بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال

1401/06/12


بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال. بازار کریپتوکارنسی پر از اتفاقات جالب برای کاربرانی هستش که سنجیده و آگاهانه قدم در این دنیای نوظهور و ناشناخته گذاشتن. سرمایه گذاری و معامله ارزهای دیجیتال میتونه تجارتی پرسود باشه به شرطی که معامله گر عادات معاملاتی خوبی داشته باشه و اونها رو به سنت معاملاتی خودش تبدیل کنه. 
یکی از این عادات داشتن برنامه ی مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال هست. مدیریت سرمایه در واقع یکی از موثرترین عاداتی هستش که معامله گران موفق به خوبی بلدند و اجرا می کنن. ارزهای دیجیتال از سرمایه های ارزشمندی به حساب میاد که باید با به کارگیری استراتژی مدیریت سرمایه موثر از اون ها محافظت کرد. همچنین داشتن یک استراتژی مناسب در مدیریت سرمایه به معامله گر در مسیر موفقیت در بازارهای مالی کمک شایانی میکنه و نداشتن اون باعث از دست رفتن سرمایه میشه.
در این مقاله قصد داریم شما رو با بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. اما قبل از پرداختن به این مهم درباره ی اهمیت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و مفهوم مدیریت سرمایه گذاری صحبت خواهد شد با ما همراه باشید:

چرا سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مهم است؟

چرا سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مهم است؟

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دلایل بسیار زیادی اهمیت ویژه ای در بین سرمایه گذاران مختلف برخورداره که در ادامه به چند مورد از مهمترین این دلایل می پردازیم:

1. سادگی و آسان بودن سرمایه گذاری و ترید ارزهای دیجیتال

ترید و سرمایه گذاری ارز دیجیتال کار بسیار راحتی هستش به طوری که داشتن یک گوشی هوشمند و یک کیف پول دیجیتال برای شروع سرمایه گذاری کافی هستش. البته برای موفقیت در این حوزه کسب اطلاعات و تحقیق و مطالعه در مورد نکات مهم سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه گذاری، پیش نیاز بسیار ضروریه. این یک اصل کلی در سرمایه گذاری های مختلفه و سرمایه گذاری در هر بازار مالی بدون داشتن اطلاعات کافی چیزی جز اتلاف وقت و از دست دادن سرمایه نخواهد داشت. 

2. شفاف بودن هر چیز در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال هر چیزی شفاف هستش به طوری که این شفافیت در هیچ یک از بازارهای مالی دیگه وجود نداره. تمام معاملات انجام شده در سراسر دنیا قابل مشاهده برای هر کاربری هست. یعنی کاربر کافیه به پتلفرم های معاملاتی و صرافی های آنلاین مراجعه کنه و معاملات انجام شده رو مورد بررسی قرار بده. البته این مورد برای ایرانیان که در تحریم هستن با محدودیت همراهه. 

3. روشن بودن آینده ی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدن که کریپتوکارنسی پول آینده هستش و با گذشت زمان تعداد بیشتری از مردم شروع به استفاده از ارزهای دیجیتال خواهند کرد. بنابراین آینده سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بسیار  روشن به نظر میرسه. روند رشد ارزهای مختلف از جمله بیت کوین در چند سال اخیر گواه درستی بر این گفته  هستش. 
امروزه منابع اطلاعاتی در مورد رمزارزها گسترده شده به طوری که با یک جستجوی ساده در گوگل میشه حجم بسیار زیادی اطلاعات در این مورد بدست اورد. همچنین برخی از سازمان ها و مراکز برای مشتریانشون امکان پرداخت هزینه ها رو به صورت ارز دیجیتال امکانپذیر کردن و کشورهای بسیاری هم بیت کوین رو به عنوان پول رسمی پذیرفتن. این موارد نشانه های روشنی از آینده کریپتوکارنسی هستش.
هدف از تمام سرمایه گذاری ها از جمله ارز دیجیتال رسیدن به سود هستش. برای رسیدن به  این هدف لازمه که با قانون سود در بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشت. در ادامه مقاله ی بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال، این قانون رو بررسی خواهیم کرد:

قانون سود در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

قانون سود در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

برای رسیدن به سود و در واقع مدیریت سود در بازار رمزارزها، باید به سه پارامتر توجه داشت: مدیریت سرمایه، مدیریت روانشناسی و تحلیل شرایط بازار. با رعایت این قانون و توجه به نکات مدیریتی اون، راه رسیدن به سود در این بازار پرهیجان هستش. 
تحلیل شرایط بازار پارامتر موثر قانون سود در بازار به حساب میاد. تحلیل در بازار به سرمایه گذاران این امکان رو میده تا زمان دقیق سرمایه گذاری رو تشخیص بدن. تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال از مهمترین تحلیل های بازار مالی به شمار میرن.
مدیریت روانشناسی بازار ارز دیجیتال یکی از پارامترهای قانون سود هستش و در واقع شامل رفتارهایی میشه که به معامله گر کمک میکنه تا احساسات خودشو در بازار ارز دیجیتال کنترل کنه. روانشناسی بازار به این شکل تعریف میشه: حرکت در بازار بر اساس واکنش ها و شرایط احساسی افرادی که در اون فعال هستن. این احساسات شامل احساساتی هست که در زمان معامله بروز میکنه و شامل احساس ترس و طمع و همچنین احساسات دیگری مانند امید، خشم، هیجان، اضطراب و ریسک پذیری میشه. معامله گر از مدیریت روانشناسی بازار برای رسیدن به موفقیت در معاملات بازار و رسیدن به سود بیشتر بهره میبره.
مهمترین پارامتر قانون سود، مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال هستش. مدیریت سرمایه در واقع یک استراتژی کاملا شخصی هست و بسته به هدف سرمایه گذاری از فردی به فرد دیگه متفاوته. در واقع مواردی از قبیل سن، میزان سرمایه و زمان تعیین شده نقش مهمی در رسیدن به مدیریت سرمایه داره. اما مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال چیست؟ در ادامه ی مقاله ی بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال پاسخ این سوال داده شده:

مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال چیست؟

مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال چیست؟

مدیریت سرمایه، عبارتند از یک استراتژی مالی که نحوه ی سرمایه‌گذاری روی دارایی ‌های رمزارزی مختلف رو مشخص می‌کنه. مدیریت سرمایه، زمان ورود معامله ‌گر به معامله، مقدار حجم خرید و نقطه خروج از معامله رو مشخص می‌کنه. با مدیریت سرمایه می‌توان در میان فشار و تلاطم‌ بازارهای مالی، به نرمی پیش رفت. مدیریت سرمایه به این معناست که چگونه معامله و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انجام بدیم تا کمترین ریسک رو برای ما داشته باشه و بتونیم بیشترین بازدهی رو در زمانی معقول از سرمایه ی خودمون کسب کنیم. در واقع مدیریت سرمایه، میزان ریسکی که باید برای انجام یک معامله به خصوص پذیرفته بشه و میزان ضرر مربوطه رو مشخص می‌کنه. با این تعاریف متوجه میشیم که مدیریت سرمایه از پارامترهای مهم برای رسیدن به سود در این بازار هستش. روش مدیریت سرمایه برای هر فرد متفاوته. برای اینکه بتونین بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال رو داشته باشین لازمه مراحل مدیریت سرمایه رو درست طی کنین، این مراحل شامل:

مراحل مدیریت سرمایه

مراحل مدیریت سرمایه

• تعیین کردن اهداف

اهداف، همان آرزو‌های ذهنی ما هستن. به هر هدفی که رسیدین، خوشحال باشین اما قانع نشین و به حرکتتون ادامه بدین. بهترین کار اینه که اهداف روی کاغذ نوشته بشن چرا که اهداف مکتوب شده اثربخشی بسیار بالاتری در این مسیر دارن و شما رو نسبت به خودتون و نگرشی که دارین، مسئول می‌کنن. جهت بهتر شدن مدیریت سرمایه لازمه معیاری برای اندازه‌ گیری میزان پیشرفت خود داشته باشین.

• اولویت بندی

داشتن مدیریت زمان لازمه ی موفقیته. چگونگی مدیریت مسئولیت‌ های روزانه، کیفیت و چگونگی موفقیت هر فرد رو در تمام زمینه‌ ها مشخص می‌کنه. برای مدیریت سرمایه لازمه هزینه‌ ها رو اولویت ‌بندی کرد. چه درآمد زیاد باشه و چه کم، در هر صورت باید اولویت‌ های هزینه‌ های خود رو مشخص کرد. نوشتن اولویت ‌های هزینه تا حد زیادی جلوی خرج ‌های غیر ضروری رو در طی ماه می‌ گیره. این امر می‌تونه به عنوان مهمترین اصل از اصول مدیریت سرمایه باشه.

• کنترل کردن سرمایه

با یادداشت کردن همه‌ی خرج و مخارج، هیچوقت بیش از بودجه خرج نمیشه. کاری کنین پول به صورت خودکار بابت پس ‌انداز از حقوق شما کم بشه. اگه پولی در دست نباشه، خرج هم نمیشه. این روش خوبی برای مدیریت سرمایه و پس ‌انداز در هر ماه هستش.

• خرج نکردن تمام درآمد

مدیریت سرمایه رو میتوان با کنار گذاشتن میزان حتی خیلی کمی از درآمد شروع کرد. مهم اینه که پیوسته مقداری هرچند کم رو پس‌انداز کنین.

• مقروض نبودن

بهتره از وام ‌های با بهره سنگین اجتناب کرد و کمتر سراغ وام‌ های کوتاه ‌مدت رفت تا دچار بدهی ‌ها و هزینه ‌های کمرشکن نشد. پولی که صرف سود وام میشه، پولیه که میتونه پس انداز بشه.

• حفظ سرمایه ی اولیه

سرمایه اولیه ما باید حفظ و سود حاصل به اون اضافه بشه. این اصل یکی از اصول مهم سرمایه ‌گذاریست که باید در همه حال در نظر داشته باشیم.

• سرمایه گذاری روی خود

دانش مالی صحیح و کافی، برای پیشرفت ضروری ست. از هر منبع و فردی برای افزایش سواد مالی خودتون استفاده کنین. بهتره روش ‌های مدیریت سرمایه به خوبی مطالعه بشن. آگاهی نسبت به قدمی که برداشته خواهد شد در واقع ضمانتی برای موفقیت هستش. همچنین لازمه هوش مالی خودتونو تقویت کنین.
روشهای مختلفی برای مدیریت سرمایه وجود داره که در ادامه به بررسی بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال میپردازیم با ما همراه باشین.

بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال

بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال

مدیریت سرمایه دانش نگه داری پول هستش و به مجموعه مهارت هایی  گفته میشه که با ریسک منطقی و حداقلی میشه به اهداف مالی رسید. در بازارهای مالی جهت موفق شدن، هرکسی باید استراتژی بهینه شده خودشو  با توجه به میزان سرمایه، خواسته ها و عواطف شخصی داشته باشه. اهمیت انتخاب ریسک و مدیریت سرمایه از شناسایی نقاط ورود و خروج بیشتر هست. مدیریت سرمایه ای صحیح هستش که معامله گر رو در بازار نگه میداره. بنابراین استراتژی فقط در تحلیل خلاصه نمیشه و تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال همه چی نیست بلکه با کنار هم قرار گرفتن تمام این موارد موفقیت در بازار ارز دیجیتال تجربه خواهد شد. طبق آمارها بیشتر از 80 درصد معامله گران دلیل ضررده بودنشون استفاده نکردن صحیح از مدیریت سرمایه هستش.

هدف از مدیریت سرمایه در اولین مرحله حفظ پوله، بسیار مهمه قبل اینکه ما به فکر سودآوری باشیم بدنبال راهی برای از دست ندادن و حفظ سرمایه مون باشیم. از اونجایی که بازارهای جهانی بخصوص بازار کریپتوکارنسی بازاری مبتنی بر نوسانات و احتمالات هستش هیچکس از ضرر دیدن در امان نیست و اینجاست که ما مشخص خواهیم کرد جز آن دسته (تقریبا 2 درصدی) باشیم که در بازار خواهیم ماند یا اینکه از بازار خارج میشیم. 

اهمیت مدیریت سرمایه در جلوگیری از ورود ما به باتلاق ضرر مشخص میشه. در واقع مدیریت سرمایه علم جلوگیری از ورود به باتلاق ضررهاست. چرا که هرچه بیشتر ضرر کنیم جبران کردن اون سخت تر و شاید غیرممکن میشه. پس بایستی هدف اول ما در انجام معاملات حفظ سرمایه باشه بعد سودآوری.
برای مدیریت سرمایه در ترید و هولد روش های متفاوتی وجود داره که باید با توجه به اهداف و خصوصیات فردی، بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال انتخاب بشه. در ادامه یک روش سه مرحله ای برای انتخاب بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال ارائه میدیم:
  • تعیین میزان ریسک پذیری

تعیین میزان ریسک پذیری

ریسک‌پذیری، میزان سرمایه‌ایست که آمادگی دارین اونو از دست بدین ولی معاملات آینده شما تحت تأثیر اون قرار نگیره اگر پول زیادی رو در معرض خطر قرار بدین، یک معامله اشتباه می‌تونه ضرری غیر قابل جبران رو به سرمایه شما وارد کنه. به عنوان یک معامله‌گر، لازمه فقط اون بخش از پول خودتونو در معرض خطر قرار بدین که آمادگی از دست دادنشو دارین. در حوزه علم اقتصاد، ریسک‌ پذیری به این صورت توصیف میشه: میزان تغییر پذیری در بازده یک سرمایه‌ گذاری که سرمایه ‌گذار، آمادگی تحمل اونو داره.

• به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید

به برنامه ی خود پایبند باشین این استراتژی بسیار حائز اهمیت هستش. توصیه می‌کنیم استراتژی خودتونو روی کاغذ بنویسین و حتما به اون پایبند بمونین. یادداشت‌ هایی که روی کاغذ نوشتین نباید تغییر کنن و باید به اون مانند یک آیین مذهبی پایبند باشین. باید نقاط خروج رو به وضوح در یادداشت ‌های خود مشخص کنین. به علاوه، باید تمام سطوحی رو که می‌خواین در اونها وارد معامله بشین، مشخص کنین و حجم معامله رو برای هر یک از اونها تعیین کنین.

• آستانه تحمل درد را مشخص کنید

بعد از این که سطوح ریسک خودتونو تعیین و برای هر یک از معاملات خود، طرح مناسب تهیه کردین، آخرین چیز، تعیین آستانه تحمل درد شماست. آستانه تحمل درد، جاییست که شما بعد از تحمل ضررهای پی در پی، معامله کردن رو متوقف می‌کنین. جنگیدن با بازار، کار عاقلانه‌ ای نیست و باعث میشه دوباره و دوباره ضرر کنین.

سخن پایانی

در این مطلب با عنوان بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال، درمورد اینکه چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری بشه و اینکه قانون سود چیه که توجه به اون باعث سودآوری و موفقیت در این حوزه میشه صحبت کردیم. در ادامه یکی از پارامترهای خیلی مهم این قانون یعنی مدیریت سرمایه رو تعریف کردیم و مراحل مدیریت سرمایه رو برای رسیدن به بهترین روش مدیریت سرمایه قدم به قدم بیان کردیم.
در آخر بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار دادیم. گفتیم که از اونجایی که اهداف و خصوصیات فردی هر شخصی متفاوته بنابراین برای هر فرد نمیشه یه نسخه ی واحد پیچید و با توجه به تمام نکات گفته شده باید بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال انتخاب بشه. در پایان توصیه می کنیم برای داشتن اطلاعات بیشتر مقاله سرمایه گذاری فعال و غیر فعال رو هم مطالعه کنید. موفق و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :8+40 = ?