بررسی ضعف اساسی رالی BTC با توجه به شاخص های آنچین

1401/06/01
بررسی ضعف اساسی رالی BTC با توجه به شاخص های آنچین

رشد کوتاه بیت کوین و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال با افزایش فشار فروش متوقف شده و قیمت بیت کوین در هفته گذشته بیش از 12 درصد کاهش یافته و به حدود 21000 دلار رسیده است. ارائه‌ دهنده داده ‌های آنچین تجزیه و تحلیل دقیقی را به اشتراک گذاشته است که ضعف اساسی را در طول تجمع امدادی توضیح داده است.

گلس ‌نود با اشاره به تعداد کل تراکنش‌ های کوچک با ارزش کمتر از 10.000 دلار اظهار داشته است که مشارکت سرمایه گذاران خرده ‌فروشی در این رالی امدادی کم بوده است. طبق داده های گلس نود، همزمان با بازگشت قیمت بیت کوین به 24.4 هزار دلار حجم معاملات برای سرمایه گذاران خرده فروشی همچنان پایین بوده و این کمبود تقاضا ضعف اساسی بازار در هفته های اخیر بوده است.

مقایسه جریان های ورودی و خروجی

گلس نود رفتار چرخه ‌ای قیمت بیت‌ کوین نسبت به جریان‌ های ورودی و خروجی دلار در صرافی‌ ها را تشریح کرده و اظهار داشته است که جریان های مبادلاتی مشابه حجم سرمایه‌ گذاران خرده ‌فروشی، هم اکنون به پایین ترین حد چند ساله خود رسیده و به سطوح اواخر سال 2020 بازگشته است که نشان دهنده عدم تمایل عمومی سفته ‌بازی، Speculation در بازار بیت کوین بوده است.

همچنین با عدم مشارکت خرده فروشی، تقاضای شبکه و فعالیت در بلاک چین بیت کوین نیز به شدت کاهش یافته است. علاوه بر این، گلس نود با اشاره به شاخص 90DMA، سود و زیان خالص تحقق یافته توضیح داده است که فروش احتمالا در بازار نزولی ادامه خواهد داشت.

همچنین با توجه به آخرین چرخه های نزولی 2018-2019، سود و زیان خالص تحقق یافته (90DMA) باید به حالت خنثی بازگردد تا قیمت بهبود یابد.

در نهایت، گلس ‌نود با اشاره به شاخص SOPR، نسبت سود خروجی مصرف شده هولدرهای کوتاه ‌مدت اظهار داشته است که نسبت قیمت‌ فروش سرمایه ‌گذاران نسبت به قیمت ‌خرید در آستانه مهم تلاقی 1 باقی مانده و هر شکست بالاتر از آن نشان دهنده بازگشت به سود خواهد بود.

در اصل؛ شاخص SOPR بر اساس سود و زیان تحقق یافته عمل میکند و این شاخص نشان دهنده اینست که در یک قیمت مشخص کاربرانی که اقدام به فروش کوین ‌های خود کرده ‌اند، آیا سود به ‌دست آورده اند یا با ضرر از بازار خارج شده ‌اند.

طبق توضیحات گلس نود، پس از کاهش از اوج ATH نوامبر، هلدرهای کوتاه‌ مدت در اصل خریداران برتر بازار متحمل ضررهای سنگینی شده اند که باعث کاهش شدید نسبت سود خروجی مصرف شده هولدرهای کوتاه ‌مدت به زیر 1 شده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی ضعف اساسی رالی BTC با توجه به شاخص های آنچین
سوال امنیتی :1+34 = ?