اهرم معاملاتی Leverage در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

1401/11/11
اهرم معاملاتی Leverage در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

اهرم معاملاتی یا Leverage؛ استفاده از سرمایه قرضی برای انجام معاملات! برای همه ما به دست آوردن یه فرصت معاملاتی که در اون سود بزرگی وجود داشته باشه، فرصت جذابیه. قضیه وقتی جذاب تر میشه که بدونیم پای هیچگونه بهره ای در وسط نیست! اهرم معاملاتی در اصل نوعی فرصت معاملاتی هست که در اون می تونین سود زیادی از توان مالیتون داشته باشین. البته توجه داشته باشین که ممکنه اهرم معاملاتی باعث بشه تا در زمان ضرر کردن، ضرر شما چند برابر بشه و ناامید بشین. بنابراین، زمانی از اهرم یا لوریج در معاملات خودتون استفاده کنین که به پیش بینی خودتون باور دارین و مطمئن هستین که بازار روند مورد نظر شما رو طی می کنه.

بازارهای مالی مثل فارکس و ارزهای دیجیتال پر از استراتژی های مختتلفی هست که هر کدوم از اون ها برای شرایط ویژه ای مناسب هستن و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. شما به عنوان شخصی که در این بازار فعالیت می کنه، باید با انواع اون ها آشنا باشین و کاربرد درستشون رو بدونین. یکی از استراتژی هایی که در بازار ارزهای دیجیتال خیلی مورد استفاده تریدرها و معامله گران قرار می گیره، معاملات لوریج یا اهرم دار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اهرم معاملاتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهرم معاملاتی یا Leverage به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای لوریج در معاملات ارز دیجیتال بپردازیم و خطرات اهرم در ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: 10 نکته مهم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

اهرم معاملاتی چیست؟

اهرم معاملاتی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اهرم معاملاتی یا Leverage رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما پیش اومده باشه که اهرم معاملاتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اهرم ابزاری هست که توسط معامله گران برای افزایش اندازه موقعیت ها و سودهای احتمالی استفاده میشه. استفاده از اهرم در معاملات ممکنه باعث ضررهای خیلی بزرگ تری بشه. معامله گران برای افزایش نقدینگی پول خودشون از اهرم استفاده می کنند. برای مثال اون ها ممکنه از اهرم 4 برابری برای حفظ همون اندازه موقعیت با وثیقه کمتر به جای حفظ موقعیت اهرمی 2 برابری در یه ارز دیجیتال استفاده کنند.

جالب اینجاست که بدونین اهرم یا لوریج در معاملات با هدف افزایش بازدهی در سرمایه گذاری استفاده میشه. وقتی که شما از اهرم استفاده می کنین، نیازی نیست کل سرمایه خودتون رو وارد بازار کنین. مثلا اگه می خواهین 1000 دلار روی ارز دیجیتال خاصی سرمایه گذاری کنین، ولی این مبلغ رو ندارین، می تونین معامله رو با استفاده از اهرم و به میزانی که سرمایه دارین شروع کنین که در این صورت مابقی سرمایه از طریق صرافی تامین میشه. در اصل شما با استفاده از این ابزار پول قرض می گیرین و معاملات رو انجام می دین.

مقاله پیشنهادی: چگونه در بازار نزولی سود کنیم؟

مزایای لوریج در معاملات ارز دیجیتال

مزایای لوریج در معاملات ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، اهرم در معامله یعنی استفاده از قرض برای انجام یه سرمایه گذاری یا پروژه هست. نتیجه استفاده از اون چند برابر شدن بازدهی های احتمالی در اون سرمایه گذاری هست. در عین حال، اهرم ریسک معامله و ضرر ناشی از اون هم رو در صورت عدم بازدهی سرمایه گذاری چند برابر می کنه. استفاده از لوریج در معاملات مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از لوریج در معاملات ارز دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

• دسترسی قدرتمند به سرمایه

یکی از مزایای استفاده از لوریج در معاملات ارز دیجیتال که باعث میشه تا مورد استفاده خیلی از تریدرها و معامله گران قرار بگیره، دسترسی قدرتمند به سرمایه هست. با انجام معاملات لوریج، قدرت هر پولی که به کار می گیرین رو چندین برابر می کنه. اگه لوریج به صورت موفقیت آمیز استفاده بشه، منابع مالی اهرمی به مراتب خیلی بیشتر از شرایط بدون اهرم به بازدهی منجر میشن. در اصل به کمک اهرم معاملاتی شما می تونین با سرمایه های خیلی کم و با کمک قرض سرمایه به دست بیارین و معاملات رو انجام بدین.

• ایده آل برای خرید

یکی دیگه از مزایای استفاده از لوریج در معاملات ارز دیجیتال این هست که برای خرید مناسب و ایده آل هست. به دلیل هزینه های اضافی و خطرات ناشی از افزایش بدهی، سرمایه گذاری اهرمی برای دوره های کوتاهی که مشاغل شما دارای اهداف پیشرفتی خاصی هستن، مثل خرید ارز دیجیتال، بازخرید سهام یا سود یکباره، خیلی مناسب و ایده آل هست و می تونه راه مناسبی برای انجام معاملات باشه.

خطرات اهرم در ارز دیجیتال

خطرات اهرم در ارز دیجیتال

ریسک در سرمایه گذاری یکی از عواملی هست که می تونه باعث ایجاد تنش و جو روانی به شما بشه، راهی پر از استرس ولی پر از پول و سرمایه خیلی زیاد در صورت ضرر کردن در این نوع معاملات ممکنه همه سرمایه خودتون رو از دست بدین. نبود هیچگونه دانش بر این بازار ممکنه روی روان شما تاثیر بذاره، چون که می تونین به اشتباه خودتون برچسب بدشانسی بزنین و در صورت از دست دادن بخشی از سرمایه خودتون این بار ضریب بالاتری رو برای باز پس گیری سرمایه خودتون انتخاب کنین. در این صورت شما بخش زیادی از سرمایه خودتون رو از دست دادین، باید بدونین که همه مسیر کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال تحلیل های تکنیکال و تحلیل فاندامنتال نیست، بلکه بخش قابل توجهی برای موفقیت در این مسیر مربوط به روانشناسی بازار هست.

مقاله پیشنهادی: چه میزان میتوان در معاملات ارزهای دیجیتال ریسک کرد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اهرم معاملاتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهرم معاملاتی یا Leverage به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای لوریج در معاملات ارز دیجیتال بپردازیم و خطرات اهرم در ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اهرم ابزاری هست که توسط معامله گران برای افزایش اندازه موقعیت ها و سودهای احتمالی استفاده میشه. استفاده از اهرم در معاملات ممکنه باعث ضررهای خیلی بزرگ تری بشه. معامله گران برای افزایش نقدینگی پول خودشون از اهرم استفاده می کنند. شما هم می تونین از اهرم در معاملات خودتون استفاده کنین و بتونین سودهای زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که استفاده از لوریج در معاملات خطرات زیادی به همراه داره.


نظرات کاربران در مورد اهرم معاملاتی Leverage در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :9+78 = ?