بررسی صورتجلسه اخیر فدرال رزرو

1401/03/07
بررسی صورتجلسه اخیر فدرال رزرو

صورتجلسه منتشر شده فدرال رزرو در روز چهارشنبه، 25 می نشان می دهد که مقامات فدرال رزرو تصمیم به افزایش چندگانه نرخ بهره 50 واحد پایه دارند. براساس توضیحات کمیته بازار آزاد فدرال، فدرال رزرو احتمالا مجبور به گذشت از استراتژی خنثی یا neutral به قلمرو محدود کننده یا restrictive خواهد بود. هدف از این اقدام کاهش و کنترل تورم می باشد.

براساس اظهارات سیاستگذاران فدرال رزرو، نیاز به افزایش 50 امتیازی نرخ بهره معیاری ضروری است و افزایش مشابهی احتمالاً در جلسات بعدی ارائه خواهد شد. فدرال رزرو در 25 می به افزایش بیشتر نرخ بهره اشاره کرده است. نرخ بهره پیشنهادی احتمالا فراتر از پیش بینی بازار خواهد بود.

همچنین قبلا در جلسه 4 می اعلام شده است، طرح کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری بانک مرکزی که بیشتر شامل اوراق خزانه و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن است، از ماه ژوئن (جون) آغاز خواهد شد. افزایش نیم درصدی یا 50 واحد پایه اخیر بزرگترین افزایش نرخ در 22 سال گذشته بوده است.

اقدامات فدرال رزرو تا پایان سال جاری

قیمت گذاری بازار در حال حاضر نشان می دهد که فدرال رزرو تا پایان سال به سمت نرخ بهره 2.5 درصد تا 2.75 درصدی حرکت خواهد کرد، که با معیار نرخ خنثی بانک های مرکزی سازگار است. با این حال، براساس صورتجلسه منتشر شده، کمیته آماده است تا فراتر از آن عمل کرده و رویکرد محدود کننده تری (restrictive) داشته باشد.

براساس طرح اجرایی ترازنامه سطح محدودی از درآمدها در هر ماه کاهش خواهد یافت، رقمی که تا اوت به 95 میلیارد دلار خواهد رسید که شامل 60 میلیارد دلار خزانه داری و 35 میلیارد دلار برای وام مسکن خواهد بود. همچنین بر اساس این صورتجلسه؛ فروش مستقیم اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن با اطلاع رسانی قبلی امکان ‌پذیر خواهد بود.

از سوی دیگر، مقامات خاطرنشان کردند که جنگ در اوکراین و قرنطینه های مرتبط با کووید در چین باعث تشدید تورم خواهد شد. با این حال، مقامات همچنان متعهد به افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه می باشند. در صورتجلسه آمده که انجام این کار باعث می شود فدرال رزرو در اواخر سال جاری موقعیت خوبی برای ارزیابی مجدد تأثیر سیاست گذاری بر تورم داشته باشد.

در نهایت همه شرکت‌ کنندگان مجدداً بر تعهد و عزم قوی خود برای اتخاذ تدابیر لازم برای بازگرداندن ثبات قیمت ‌ها تأکید کرده اند. برای این منظور، کمیته باید به سرعت موضع سیاست پولی خود را به سمت موضع خنثی تغییر دهد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی صورتجلسه اخیر فدرال رزرو
سوال امنیتی :1+58 = ?