بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

1401/06/10
بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲


بنظر شما امسال بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری کدوم‌‌ ارزها هستند ؟ برای پاسخ به این‌ سؤال پرتکرار باید در ادامه با مادر مقاله بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ همراه باشید. رمز ارز هایی که در سال ۲۰۲۱پیشرفت خوبی داشتند پتانسیل این رو دارند که در سال ۲۰۲۲این پیشرفت هارو ادامه بدن و متعاقب این پیشرفت ها رشد قیمتی انفجاری رو هم تجربه کنن. قطعا یک سبد سرمایه گذاری موفق برای ۲۰۲۲باید شامل پروژه های برتر باشه.

همیشه این رو به یاد داشته باشین که برای خرید این رمز ارز ها باید شرایط بازار رو در نظر بگیرید و هنگامی که بازار سعودی هست خرید نکنید و به دید بلند مدت این ارز ها رو خریداری کنید. ما قصد داریم در اینجا ۱۰ ارز به شما معرفی کنیم که بهترین ارز ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲هستند. البته دقت داشته باشید که معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سال ۲۰۲۲ در این مقاله به هیچ وجه جنبه سیگنال دهی ندارد و فقط برای آگاهی بیشتر شماست، پس اگر قصد سرمایه گذاری دارید، حتماً مطالعات خود را در این باره تکمیل کنید.

ارز دیجیتال بیت کوین

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در بازار ارز BTC هست اما با توجه به اینکه وقتی بیت کوین با سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا روبه‌رو شد، بخش زیادی از ارزش خود را از دست داد. سین فارل (Sean Farrell) مدیر بخش ارزهای دیجیتال این شرکت، می گوید که در حال حاضر، این همبستگی آشکارتر شده است و با ورود سرمایه موجود بازار سهام به بازار ارزهای دیجیتال، همبستگی بین سهام شرکت‌های حوزه فناوری با بیت‌کوین و کلا بازار ارزهای دیجیتال هم رشد کرده است. فارل بر این باور است که، بیت‌کوین همچنان پادشاه و لیدر بازار ارزهای دیجیتال و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲هست و نمیشه به سبد سرمایه گذاری که بیت کوین در اون وجود نداره صفت خوب رو نسبت داد.

با توجه به این که سلطه بیت کوین بر بازار ارز های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ وضعیت مناسبی نداشت، اما با این حال بیت کوین هنوز هم اولین و برترین هست و تراکنشی روی اون برگشت نخورده و طبق تحلیل ها اگر قرار باشه ارز هایی رو برای سرمایه گذاری بلند مدت انتخاب کنین بیت کوین باید جز اون ارز ها باشه. این ارز هم اکنون رتبه یک بازار هست و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 38,918 دلار است.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی از ارز های دیجیتالی که هر سرمایه گذار باید در سبد خودش داشته باشه و از بهترین گزینه ها در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ هستش، اتریوم هست. این ارز بعد از بیت کوین محبوب ترین و ارزشمند ترین ارز در بازار هستش. توکن اتریوم با ارزش بازار حدود ۴۵۰ میلیارد دلار به‌عنوان ارز دوم بزرگ رتبه‌بندی می‌شه. در حالی که بیت‌کوین با اختلاف قابل‌توجهی همچنان محبوب ترین هست، اما اتریوم می‌تونه در مسیر تصاحب باشه. در تاریخ ۱۵سپتامبر ارزش مقدار خالص اتریوم خارج شده از صرافی ها به رقم ۱ میلیارد و ۲۴۰میلیون رسیده که در نوع خودش بی سابقه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ارز دیجیتال اتریوم چیست؟ رو مطالعه کنین.

آخرین باری که بیش از یک میلیارد دلار اتریوم از صرافی ها خارج شد، اتریوم طی ۳۰ روز یک رشد ۶۰ درصدی رو تجربه کرد.

لارک دیویس (Lark Davis) از تحلیل گران مطرح بازار کریپتو، در توییتی مدعی شد که این روند نزولی عرضه در صرافی ها موجب رشد قیمت شده و این اتفاق نوید اتریوم ده هزار دلاری رو میده‌. اما بیشتر از ۸۷ درصد اتریوم موجود در بازار کریپتو بیشتر از سه ماهه که وارد هیچ تراکنشی نشده.

منابع مختلفی برای این ۸۷ درصد وجود داره از جمله قرارداد های هوشمند، کیف پول های شخصی و پروژه اتریوم ۲، که در این پروژه ارزش اتریوم قفل شده به بیش از ۳/۶ میلیارد دلار رسیده است.

رتبه و قیمت اتریوم 

در حال حاضر در رتبه دوم بازار قرار دارد و قیمت تقریبی و لحظه ای آن تقریبا 2,752.65 دلار است.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارزدیجیتال ADA که در شبکه کاردانو فعالیت می‌کنه، یکی از رمزارزهای کم نوسان بازار هست، این شبکه از معدود نتورک هایی هست که ساختار کاملا علمی و مطالعه شده داره که این یکی از ویژگی های ارزشمند اون است.

چارلز هاسکینسون متخصص بلاک چین و از بنیان گذاران شبکه اتریوم و کاردانو است که تمام سعی خودش رو کرد تا شبکه کم نقص کاردانو را بر پایه بلاک چین بوجود بیاره. او در نهایت موفق شد در سال ۲۰۱۵، از شبکه مورد نظر خودش رونمایی کنه. هدف این رمزارز ایجاد زنجیره بلوکی هست که بتونه عملکرد بهتری نسبت به بلاک چین‌های قدیمی مثل «اتریوم» داشته باشه. به این معنی که باید تراکنش‌های بیشتر، ارزان‌ تر و سریع‌ تری را پردازش کنه.

چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson) بر این باور است که کاردانو یک بلاک چین نسل سوم است، در حالی که «بیت کوین» و «اتریوم» در درجه اول و دوم هستند. بنابراین، کاردانو به جای کپی کردن کد سایر بلاک چین‌ها، بلاک چین جدید خودش رو ایجاد کرده.

کاردانو در سال ۲۰۲۱ بازدهی خالصی بیش از ۶۰۰درصد رو ثبت کرده و حتی در ماه آگوست به رشدی در حدود ۱۴۳۰درصد در سال رسید. این رمز ارز یک ماه زود تر از بیت کوین وارد روند نزولی شد و نسبت به سقف تاریخی خودش نزدیک به ۶۰ درصد اصلاح رو تجربه کرده است. 

ارز کاردانو که توسط یکی از بنیانگذاران اتریوم ساخته شده است، یک بلاکچینی است که بطور خاص برای انجام تراکنش های مالی با کارمزد صفر طراحی شده و این قضیه سرعت کاردانو رو از اتریوم و بیت کوین بیشتر می‌کنه، این ارز در حال پیشرفت برای ارائه قابلیت استفاده و دسترسی بیشتر به پروژه های مبتنی بر بلاکچین هست زیرا قیمتش روز به روز افزایش پیدا می‌کنه. بلاکچین کاردانو در سال ۲۰۲۱بیشترین توسعه رو در بین بلاکچین های برتر تجربه کرد. مقاله ارز دیجیتال کاردانو چیست؟ صفر تا صد این ارز رو به شما یاد خواهد داد.

رتبه و قیمت کاردانو

هم اکنون کاردانو ارز ششم بازار هست. و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 0.764193 دلار است.

ارز چین لینک (Chainlink)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

پنجشنبه ۱۶دسامبر پلتفرم هوا شناسی معروف آکیوود(Accuweather)  نود خودش رو در چین لینک راه اندازی کرد. از طریق این همکاری، اطلاعات هواشناسی با استفاده از چین لینک در اختیار اپلیکشن های در بستر بلاک چین قرار خواهد گرفت، همچنین این اولین بار است که یک پلتفرم بزرگ هواشناسی در دنیا روش پرداخت رمز ارز ها برای ارائه خدمات رو قبول کرده است.

رمز ارزی که نسبت به رشد بازار و ارزش ذاتی خودش عقب تر مونده در حدی که مایکل ون د.پوپ(Michaël van de Poppe)هم به این موضوع واکنش نشان داده و این رمز ارز رو از برترین و بهترین ارزهای دیجیتال سال۲۰۲۲دانسته.

در آخر سال ۲۰۲۱تعداد شبکه ها و پروژه های که با چین لینک تعامل داشتند به بیش از هزار پروژه رسید، همین یک مورد نشان دهنده گسترش غیر قابل انکار اهمیت این پروژه، در فضای تعامل پذیری بلاکچین هاست.

در سال ۲۰۲۲انتظار می‌ رود که قابلیت استیک کردن توکن لینک فراهم شود و پروتکل عملکرد میان شبکه راه اندازی بشه، این دو هدف مهم ترین دست آورد های مورد انتظار ارز دیجیتال چین لینک در سال ۲۰۲۲هستند. زیرا استیک کردن توکن ها باعث کاهش حجم در گردش و بالانس صرافی ها و در نهایت رشد قیمت می شود.

رتبه و قیمت کاردانو

این ارز در رتبه ۲۱بازار قرار دارد و قیمت تقریبی و لحظه آن 11.73دلار است.

ارز سولانا (SOL)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال سولانا در سال ۲۰۲۱ دستاوردهای بسیار مهمی داشت و بیش از ۱۰ هزار درصد افزایش یافت. سولانا یک رقیب مستقیم برای اتریوم محسوب می شه چون یکی از بهترین مزیت ها رو داره که ظرفیت پردازش سریع تراکنش است. بلاکچین نوآورانه و سریعی هست که میتونه حدود ۵۰هزار تراکنش در ثانیه رو حتی پردازش کنه و کارمزد های پایینی هم به کاربران ارائه میده.

کیف پول فانتوم سولانا در ۹ماه گذاشته بطور میانگین ۱/۸دهم میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که نشان دهنده پذیرش گسترده اون توسط جامعه کریپتو هست.

یک نکته جالب درباره سیستم سولانا محبوبیت بالای پروژه های ان اف تی(NFT) هست که به عقیده کارشناسان در سال ۲۰۲۲روند چشمگیری رو خواهد داشت، در بین چهار پروژه محبوب بلاکچین سولانا دو پروژه مستقیما در حوزه ان اف تی فعالیت دارند، اتفاقی که در بلاکچین های دیگر کمتر اتفاق افتاده است، اما چه اهداف و دست آورد هایی رو برای سولانا در سال ۲۰۲۲انتظار داریم؟

براساس تحلیل کارشناسان در سال ۲۰۲۲سولانا بیشترین استفاده رو در بین بلاکچین ها خواهد داشت تعداد بلاکچین های تعامل پذیر و متصل به سولانا افزایش خواهد یافت.گسترش اکو سیستم سولانا سرعت بیشتری خواهد داشت، ارزش آن آف تی های این بلاکچین به ده میلیارد دلار خواهد رسید. و یکی از مهم ترین دست آورد های سولانا، ثبت رکورد ده میلیون کاربر ولت مبتنی بر مرورگر هاست که نسخه اندروید و آیفون اون در حال توسعه هست.

با توجه به این دستاورد ها، کارشناسان انتظار سال خوبی رو برای سولانا دارند.

رتبه و قیمت سولانا

این ارز رتبه پنجم بازار را دارد و بلاکچین اختصاصی خود را دارد و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 81.08 دلار است.

ارز چیلیز (CHZ)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

این ارز معمولا کمتر شناخته شده است، این ارز دیجیتالی بر بستر بلاک چین، اتریوم و بایننس چین قرار داره. ارز چیلیز بستری رو فراهم کرده که باشگاه های ورزشی با هواداران خودشون یک تعامل و ارتباط بهتر و صمیمانه تری داشته باشند، برا همین یکی از ویژگی‌های جالب توجه پلتفرم چیلیز، هواداران این پروژه هستند.

این پلتفرم با قابلیت‌هایی که داره تونسته مشارکت های زیادی با باشگاه‌های ورزشی فوتبال معروف در سطح اروپا مانند(بارسلونا،پاری سن ژرمن، آس رم،یوونتوس و...) رو جلب کنه، علاوه بر اون، پروژه چیلیز تا کنون تونسته با 23 نهاد فعال در حوزه ورزش‌های الکترونیکی تفاهم نامه همکاری امضا کند تا از این طریق بتونه به عرضه توکن‌های هواداری در اقصی نقاط جهان بپردازه. با سرمایه گذاری در ارز چیلیز شما هم می تونین دارایی خود را چند برابر کنید و هم می تونین سرگرم بشید.

 ارز چیلیز رمزارزی است که تمام دارایی‌های ورزشی رو به دارایی دیجیتال تبدیل می‌کنه. این ارز در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده، سیستم غیر متمرکز این ارز به کاربر ها این اجازه رو میده که نمایش دیجیتالی خود را از هر ارز مجازی بسازن و اونو در شبکه پی تو پی(p2p) بدون واسطه بتونن معامله کنن.

ارز دیجیتال چیلیز از زمان ارائه تا بحال، با فراز و نشیب ‌های زیادی مواجه بوده اما می شه گفت که این ارز آینده روشنی داره زیرا اعلام کرده که قصد داره کسب و کار خودش رو تا آمریکا بکشونه و از طرف دیگر هم با لیگ های محلی و تیم های ورزشی همکاری می‌کنه. مقاله ارز دیجیتال چیلیز چیست رو مطالعه کنین تا بیشتر این ارز رو بشناسین.

قیمتی که برای این ارز در سال ۲۰۲۲پیش بینی شده حدود ۳دلار است.

رتبه و قیمت ارز چیلیز

این ارز، بلاکچین اختصاصی خودش رو داره هم اکنون در رتبه ۲۶بازار قرار داره و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 0.149217 دلار است.

ارز پولکادات (polkadot)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

این ارز در رتبه سوم برترین بلاکچین های توسعه یافته در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته بود. ارز دیجیتال پولکادات در حال حاضر در فاز نهایی راه اندازی پروژه مولتی چین خودش قرار داره که اینکارو رو با مزایده پاراچین ها در سال ۲۰۲۱ اغاز کرده، در سال ۲۰۲۲انتظار می ره که روند فعالیت و واگذاری این پاراچین ها سرعت بیشتری بگیرند، اکوسیستم پولکادات توسعه سریع تری داشته باشد و شاهد ورود سرمایه به این پروژه باشیم. هوشمندانه‌ترین، خلاقانه ترین و کامل ترین شبکه موجود در دنیای ارزهای دیجیتال، متعلق به پولکادات هست.

جالبه بدونید بلاکچین کوساما(kusama) که شبکه آزمایشی پولکادات هم محسوب میشه در سال ۲۰۲۱در رتبه دومین بلاکچین برتر توسعه یافته قرار گرفت و این یعنی پتانسیل بالای پولکادات برای یک رشد بزرگ در سال ۲۰۲۲.

راه اندازی پاراچین های پولکادات یک تاثیر مهم در حجم در گردش این رمز ارز داره، با راه اندازی این پاراچین ها، مقادیر قابل توجهی از توکن های پولکادات برای مدت دو سال قفل خواهند شد و این یعنی کاهش حجم در گردش و کمیاب شدن توکن ها بر اثر هر مزایده.

برای سرمایه گذارانی که به دنبال پروژه های کاربردی هستند، پولکادات بهترین و کم نقص ترین پروژه است. مزیت های این شبکه، بسیار تحسین برانگیز هست. قابلیت بروزرسانی خودکار پولکادات، بدون نیاز به انتشار فورک، باعث ایجاد ثبات در شبکه می شه که می‌تونه به بهبود آینده پولکادات کمک کنه. این توکن دارای سه هدف اصلی Bondin، Staking و Governance است.

رتبه و قیمت ارز پولکادات

این ارز هم اکنون در رتبه ۱۳بازار قرار دارد و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 0.149217 دلار است.

ارز پالیگان (MATIC)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

در سال ۲۰۲۱بیشتر از ۳هزار پروژه بر بستر پالیگان وجود داشت، بیش از صد میلیون آدرس فعال در این شبکه ثبت شد، بیش از یک میلیارد تراکنش در این شبکه انجام شد، شش راهکار افزایش مقیاس پذیری در این شبکه راه اندازی شد، ورژن سوم یونی سواپ و اوپن سی شروع به توسعه خود بر بستر پالیگان کردند و پل های ارتباطی ویژه ای بین این شبکه و سایر شبکه ها ایجاد شد، سال ۲۰۲۱سال فوق العاده ای از نظر آمار و ارقام برای پالیگان بود.

البته که در اواخر سال گذشته افت محسوسی در این شبکه رخ داد که به دلیل باگ امنیتی بود که در اوایل ژانویه رفع شد، پالیگان در مقایسه با پروژه های هم پای خودش از وضعیت ساختاری بهتری برخوردار هست، رشد کمتری داشته و از لحاظ قیمتی نسبت به بقیه عقب تر هست بر همین اساس کارشناسان رشد خوبی رو برای این ارز در نظر دارند. اخیرا امکان استیک کردن توکن سنت هم در شبکه پالیگان فراهم شده.

ارز دیجیتال پالیگان در یک پست وبلاگی با توجه به دستاوردهای خود در سال گذشته، از سه برنامه مهم خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد. پالیگان اعلام کرده که Polygon Hermez و Polygon Miden شبکه های آزمایشی عمومی خود را به ترتیب در سه ماهه دوم و سوم راه اندازی می کند. مرورگر اپرا (Opera) نیز اعلام کرد که در پالیگان ادغام می شه پس انتظار می رود که با این مشارکت میلیون ‌ها کاربر جدید جذب این پلتفرم بشن. هم چنین اعلام کرده که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بلاکچین پالیگان را در مرورگر وب 0.3 خود ادغام خواهد کرد و همچنین برای کاربران اندرویدی یک کیف پول در مرورگر خود تهیه خواهد کرد.

رتبه و قیمت پالیگان

این ارز در رتبه ۱۴بازار قرار دارد و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 1.27دلار است.

ارز اولنچ (AVAX)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از ارز ها که آینده بسیار خوبی دارد ارز دیجیتال اوالانچ است، اولنچ به یک پلتفرم برای راه اندازی برنامه های کاربردی امور مالی غیرمتمرکز، دارایی ها، تجارت و سایر خدمات هست. اولنچ اولین شبکه قراردادهای هوشمند هست که در کمتر از یک ثانیه معاملات رو انجام می‌ده. اولنچ شبکه اصلی خود را در سپتامبر ۲۰۲۰راه اندازی کرد. بیشترین تمرکز اولنچ روی مقیاس پذیری است که مهم ترین مشکل رمز ارز هاست. بتازگی و طبق اعلام تیم توسعه دهنده اولنچ ارزش پروژه ها و مارکت کپ اکو سیستم اولنچ از ۱۳میلیارد دلار عبور کرده و پروژه های مختلفی که در این شبکه لانچ شدند پیشرفت های چشمیگری رو از لحاظ بنیادی داشتند.

رسیدن مارکت کپ اولنچ با ۱۳ میلیارد دلار همراه شد، با رشد های قابل توجه قیمت پروژه های این اکو سیستم آن هم در بازاری که بیت کوین در اصلاح بود و آلت کوین های بزرگ وارد فاز نوسانی شده بودند.

اولنچ یکی از گسترش یافته ترین بلاکچین های بازار کریپتو رو در اختیار داره که از نظر کارشناسان در قیمت های بسیار پایین تر قیمت و ارزش واقعی خودش در حال معامله شدنه. به گفته چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، اولنچ قرار هست توکن جالبی باشه که به بازار عرضه می‌شه و ایده‌های جذاب بسیاری در مورد آن وجود خواهد داشت.

درباره قیمت این ارز پیش بینی های شده که خبر از این می ده که در اواخر سال ۲۰۲۲ قیمت این ارز به ۱۳۶دلار می رسه. 

رتبه و قیمت آوالانچ

این ارز هم اکنون در رتبه ۱۰بازار قرار دارد و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 66.25دلار است.

ارز باندلی (BONDLY)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

 اکوسیستمی از محصولات غیرمتمرکز تشکیل شده، که هر کسی را قادر می کنه تا پرداخت های دیجیتالی انجام بده. علاوه بر این، این پروتکل می تونه از طریق هر سرویس پیام رسانی یا پلتفرم رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنه. 

یکی از شرکت های توسعه دهنده ان اف تی حوزه گیمینگ، سرمایه گذاری بزرگی در پلتفرم ان اف تی باندلی انجام داده. علت این سرمایه گذاری و همکاری توسط مدیران این شرکت پتانسیل بالای باندلی از جمله دارا بودن بریچ های بین شبکه ای بیان شده، باندلی در سه شبکه اتریوم، بایننس اسمارت چین و پالیگان راه اندازی شده و با دارا بودن پل بین شبکه ای ارتباط بین این شبکه هارو ممکن ساخته.

رتبه و قیمت ارز باندلی

این ارز هم اکنون در رتبه ۱۰۰۹بازار قرار دارد و قیمت تقریبی و لحظه ای آن 0.044758 است. 

کلام آخر

در مقاله بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ ما سعی کردیم شما رو با این ارز ها آشنا کنیم و ارز های برتر در بازار ارزهای دیجیتال رو براتون معرفی کردیم ارز هایی مثل بیت کوین،اتریوم، کاردانو، چین لینک، سولانا، چیلیز، پولکادات، پالیگان، آوالانچ و باندلی که همگی جز محبوبترینارزها ذر بازار ارزهای دیجیتال هستن و برای سرمایه گذاری گزینه های خیلی خوبی میتونن باشن،

همچنین در این مقاله به بررسی رتبه و جایگاه این ارزها پرداختیم و از قیمت تقریبی اونها هم با شما صحبت کردیم همچنین توصیه می کنیم مقاله 5 دلیل مهم سرمایه گذاری رو هم در این زمینه مطالعه کنین. امیدواریم این مقاله براتون مفید بوده و پاسخ خوبی سوالاتتون در این مورد باشه.شما می تونین این ارزها رو از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس در سریع ترین زمان خریداری کنین.


نظرات کاربران در مورد بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲
سوال امنیتی :1+57 = ?