بزرگترین مخالفان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

1401/10/24
بزرگترین مخالفان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

بزرگترین مخالفان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟ در میانه بازار آشفته ارزهای دیجیتال، مخالفان این حوزه هم دور هم جمع شدن تا در یه کنفرانس ضر کریپتو شک و تردیدهای خودشون رو با همدیگه و با قانون گذاری به اشتراک بذارن. بهتره بدونین مخالفان ارزهای دیجیتال همیشه در این فضا بودن. دنیای ارزهای دیجیتال به صورت رسمی از سال 2009 و با معرفی ارز دیجیتال بیت کوین ایجاد شد. بیت کوین در ابتدا تنها ار رمزنگاری شده دنیا بود، ولی به مرور زمان ارزهای دیجیتال دیگه هم به وجود اومدن تا کاستی های بیت کوین رو پوشش بدن. به این ترتیب، امروزه بازار ارزهای دیجیتال به فضای پیچیده ای از رمز ارزهای مختلف که در دسته های متفاوتی قرار می گیرن، گسترش پیدا کرده.

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می تونه سرمایه شما رو افزایش بده و چند برابر کنه. کریپتوکارنسی، بازار مالی پر سود، ولی نوظهور هست. بزرگترین مخالفان ارزهای دیجیتال شاید شما رو به شک در مورد این بازار بندازه، چون که بازار ارزهای دیجیتال بعد از سال 2013 تونست توجه کاربران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بزرگترین مخالفان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بزرگترین مخالفان بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این افراد آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال

آشنایی با ارز دیجیتال

آشنایی با ارز دیجیتال

قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و مخالفان بازار کریپتوکارنسی ها رو معرفی کنیم، بهتره ابتدا مروری بر مفهوم ارز دیجیتال داشته باشیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ارزهای دیجیتال همونطور که از اسمشون پیداست، نوعی دارایی الکترونیکی و دیجیتالی هستن که برخلاف ارزهای فیات سنتی به شکل متمرکز نیستن. بلکه غیرمتمرکز هستن، یعنی دولت ها و یا هرگونه موسسه و سازمانی امکان نظارت و کنترل بر اون ها رو نداشته و همچنین امنیت ویژه ای در اون ها حاکم هست. این ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه ای به اسم بلاک چین راه اندازی شدن که باعث ایجاد چنین ویژگی های خاص و ویژه ای در ارزهای دیجیتال میشه.

مقاله پیشنهادی: چرا نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال زیاد است؟

مخالفان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، تونسته سودهای زیادی رو برای معامله گران و سرمایه گذاران به ارمغان بیاره. با این حال همچنان مخالفان بزرگی دارن. بزرگترین مخالفان این حوزه دولت آمریکا و دولت های اروپایی محسوب میشن، چون برای حفظ انحصار جایگاه ارز کشورهای خودشون در مراودات بین المللی با گسترش ارزهای دیجیتال مخالفت می کنند. به عبارت دیگه، ارزهای دیجیتال بیشتر برای کشورهایی که از ارزهای دیجیتال قوی برخوردار نیستن، جذابیت و کاربرد زیادی دارن. به همین دلیل کشور آسیایی مثل چین به دلیل اینکه توان رقابتی رو با ارزهای یورو و دلار نداره، استفاده از ارزهای دیجیتال می تونه گزینه مناسبی برای کشور چین باشه.

معرفی بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال

بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال

در حوزه ارزهای دیجیتال پیدا کردن افرادی که از این فناوری پشتیبانی و برای اون تبلیغ می کنند راحته. ولی افرادی هم هستن که با ارزهای دیجیتال و گسترش این فناوری مخالف هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال بپردازیم.

• جوزف استیگلیتز

یکی از بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال، شخصی به اسم جوزف استیگلیتز هست. جوزف اقتصاددان مشهور و برنده جایزه نوبل طرفدار بیت کوین نیست و در یکی از مصاحبه های خودش اعلام کرد بیت کوین سعی می کنه مشکلی رو حل کنه که هیچ وقت وجود نداشته و ما یه واسط معاملات خوب به اسم دلار داریم! ما می تونیم با اون معامله کنیم. چرا مردم بیت کوین می خوان؟ برای حفظ حریم خصوصی خودشون می خوان.

• بیل گیتس

یکی دیگه از بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال، بیل گیتس هست که در مدرسه لیک ساید شروع به تحصیل کرد. بیل گیتس تاسیس کننده مایکروسافت دیگه به دنبال خرید بیت کوین نیست. یعنی موضع بیل گیتس خنثی هست و سرمایه گذاری روی بیت کوین نداره. دلیل این مرد بزرگ این هست که بدون ارزهای دیجیتال وضعیت بهتر میشه، چون رمز ارزها فعالین های مجرمانه رو امکان پذیر می کنند.

• پیتر شیف

یکی دیگه از بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال، پیتر شیف هست که مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و مشاوره مالی Euro Pacific Capital هست. این انتقاد رو داشت که از پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین متنفر نیست. او دلیل این پیان رو اینجوری توضیح داد که هیچ چیزی برای تنفر وجود نداره، ولی پیتر شیف همچنان بر این موضوع که بیت کوین نمی تونه به عنوان پول عمل کنه پا فشاری می کنه.

• وارن بافت

یکی دیگه از بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال، وارن بافت هست که بیشتر از استراتژی معاملاتی هولد استفاده می کنه. این شخص بارها تذکر داده که از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها خودداری کنین، چون اقای وارن بافت معتقد هست که اتریوم، بیت کوین، ریپل و... بی ارزش هستن و نباید روی اون ها سرمایه گذاری کرد. همچنین وارن باقت آینده ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده که عاقبت بدی داره.

• دونالد ترامپ

یکی دیگه از بزرگترین مخالفان دنیای ارزهای دیجیتال، رئیس جمهور سابق آمریکا یعنی ترامپ هست. او گفته که ارزهای دیجیتال ممکنه یه دورغ بزرگ برای مردم باشن. چون مطمئنا مردم این ارزهای دیجیتال رو درست و زیاد نمی شناسن. دونالد ترامپ که یه تاجر بزرگ هست عقیده داره دلار آمریکا باید در اولویت باشه و میشه از فناوری بلاک چین برای حفظ حاکمیت دلار استفاده کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بزرگترین مخالفان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بزرگترین مخالفان بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این افراد آشنا بشین. همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، تونسته سودهای زیادی رو برای معامله گران و سرمایه گذاران به ارمغان بیاره. با این حال همچنان مخالفان بزرگی دارن. از جمله از این مخالفان می تونیم به بیل گیتس، وارن بافت، دولت آمریکا و بانک مرکزی اتحادیه اروپا و... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد بزرگترین مخالفان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟
سوال امنیتی :1+37 = ?