بازگشت دستگاه های BTM به توکیو و اوزاکا

1401/05/12
بازگشت دستگاه های BTM به توکیو و اوزاکا

دستگاه های خودپرداز بیت کوین، BTMبرای اولین بار از زمستان ارزهای دیجیتال 2018 به ژاپن باز خواهند گشت، بدین ترتیب شهروندان توکیو و اوزاکا امکان تجارت و برداشت ارزهای دیجیتال را از دستگاه هایی غیر از تلفن و رایانه شخصی خود خواهند داشت.

دستگاه‌ های خودپرداز دیجیتال که معمولا به عنوان BTM شناخته می ‌شوند، پیش از این در بسیاری از مناطق تجاری ژاپن رایج بوده اند، اما پس از هک بزرگ صرافی کوین چک در اوایل سال 2018 که صنعت ارز دیجیتال ژاپن را به زانو درآورد، محبوبیت خود را از دست داد و تراکنش های BTM متوقف شد.

براساس گزارش رسانه های Mainichi و Nikkei، از چهار سال گذشته تاکنون یک BTM فعال در ژاپن وجود داشته است، با این حال پس از نصب چندین دستگاه خودپرداز در توکیو و اوزاکا دستگاه های خودپرداز بیشتری در دسترس کاربران خواهد بود.

توسعه پروژه خودپردازهای BTM ژاپن

طبق بیانیه مطبوعاتی Gaia BTM، شرکت مجری پروژه نصب و راه اندازی خودپردازهای بیت کوین، دستگاه های خود پرداز بیت کوین مستقر در ژاپن امکان خرید و فروش بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را برای معامله گران ارزهای دیجیتال فراهم می کند.

براساس اظهارات مدیر اجرایی پروژه شرکت Gaia BTM؛ در ماه‌ های آینده به نصب و راه اندازی دستگاه های خود پرداز بیت کوین در سراسر کشور ادامه خواهد داد و احتمالا 50 دستگاه BTMدیگر را در مدت یک سال راه اندازی خواهد نمود که این تعداد در عرض سه سال به 130 دستگاه خودپرداز خواهد رسید.

براساس گزارش رسانه‌ های ژاپنی، این اقدام اولین اتفاق جدید برای صنعت ارزهای دیجیتال ژاپن خواهد بود، چرا که پس از بحران 2018 تاکنون هیچ شرکت ژاپنی مجوز راه اندازی BTM توسط رگولاتور ژاپن دریافت نکرده است. شرکتGaia BTM مستقر در اوزاکا، که یک صرافی مجاز ارزهای دیجیتال است، مجوز بانک مرکزی ژاپن را دریافت کرده است.

براساس اظهارات مدیر اجرایی پروژه؛ برای شناسایی تلاش‌ های احتمالی پولشویی، گزینه ردیابی و شناسایی جرم در دستگاه‌ های خودپرداز تعبیه شده است. همچنین برداشت ها محدودیت 764 دلار در هر معامله را خواهند داشت و سقف برداشت روزانه برای کاربران دیجیتال نیز 2290 دلار خواهد بود.

به نقل از مدیر عامل شرکت، از آنجایی که افراد می توانند دارایی های دیجیتال خود را فورا به پول نقد تبدیل کنند، BTM ها احساس امنیت سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را افزایش خواهند داد. شرکتGaia BTM همچنین به زودی خدمات پرداخت ‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال خود را گسترش خواهد داد و امکان پرداخت با بیت کوین را برای کاربران فراهم خواهد نمود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بازگشت دستگاه های BTM به توکیو و اوزاکا
سوال امنیتی :7+48 = ?