بعد از استخراج تمام واحدهای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟

1401/08/12
بعد از استخراج تمام واحدهای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟

ما سعی می کنیم در مقاله بعد از استخراج تمام واحدهای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟ اطلاعاتی در مورد تاثیر عرضه محدود بیت کوین بر ماینرها برای شما ارائه کنیم و زمان استخراج آخرین بیت کوین رو برای شما توضیح بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین اگه قصدتون خرید بیت کوین هستش. در دنیای ارزهای دیجیتال، فقط 21 میلیون واحد بیت کوین وجود خواهد داشت و بعد از استخراج آخرین بیت کوین که باید در حدود سال 2140 رخ بده، هیچ بیت کوین جدیدی ایجاد نمیشه. بلاک چین بیت کوین بر اساس اصل عرضه کنترل شده، طراحی شده. به این معنی که فقط تعداد ثابتی بیت کوین جدید رو میشه در هر سال استخراج کرد. اون هم زمانی که در مجموع 21 میلیون سکه ضرب بشه.

نگاهی کوتاه به استخراج بیت کوین

اگه شما قبلا با فرایند استخراج ارز دیجیتال بیت کوین آشنایی دارین، می دونین که بلاک چین چجوری عمل می کنه. استخراج بیت کوین با پردازش هش و به عبارت دیگه با استفاده از کامپیوترهایی برای محاسبه الگوریتم های پیچیده انجام میشه. زمانی که یه الگوریتم محاسبه میشه، یه بلاک جدید از تراکنش ها ایجاد میشه و به بلاک چین اضافی میشه. بلاک چین مانند یه دفتر کل عمومی هست که سوابق همه تراکنش ها رو در خودش نگهداری می کنه.

شاید برای تان مفید باشد: آموزش استخراج بیت کوین

زمانی که یه تراکنش بیت کوین ارسال میشه، وارد کل شبکه بیت کوین شده و سپس ماینرها اون رو به بلاک چین اضافی می کنند. بنابراین، فرایند استخراج از اون جهت مهم هست که با اون تشخیص داده میشه کدوم تراکنش دارای اولویت هست. چون همه تراکنش ها در یه بلاک جا نمیشن. اگه ماینرها دست از استخراج بکشن، در واقع ممکنه کل شبکه بلاک چین بیت کوین از هم بپاشه.

عرضه بیت کوین به 21 میلیون محدود می شود!

عرضه بیت کوین به 21 میلیون محدود می شود

در حقیقت فقط 21 میلیون واحد بیت کوین وجود داره که میشه اون ها رو در کل استخراج کرد. زمانی که ماینرها یا استخراج کننده ها قفل این تعداد بیت کوین رو باز کردن، عرضه اون تموم میشه. با این حال ممکنه پروتکل یا بلاک چین بیت کوین تغییر کنه تا امکان عرضه بیشتر وجود داشته باشه. زمانی که عرضه جهانی بیت کوین به حد نصاب خودش برسه، چه اتفاقی می افته؟ این موضوع مورد بحث بسیاری در بین طرفداران ارزهای دیجیتال و حوزه کریپتوکارنسی هاست. در حال حاضر حدود 18.7 میلیون بیت کوین استخراج شده که یعنی کمتر از سه میلیون باقی می مونه که هنوز به گردش در نیومدن و ممکنه سال های زیادی طول بکشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟

زمان استخراج آخرین بیت کوین چیست؟

تقریبا هر 10 دقیقه، استخراج کننده ها یا ماینرهای بیت کوین با حل کردن یه معادله رمزنگاری شده، بلاک جدیدی حاوی تراکنش ها ایجاد می کنند و ماینری که در این کار موفق باشه، بلاک جدید رو به بلاک چین اضافی می کنه. این بلاک حاوی تراکنش هایی هست که قبلا در استخر حافظه بیت کوین منتظر بودن و معمولا بر اساس مقدار کارمزد معامله ای که به ماینرها ارائه میدن، انتخاب میشن. در ازای کشف هر بلاک، ماینر پاداش بلاک مشخصی دریافت می کنه. زمانی که بیت کوین برای اولین بار راه اندازی شد، پاداش هر بلاک 50 بیت کوین بود، ولی این میزان به صورت دوره ای و بعد از استخراج 210.000 بلاک جدید طی رویدادی ویژه نصف میشه.

این رویداد که پاداش بلاک رو نصف می کنه، هاوینگ نامیده میشه و تقریبا هر چهار سال یبار اتفاق می افته و پاداش بلاک رو به 25 بیت کوین، 12.5 بیت کوین، 6.25 بیت کوین و به همین ترتیب، تا آخر نصف می کنه. تاکنون سه رویداد هاوینگ به پایان رسیده که آخرین مورد اون در تاریخ مه 2020 اتفاق افتاد و پاداش بلاک رو به 6.25 بیت کوین کاهش داد و هاوینگ بعدی در سال 2024 رخ میده.

تاثیر عرضه محدود بیت کوین بر ماینرها چیست؟

تاثیر عرضه محدود بیت کوین بر ماینرها

ممکنه به نظر برسه که برخی از افرادی که به صورت مستقیم تحت تاثیر محدودیت عرضه بیت کوین قرار می گیرن، خود ماینرها یا استخراج کننده های بیت کوین باشن. برخی از مخالفان این پروتکل ادعا می کنند که زمانی که عرضه بیت کوین به 21 میلیون در گردش برسه، ماینرها مجبور میشن از پاداش بلاکی که برای کار خودشون دریافت می کنند، دور بشن. ولی حتی زمانی که آخرین بیت کوین تولید شده، ماینرها به احتمال زیاد به طور فعال و رقابتی مشارکت خواهند کرد و تراکنش های جدید رو تایید می کنند. دلیل اون این هست که در هر تراکنش بیت کوین کارمزدی وجود داره که متعلق به استخراج کننده یا ماینر هست.

هزینه های کارمزد اگرچه امروزه به ازای هر بلوک جند صد دلار هست، ولی به طور بالقوه می تونه به هزاران دلار در هر بلاک برسه، به ویژه با افزایش تعداد معاملات در بلاک چین و افزایش قیمت بیت کوین، در آخر شبکه بیت کوین مانند یه اقتصاد بسته عمل می کنه که هزینه های معاملات رو بسیار شبیه به مالیات ارزیابی می کنه. همچنین بعد از تایید موفقیت آمیز یه بلاک در بلاک چین، فرایند استخراج بیت کوین به ماینرها مقداری بیت کوین پاداش میده. این روند با گذشت زمان سازگار میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله بعد از استخراج تمام واحدهای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟ اطلاعاتی در مورد تاثیر عرضه محدود بیت کوین بر ماینرها برای شما ارائه کنیم و زمان استخراج آخرین بیت کوین رو برای شما توضیح بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، در حقیقت فقط 21 میلیون واحد بیت کوین وجود داره که میشه اون ها رو در کل استخراج کرد. زمانی که ماینرها یا استخراج کننده ها قفل این تعداد بیت کوین رو باز کردن، عرضه اون تموم میشه. با این حال ممکنه پروتکل یا بلاک چین بیت کوین تغییر کنه تا امکان عرضه بیشتر وجود داشته باشه.

 


نظرات کاربران در مورد بعد از استخراج تمام واحدهای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟
سوال امنیتی :6+92 = ?