بررسی قوانین مربوط به استیبل کوین ها پس از فروپاشی UST در بریتانیا

1401/03/12
بررسی قوانین مربوط به استیبل کوین ها پس از فروپاشی UST در بریتانیا

همزمان با فروپاشی اخیر اکوسیستم Terra، دولت بریتانیا فرمان تنظیم قوانین استیبل کوین ها را امضاء کرده است. تنظیم مقررات استیبل کوین ها با هدف محافظت از سیستم مالی گسترده‌ بریتانیا ارائه شده است. وزارت خزانه داری بریتانیا در روز سه شنبه، 31 می، مقاله ای در خصوص به حداقل رساندن خطرات احتمالی سقوط استیبل کوین ها و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال با تنظیم مقررات را منتشر نموده است.
مقاله منتشر شده دارای چند بخش اصلی است و در خصوص مقررات بریتانیا در مورد استیبل کوین ها و سایر ارزهای دیجیتال، نحوه تعامل دولت بریتانیا با ارزهای دیجیتال، میزان ریسک پذیری و اقدامات مربوط در هنگام سقوط را مورد بررسی قرار داده است. همچنین در مقاله منتشر شده به تنظیم مقررات استیبل کوین متصل به پوند بریتانیا نیز اشاره شده است.
GBPX متصل به پوند بریتانیا، یکی از استیبل کوین های پایداری است که در صرافی eToroX ارائه می شود. معاملات استیبل کوین GBPX مشابه معامله با پوند می باشد زیرا قیمت آنها به یکدیگر وابسته است.

رویکرد پیشنهادی برای مدیریت ریسک استیبل کوین ها

مقامات نظارتی برای نجات مصرف‌کنندگان از لیکوئید شرکت ‌های پرداخت دیجیتال، اجرای مقررات فعلی دولتی را توصیه می‌کنند. طبق مفاد مقاله منتشر شده، بانک انگلستان باید مقررات مربوط به استیبل کوین ‌ها را کنترل نماید و سازمان های ساختار پرداخت را تقویت کند.
در حال حاضر، دو نوع SAR؛ رژیم مدیریت ویژه زیرساخت بازار مالی (FMI SAR) و رژیم مدیریت ویژه پرداخت و پول الکترونیکی (PE SAR) وجود دارد که مقامات نظارتی بریتانیا از آنها برای به حداقل رساندن خطرات مرتبط با پرداخت های دیجیتال استفاده خواهند کرد.
با این حال مقام نظارتی وزارت خزانه داری بریتانیا در روز پنج شنبه، 2 ژوئن اظهار داشت که دولت قصد دارد پس از تصویب مجلس، قانونی را برای رژیم مدیریت ویژه زیرساخت بازار مالی، FMI SAR تصویب نماید که احتمالا این لایحه پیشنهادی تا 02 اوت 2022 یا قبل از آن قابل اجرا خواهد بود.
حادثه اخیر اکوسیستم ترا باعث نگرانی مقامات تنظیم کننده نسبت به خطرات استیبل کوین ها در سیستم مالی شده است. سقوط UST همچنین به طور خلاصه در مقاله جدید ذکر شده است و نیاز ایجاد مقررات مناسب برای کمک به کاهش خطرات مصرف‌ کننده، یکپارچگی بازار و ثبات مالی را ضروری خوانده است. با وجود تاکید مقامات مالی به تنظیم قوانین دیجیتال به ویژه استیبل کوین ها، هنوز مشخص نیست تنظیم مقررات استیبل کوین ها در چه زمانی و با چه شدتی اعمال خواهد شد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی قوانین مربوط به استیبل کوین ها پس از فروپاشی UST در بریتانیا
سوال امنیتی :1+50 = ?