بستن حساب صرافی ‌های دیجیتال توسط بانک ‌های پرتغال

1401/05/13
بستن حساب صرافی ‌های دیجیتال توسط بانک ‌های پرتغال

هفته گذشته، بزرگترین بانک تجاری پرتغال، Banco Comercial Portugues، حساب پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال مستقر در لیسبون، CriptoLoja را بست. پدرو بورخس، مدیر عامل و موسس صرافی اظهار داشت که دیگر بانک پرتغالی، بانک سانتاندر نیز در روز پنج شنبه 4 آگوست اقدام مشابهی را انجام داده است. به نظر می رسد کشور دوستدار ارزهای دیجیتال شاهد یک تغییر بزرگ در تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال خود خواهد بود.

علاوه بر اقدامات دو بانک بزرگ پرتغالی، دو بانک کوچکتر دیگر بدون ارائه هیچ توضیح رسمی، حساب های صرافی CriptoLoja را بسته اند. بدین ترتیب حساب های دو صرافی ارز دیجیتال دیگر در پرتغال نیز بسته شده است. پدرو گیماراس، بنیانگذار شرکت دیجیتال Mind the Coin، در این خصوص اظهار داشته است که پس از بسته شدن تمام حساب‌ های صرافی های پرتغالی، آنها قادر به باز کردن حساب ‌های جدید نخواهند بود.

از سوی دیگر؛ قانونگذاران سراسر جهان مقررات سخت گیرانه خود را برای رسیدگی به ریسک ‌های سرمایه ‌گذاری های دیجیتال و مشکلات پولشویی افزایش داده اند. بدین ترتیب، بانک بزرگ Banco Commercialنیز به نوبه خود اظهار داشته است که وظیفه موسسات مالی اطلاع رسانی در مورد تراکنش های مشکوک است. همچنین به گفته یکی از مدیران ارشد بانک سانتاندر، این بانک بر اساس معیار خود از ریسک مالی عمل کرده و حساب های مربوط به صرافی ارز دیجیتال را بسته است.

وضعیت صرافی های دیجیتال پرتغالی

با این حال، پدرو بورخس، مدیر عامل صرافی CryptoLaja اظهار داشته است که آنها همیشه مقامات مالی پرتغال را از روند تراکنش های مشکوک مطلع کرده ‌اند. بورخس در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشته است که احتمالا صرافی برای ادامه روند تراکنش های مالی خود باید به حساب های خارج از پرتغال متکی باشد، وی بار دیگر به بلومبرگ گفت که تمام مراحل انطباق و گزارش دهی به بانک مرکزی پرتغال را رعایت کرده است.

اقدام اخیر بانک ‌های پرتغالی بر برخی از صرافی ‌های ارز دیجیتال برتر پرتغالی که پیش از این مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده اند نیز تأثیر گذاشته است. پرتغال به دلیل مالیات صفر بر سود ارزهای دیجیتال، اخیرا به بهشت سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با این حال، احتمالا اقدام اخیر می ‌تواند نشانه تغییر و سخت ‌تر شدن قوانین ارزهای دیجیتال پرتغال باشد.

به گفته پدرو گیماراس، بنیانگذارMind the Coin ، بانک های پرتغالی هیچ توضیح رسمی در خصوص اقدامات اخیر خود ارائه نکرده اند، تنها برخی بانک های پرتغالی اظهار داشته اند که تمایلی به همکاری با شرکت های دیجیتال ندارند. در حال حاضر شروع یک تجارت دیجیتال در پرتغال تقریبا غیرممکن می باشد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بستن حساب صرافی ‌های دیجیتال توسط بانک ‌های پرتغال
سوال امنیتی :3+79 = ?