اهمیت دانستن مدت زمان تایید تراکنش ها در ارزهای دیجیتال

1401/07/19

با گسترش خرید ارز دیجیتال، کاربران دوس دارن با تمام حوزه های این بازار آشنا شن و کیفیت کارشونو بهبود ببخشن. امروزه بلاک چین های مختلفی وارد عصر تکنولوژی و فناوری ارزهای دیجیتال شده و هر کدومشون ویژگی ها و امکاناتی دارن که خودشونو از بقیه بلاک چین ها بهتر میدونن و ادعا میکنن یک بلاک چین کاربردی با ویژگی ها منحصر به فرد هستن که با استفاده از این بلاک چین، زندگی افراد بهتر میشه و به اونا در عرصه های مختلف کمک میکنه.

یکی از موضوعاتی که توسعه دهندگان بلاک چین های مختلف بهش میپردازن و سعی میکنن در تراکنش های ارز دیجیتال اونو مورد بررسی قرار بدن، مدت زمان تایید تراکنش ها در ارزهای دیجیتال هست. ما امروز اهمیت دانستن مدت زمان تایید تراکنش ها در ارزهای دیجیتال رو برای شما شفاف میکنیم و سایت های پر طرفدار تراکنش های ارز دیجیتال که برای پیگیری این تراکنش ها مورد استفاده قرار میگیرن رو بررسی میکنیم.

تراکنش های ارز دیجیتال

تراکنش های ارز دیجیتال

تراکنش‌های ارزهای دیجیتال از طریق پیام‌های الکترونیکی انجام می‌شوند که با دستورالعمل‌های مربوط به تراکنش به کل شبکه ارسال می‌شوند. دستورالعمل ها شامل اطلاعاتی مانند آدرس الکترونیکی طرفین درگیر، مقدار ارز مورد معامله و مهر زمانی است.

مقاله پیشنهادی: بررسی امنیت در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بیاین با یه مثال این موضع رو شفاف کنیم.علی میخواد یه واحد ارز دیجیتال رو به محمد منتقل کنه. علی تراکنش رو با ارسال یک پیام الکترونیکی همراه با دستورالعمل های خود به شبکه آغاز میکنه، جایی که همه کاربران میتونن پیام رو ببینن. تراکنش علی یکی از تعدادی تراکنش هست که اخیرا ارسال شده. از اونجایی که سیستم فوری نیست، تراکنش با گروهی از تراکنش‌های اخیر در انتظار کامپایل شدن در یک بلوک (که فقط گروهی از آخرین تراکنش‌ها هست) میشینه. اطلاعات بلاک به یک کد رمزنگاری تبدیل میشه و ماینرها برای حل کد برای اضافه کردن بلوک جدید تراکنش‌ها به بلاک چین با هم رقابت میکنن. هنگامی که یک ماینر با موفقیت کد رو حل کرد، سایر کاربران شبکه راه حل رو بررسی میکنن و به توافق میرسن که معتبر هست. بلوک جدید تراکنش ها به انتهای بلاک چین اضافه میشه و تراکنش علی تایید میشه. (این تأیید فوری نیست زیرا پردازش شش بلوک تراکنش به زمان نیاز داره تا کاربران مطمئن شن که تراکنش اونا موفق بوده.)

اهمیت دانستن مدت زمان تایید تراکنش ها در ارزهای دیجیتال

اهمیت دانستن مدت زمان تایید تراکنش ها در ارزهای دیجیتال

در حال حاضر، اساسی‌ترین استفاده از بلاک چین برای انتقالات و تراکنش‌های مختلف هست، البته نه فقط برای دارایی‌های دیجیتالی، بلاک چین هرگونه انتقال مقدار (داده) رو ثبت میکنه. اگه بتونیم مشکل سرعت و مقیاس‌پذیری رو حل کنیم موارد استفاده از بلاک چین روز به روز افزایش پیدا میکنه. بلاک چین امنیت رو تضمین میکنه، کاربران نیز امنیت رو فدای رابط کاربری بهتر خواهند کرد. معاملات با فرکانس بالا، الگوریتم‌ها دارایی‌ها رو در مقیاس بالا و با سرعت فوق‌العاده سریع در این فضا معامله میکنن.نسبت بازگشت به ریسک از این طریق بیشتره، اما شبکه باید اجازه بده میلیون‌ها شرط کوتاه مدت در کسری از ثانیه وارد و خارج بشن. دستیابی به این امر با انواع موجود دارایی‌های دیجیتالی دشوار هستش. در نتیجه یک بلاک چین سریع با امنیت بالا در تراکنش های ارز دیجیتال کمک زیادی به کاربران و سرمایه گذاران میکنه.

مقاله پیشنهادی: لزوم استفاده از آی پی خارج از ایران در هنگام کار با صرافی های خارجی

یکی از مهم ترین فاکتور های یک رمز ارز خوب مدت زمان تایید تراکنش در بلاک چین خودش هست. ارز های دیجیتال در هنگام ارسال رمز ارز به یک آدرس دیگه یک مدت زمان مشخصی دارن که با توجه به ساختار بلاک چینی خودشون که توسط توسعه دهنگان اون تعریف شده طول میکشه تا به مقصد برسه. برای مثال بیت کوین و اتریوم نسبت به سایر رقبا مدت زمان بیشتری طول میکشه تا به مقصد برسن و بلوک ها رو تایید کنن. به طوریکه بیت کوین به طور متوسط 7 تراکنش در ثانیه انجام میده که زمان تأیید اون حدود ۶۰ دقیقه هست. اتریوم نیز 25 تراکنش در ثانیه انجام میده و زمان حدودی معاملات اون 7 دقیقه میباشد. در حال حاضر بلاک چین های ترون، کاردانو و ریپل از سرعت بسیار خوبی برخوردار هستن و کاربر مدت زمان کمتری به تایید تراکنش ها در این بلاک چین ها میپردازن.

سایت های پر طرفدار تراکنش های ارز دیجیتال

در سیستم های بانکی وقتی پولی رو از یه حساب به جساب دیگه منتقل میکنین، با طی کردن پروسه ای که بانک ها موظف هستن اونا رو بررسی کنن به حساب مقصد میره و اگه این کار صورت نگیره شما با مراجعه به بانک مربوطه میتونین این تراکنش رو پیگیری کنین. این کار به منزله پیگیری مبلغ ارسال شده از یه حساب به حساب دیگه هست تا در صورت وجود مشکل بتونین دارایی تون رو پیگیری کنین. در ارزهای دیجیتال هم به این صورت هست، با این تفاوت که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستن و نهاد یا موسسه ای پشت این رمز ارزها وجود نداره. در ادامه به سایت های پر طرفدار تراکنش های ارز دیجیتال میپردازیم.

1. EtherScan

سایت های پر طرفدار تراکنش های ارز دیجیتال

Etherscan یک کاوشگر بلاک چین برای بلاک چین اتریوم هست. این سایت بلاک چین ابزاری هست که به شما امکان میده اطلاعات مربوط به بلاک چین رو جستجو کنید. همچنین این سایت به شما امکان میدهه بلاک چین اتریوم رو به صورت رایگان جستجو کنین. از طریق این ابزار میتونین سوابق تراکنش های گذشته، قراردادهای هوشمند، کیف پول ها، هزینه های کارمزد و سایر اطلاعات مربوط به شبکه اتریوم رو مشاهده کنین.

2. TronScan

سایت های پر طرفدار تراکنش های ارز دیجیتال

 TronScan کاوشگر رسمی بلاک چین قراردادهای هوشمند عمومی TRON هست. TronScan دارای یک کیف پول اختصاصی برای ارسال، دریافت و مدیریت توکن‌های TRON و تعاملات dapp در سراسر شبکه هست. این سایت نیز مانند EtherScan جزو سایت های پر طرفدار برای پیگیری تراکنش های ارز دیجیتال در شبکه ترون میباشد.

جمع بندی

بلاک چین از نظر پذیرش گسترده، مسیری مشابه یادگیری ماشین رو دنبال میکنه. راه حل‌های متمرکز همیشه کندتر از فناوری‌های دفتر کل توزیع شده هستن.با این حال در جهان واقعی، امکان‌پذیره که این تمایز غیرقابل تشخیص باشه. در نهایت وقتی که صحبت از بهترین و سریع ترین بلاک چین‌ها با سرعت تراکنش بالا میشه، گزینه‌های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. صرف نظر از این، هنگام تصمیم‌گیری نهایی، همه چیز به نیاز‌های شما بستگی داره؛ به خاطر داشته باشید که همه سیستم عامل‌های اصلی بلاک چین دارای ویژگی مهمی برای ارزیابی تغییرات معاملات در زمان واقعی هستن. به همین خاطر باید بر اساس نیاز خود، بلاک چین موردنظر خود رو پیدا کنین.به عنوان مثال، در بعضی مواقع سرعت تراکنش بهتر در مواقعی که ترافیک کمتر هست، کاربردیتره و در مواقع دیگه امنیت از اهمیت بالاتری برای شخص در اولویتش قرار داره. ما امروز اهمیت دانستن مدت زمان تایید تراکنش ها در ارزهای دیجیتال و همچنین سایت های پر طرفدار تراکنش های ارز دیجیتال رو برای شما بازگو کردیم تا با توجه به استراتژی و علایق انتخاب کنین که سرعت در تراکنش های ارز دیجیتال مهم تره یا امنیت و محرمانگی؟ امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشین.


نظرات کاربران در مورد اهمیت دانستن مدت زمان تایید تراکنش ها در ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :6+82 = ?