بالا رفتن سختی استخراج بیت کوین همزمان با کاهش قیمت آن

1400/12/22
بالا رفتن سختی استخراج بیت کوین همزمان با کاهش قیمت آن

در حالی که قیمت بیت کوین در حال کاهش است، سختی استخراج آن در حال افزایش است. با این افزایش نوسانات، کار برای ماینر ها سخت خواهد شد. استخراج بیت کوین فرآیند افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین بیت کوین است.
سختی استخراج توسط قدرت محاسباتی کلی شبکه تعیین می‌ شود، که به دشواری در تأیید تراکنش‌ ها و استخراج  بیت کوین مربوط می ‌شود. برای تأیید یک بلاک و دریافت پاداش آن، ماینرها با افزایش سختی بیشتری مواجه می ‌شوند. آن دسته از ماینرهایی که قادر به عقب نشینی نیستند، مجبور به ترک ماینینگ می شوند. این دوراهی بین ماینرهایی که شبکه را ایمن می ‌کنند و سود کافی به دست می ‌آورند، احتمالاً با تعیین امکان ‌سنجی عملیات فعلی خود ادامه خواهد یافت.

روند هش ریت شبکه بیت کوین

باتوجه به اندازه گیری ‌های هش ریت برای شبکه همچنین از رسیدن به  ATH های جدید به دنبال روندی مشابه با معیارهای دشواری بیت‌ کوین، به نظر می رسد شبکه بیت کوین از نظر امنیت در اوج خود قرار دارد، زیرا هر چه شبکه از قدرت هش بیشتری استفاده کند، توزیع کار برای هر تراکنش که روی زنجیره انجام می شود بیشتر می شود.
تفاوت بین هش ریت بیت کوین و سختی استخراج بیت کوین، فرآیند افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین بیت کوین است. با استفاده از اثبات کار (PoW)، ماینرها با هم رقابت می کنند. هش ریت بیت کوین تعداد تخمینی هش ایجاد شده توسط ماینرهایی ست که سعی در حل بلاک فعلی بیت کوین یا هر بلاک معینی دارند. به این ترتیب تراکنش های جدید بلاک چین به سیستم اضافه می شود.

نحوه اندازه گیری هش ریت بیت کوین

هش ریت بیت کوین بر حسب هش در ثانیه (H/s) اندازه گیری می شود. ماینرها برای استخراج موفقیت آمیز به هش ریت بالایی نیاز دارند. هم سختی و هم هش اعداد بسیار بزرگی هستند که در بیت ها بیان می شوند، بنابراین برای اینکه عملیات برای ماینرها سودآور باشد، محاسبه صرفاً مستلزم آن است که هش کمتر از سختی باشد.
سختی بیت کوین با میزان تقاضای ماینرها برای تولید هش کمتر از هش هدف محاسبه می شود. بسته به تعداد ماینرهایی که در شبکه رقابت می کنند، به صورت تصاعدی رشد یا کوچک می شود و برای حفظ یک زمان بلاک ثابت دوباره تنظیم می شود.
هرچه ماینرهای بیشتری آنلاین باشند، هش ریت بیشتری تولید می ‌شود، به این معنی که احتمال اینکه هش صحیح به سرعت کشف شود بیشتر می‌ شود. اما، از آنجایی که بلاک ‌چین ‌ها عموماً برای افزودن بلاک‌ ها با نرخ ثابت و قابل پیش ‌بینی طراحی شده ‌اند، دشواری به گونه‌ای برنامه ‌ریزی شده که تعداد معینی از بلاک‌ ها به ‌طور خودکار تنظیم شوند تا نرخ ثابت بماند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بالا رفتن سختی استخراج بیت کوین همزمان با کاهش قیمت آن
سوال امنیتی :5+55 = ?