هست که بیت کوین مشهورترین نمونه اون محسوب میشه. نکته قابل توجه این هست که کوین ها ارزهای دیجیتالی هستن که بر روی شبکه بلاک چین اختصاصی خودشون ایجاد میشن و بصورت مستقل فعالیت می کنند. برای مثال، بیت کوین نوعی Coin هست که بر روی شبکه خودش ایجاد شده و فعالیت های خودش رو انجام میده.

همونطور که از اسم کوین مشخصه، عملکرد اون ها درست مثل کوین ها و سکه ها در واقعیت هست. همچنین هدف اصلی کوین ها تسهیل فرایند پرداخت و انتقال هست و بسیار شبیه به پول های سنتی هستن. نکته مهم اینکه کوین ها قابل تبدیل، تقسیم و با دوام هستن. تنها تفاوتی که با پول سنتی دارن این هست که کوین های رمزنگاری شده توسط تکنیک های رمزنگاری تولید شدن و تعداد بیشتر اون ها محدود هست.

برای مثال تعداد کل واحدهای بیت کوین 21 میلیون عدد هست. البته این کوین هم درست مثل پول های فیزیکی و کاغذی برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات قابل استفاده هست.

توکن چیست؟

در فضای ارزهای دیجیتال، توکن به اون دسته از رمز ارزها گفته میشه که بلاک چین مخصوص خودشون رو ندارن و از بلاک چین های دیگه برای ثبت تراکنش های خود استفاده می کنند. همچنین توکن نوعی دارایی دیجیتال هست که قابلیت انتقال به دیگران و ذخیره ارزش در خود رو دارن. توکن ها توسط شرکت های مختلف بر بستر تکنولوژی بلاک چین ایجاد و راه اندازی میشن.

تفاوت کوین و توکن چیست؟

تفاوت کوین و توکن چیست

خیلی از کاربران و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال، دو مفهوم کوین و توکن رو به صورت اشتباهی به جای هم استفاده میکنن، ولی بهتره بدونین که کوین و توکن تفاوت زیادی با هم دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ برخی از تفاوت کوین و توکن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشین.

• یکی از انواع تفاوت کوین و توکن که باعث میشه تا این دو مفهوم منحصر به فرد بشن و از هم متمایز بشن این هست که کوین ها بلاک چین اختصاصی خودشون رو دارن، ولی توکن ها شبکه اختصاصی خودشون رو ندارن و از بستر سایر بلاک چین ها برای فعالیت خودشون استفاده می کنند.

• یکی دیگه از انواع تفاوت کوین و توکن این هست که کوین ها معمولا فقط واسطه معامله هستن، ولی توکن ها کاربرد مختلفی در شبکه دارن. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از کوین ها فقط معاملات خودتون رو انجام بدین، در حالی که از توکن ها می تونین در موارد مختلفی استفاده کنین.

• یکی دیگه از انواع تفاوت کوین و توکن این هست که هر کوین نیاز به کیف پول ارز دیجیتال و آدرس اختصاصی خودش داره، ولی توکن ها رو میشه در همه آدرس های بلاک چینی میزبان ذخیره کرد و اون رو در کیف پول های مختلفی نگهدای کرد.

• یکی دیگه از انواع تفاوت کوین و توکن این هست که کارمزد شبکه در کوین ها از خود کوین برداشته میشه و لازم نیست رمز ارز دیگه ای در اختیار داشته باشین، ولی کارمزد تراکنش توکن ها معمولا از ارز دیجیتال بومی بلاک چین کسر میشه و باید رمز ارز بومی بلاک چین رو در اختیار داشته باشین.

شبکه انتقال ارزهای دیجیتال چیست؟

شبکه انتقال ارزهای دیجیتال چیست

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ به بررسی شبکه انتقال ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین مفهوم شبکه انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک چین  کمی پیچیده هست. هر شبکه برای ایجاد توکن های جدیدی بر روی بلاک چین خودش از مفهومی به اسم استاندارد توکن استفاده می کنه.

استاندارد توکن در اصل گروهی از پروتکل هاست که به افراد این امکان رو میده تا توکن های خودشون رو بر روی شبکه مورد نظر خودشون به وجود بیارن. همچنین هر شبکه بلاک چینی مثل اتریوم میتونه استانداردهای مختلفی داشته باشه که هر کدوم ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن.

استانداردهای موجود در شبکه های بلاک چینی به برنامه های غیر متمرکز یا Dapp ها این امکان رو میده تا برای پردازش تراکنش های مالی خود، توکن به وجود بیارن. به عبارت دیگه توسعه دهنده های برنامه های غیر متمرکز باید برای تسهیل فعالیت های مالی خودشون باید توکن داشته باشن.

در اصل هر شبکه انتقال ارزهای دیجیتال همون استاندارد شبکه هست که از اون برای ایجاد توکن استفاده می کنه. برای مثال ارز دیجیتال بیت کوین به جز بلاک چین یا شبکه اصلی خودش بر روی استانداردهای ERC20، BEP20 و BEP2 بایننس نیز وجود داره. به این ترتیب شما می تونین بیت کوین رو بر روی این شبکه ها انتقال بدین.

جالب اینجاست که بدونین توجه به شبکه در زمان انتقال ارزهای دیجیتال از صرافی به کیف پول یا از ولت به ولت دیگه اهمیت زیادی داره و باید حتما به این مورد توجه داشته باشین. همچنین یادتون نره که در صورت انتقال یه ارز دیجیتال به آدرس شبکه متفاوت بازیابی سرمایه شما تقریبا غیر ممکن میشه و سرمایتون از دست میره.

سرعت و کارمزد هر شبکه انتقال ارزهای دیجیتال نیز متفاوت هست و هر شبکه کارمزد مختلفی رو از شما دریافت می کنه. برای مثال شبکه ERC20 بیشترین کارمزد رو دریافت می کنه.

کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال چیست و چرا اخذ می شود؟

کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال چیست و چرا اخذ می شود

ما قصد داریم در این قسمت از مقاله بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین هزینه یا کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال میزان مبلغی هست که در زمان انتقال ارزهای دیجیتال به یه کیف پول دیگه پرداخت میشه.

به عبارت دیگه شما زمانی که قصد دارین تا ارزهای دیجیتال خودتون رو از کیف پول خودتون به سایر کیف پول ها بفرستین، باید میزان مبلغی رو به عنوان کارمزد شبکه و کارمزد کیف پول پرداخت کنین تا تراکنش شما انجام بشه. همچنین میزان کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال متفاوت هست و می تونه با توجه به میزان ترافیک شبکه بلاک چین تغییر کنه.

اگه قصد دارین تا تراکنش شما سریع تر انجام بشه، باید هزینه بالاتری پرداخت کنین تا با توجه به میزان استاندارد کارمزد، در اول صف انتظار قرار بگیره و سریع تر انجام بشه. همچنین معمولا میزان کارمزد در اکثر صرافی های ارز دیجیتال ثابت هست، ولی در کیف پول های دیجیتال با توجه به نوع کیف پولی که استفاده می کنین، امکان تنظیم هزینه ها وجود داره.

بهتره بدونین ایده کارمزد در ابتدا به عنوان ابزاری برای جلوگیری از تحرکات اسپم در بیت کوین معرفی شد، ولی به مرور زمان به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های بلاک چین شناخته شد. از اون زمان تاکنون پرداخت کارمزد برای انتقال ارزهای دیجیتال اجباری شد و نمیشه بدون پرداخت کارمزد تراکنشی رو انجام داد.

جالب اینجاست که بدونین عوامل مختلفی رو باید در زمان انتقال ارزهای دیجیتال در نظر بگیرین، که یکی از این عوامل شلوغی شبکه ارز دیجیتال هست. به این ترتیب هر چقدر شبکه شلوغ تر باشه و تعداد زیادی تراکنش رو پردازش کنه، مدت زمان تایید تراکنش ارز دیجیتال در شبکه مورد نظر بیشتر میشه.

همچنین میزان کارمزد پرداختی نیز یکی از دیگه از این عوامل هست. هر چقدر کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال بیشتر باشه، تراکنش سریع تر در شبکه تایید میشه. بنابراین برای بالا بردن سرعت انجام تراکنش، باید کارمزد بیشتری پرداخت کنین.

ارزهای دیجیتال قابل استخراج چیست؟

ارزهای دیجیتال قابل استخراج چیست

برای اینکه بدونین بهترین ارزهای دیجیتال قابل استخراج کدامند؟ باید اطلاعاتی در مورد فرایند استخراج ارزهای دیجیتال داشته باشین. به فرایند تولید ارز دیجیتال توسط دستگاه های سخت افزاری، استخراج گفته میشه.

همچنین استخراج یکی از روش های کسب درآمد محسوب میشه و شما می تونین با تهیه دستگاه های ماینر، ارز دیجیتال تولید کنین و با فروش اون ها سود به دست بیارین. همچنین شما می تونین ارزهای دیجیتالی رو استخراج کنین که توسط الگوریتم اثبات کار یا POW فعالیت می کنند. از جمله از این ارزهای دیجیتال می تونیم به ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، لایت کوین و... اشاره کنیم.

جالب اینجاست که بدونین با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که انتخاب یکی از اون ها برای استخراج و سرمایه گذاری کار سختی هست، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال قابل استخراج، بیت کوین هست. البته اتریوم، لایت کوین، ترون و... نیز از سایر ارزهای دیجیتال قابل استخراج هستن که تونستن به دلیل داشتن مزایای خاص خودشون توجه ماینرها رو برای استخراج به سمت خودشون جلب کنند.

همچنین باید در انتخاب یه رمز ارز برای استخراج باید شرایط و اهدافی که در ذهنتون دارین رو مورد توجه قرار بدین. برای مثال بیت کوین رو پنج سال پیش می تونستین با قیمت حدود 500 دلار استخراج کنین و در حال حاضر بیت کوین های خودتون رو در قیمت 20 هزار دلار بفروشین.

سایر ارزهای دیجیتال قابل استخراج مثل کاردانو، اتریوم، دوج کوین، ریپل و... نیز جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج محسوب میشن و همه اون ها از پتانسیل خوبی برای رشد در آینده برخوردار هستن و جزو پروژه های قوی شناخته میشن. همچنین اگه سرمایه گذاری در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال با آگاهی و اطلاعات بیشتر و تحقیق انجام بشه، می تونه سود قابل توجهی به دنبال داشته باشه.

انواع ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدامند؟

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدامند

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره که همین موضوع باعث میشه تا پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کار سختی بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری رو برای شما معرفی کنیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید اون ها بگیرین.همچنین شما می تونین مقاله آموزش سرمایه گذاری  رو هم برای مطالعه بیشتر در این زمینه بخونین.

• ارز دیجیتال بیت کوین

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری که به عنوان پادشاه کریپتوکارنسی نیز شناخته میشه، ارز دیجیتال بیت کوین هست. بیت کوین که به عنوان اولین رمز ارز شناخته میشه، توسط شخصی ناشناس با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 معرفی شد و از اون زمان تاکنون به دلیل داشتن مزیت های فوق العادش، تونسته مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره و بیشترین سهم بازار رو از آن خودش کنه.

• ارز دیجیتال اتریوم

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری، ارز دیجیتال اتریوم هست. اتریوم با نماد اختصاری ETH نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی هست که در زمان نوشتن این مقاله در رتبه 2 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین این رمز ارز به دلیل پشتیبانی از قراردادهای هوشمند محبوبیت زیادی به دست آورده.

• ارز دیجیتال کاردانو

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری، ارز دیجیتال کاردانو هست. کاردانو نیز با نماد اختصاری ADA نوعی رمز ارزی هست که به دلیل ویژگی ها و کاربردهای خاص خودش محبوبیت زیادی به دست آورده و اهداف مشخصی رو دنبال می کنه که در صورت تحقق این اهداف می تونه رشد قیمتی چشمگیری رو تجربه کنه.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

ارز دیجیتال های زیادی وجود  داره که هر کدوم به دلیل داشتن برخی معیارها در رتبه های مختلفی قرار می گیرن. شاید از خودتون پرسیده باشین که رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟ بهتره بدونین رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس معیارهای مختلفی انجام میشه.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است

به عبارت دیگه ارزهای دیجیتال باید برخی معیارهای خاص رو داشته باشن تا رتبه اون ها بالا بیاد. در ادامه برخی از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار می دیم تا با این معیارها آشنایی داشته باشین.

•یکی از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، مارکت کپ ارز دیجیتال است. بهتره بدونین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها بر اساس میزان مارکت کپ و یا حجم بازار رتبه بندی میشن. برای مثال بیت کوین که بیشترین مارکت کپ بازار رو داره، در رتبه 1 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. بنابراین، هرچقدر مارکت کپ ارز دیجیتال بیشتر بشه، رتبه اون نیز بالا میاد.

•یکی دیگه از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، حجم معاملات روزانه هست. هرچقدر حجم معاملات روزانه یه ارز دیجیتال بیشتر بشه، رتبه بهتری از آن خودش می کنه. البته توجه داشته باشین که این معیار به تنهایی شاخص اصلی برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال نیست.

•یکی دیگه از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، میزان محبوبیت اون هاست. بنابراین هرچقدر ارز دیجیتالی محبوبیت زیادی به دست بیاره، می تونه مارکت کپ بیشتری به دست بیاره و با افزایش حجم معاملات روزانه نیز در جایگاه خوبی قرار بگیره.

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

بیت کوین چیست و چگونه کار میکند

بیت کوین با نماد اختصاری BTC نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 381.95 میلیارد دلار و سهم 40.61 درصدی از کل بازار، در رتبه 1 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره.

همچنین ارز دیجیتال بیت کوین توسط شخص یا گروهی ناشناس با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 ایجاد شد و به طور رسمی در سال 2099 معرفی بازار کریپتوکارنسی ها شد. بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین ویژگی ها و مزایای زیادی به همراه داره که می تونه به عنوان روشی برای پرداخت نیز مورد استفاده قرار بگیره. به همین دلیل تاکنون خیلی از کشورها بیت کوین رو به عنوان روش پرداخت رسمی پذیرفتن.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین یکی از انواع رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها هست که به صورت غیر متمرکز در بستر بلاک چین فعالیت می کنه. همچنین این رمز ارز با محاسبات بسیار پیچیده ریاضی به صورت رمزهای دیجیتالی به دست میاد.

ارز دیجیتال بیت کوین همه ویژگی های پول واقعی رو داره، با این تفاوت که به دلیل غیر متمرکز بودن اون تحت نظارت هیچ دولت یا سازمانی نیست و همه تراکنش های اون در بلاک چین ثبت میشه. به این ترتیب شما می تونین با خیال راحت تراکنش های خودتون رو با بیت کوین انجام بدین، بدون اینکه کسی به تراکنش شما دسترسی داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت کوین و توکن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

همونطور که گفتیم، امروزه به دلیل گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. همچنین برای خرید ارزهای دیجیتال می تونین از صرافی اینانس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟
  • از انواع شت کوین ها و آلت کوین ها و تعریف این دوتا توی مطلب تون چرا گفته نشده؟ انواع ارز های دیجیتال رو خیلی کلی گفتین فقط توکن و کوین و تعریف ها شون رو گفتین.

    • بله ایشالا در اپدیت های بعدی روی انواع بیشتر ارزهای دیجیتال کار خواهیم کرد.

    با سلام خیلی مطلب خوبی بود ممنون از تیم قدرتمند شما :) من و تیم مون پنج ساله روی حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال کار میکنیم . دوستانی که تمایل به همکاری داشتن در تلگرام به mr_fokrپیام بدن . ممنون از سایت خوبتون .... با قدرت ادامه بدید :)

    همه ارزهای دیجیتال اخر سر وصل میشن به بیت. اون بره بالا همه میرن بیاد پایین همه میان پایین

    یه روز فک میکردیم کاردانو بخریم پولدار میشیم. الان دهنمون سرویس شدده

    همه ارزها به بیت کوین ارتباط پیدا میکنن. بیت بره بالا همشون حرکت میکنن . الانم میبینید اومده پایین همه رو کشیده پایین

سوال امنیتی :8+73 = ?