بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟

1401/07/16

ما سعی می کنیم در مقاله بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار ریزشی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین سیاست ها در بازار ریزشی بپردازیم و نحوه معامله در بازار خرسی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید ارز دیجیتال یا فروش آن سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار اشنا بشین.

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی، نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که این بازار ممکنه ریزش هم بکنه و باعث ضرر شما بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار ریزشی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین سیاست ها در بازار ریزشی بپردازیم و نحوه معامله در بازار خرسی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

بازار ریزشی چیست؟

بازار ریزشی چیست؟

رشد و ریزش دو مفهوم جدایی ناپذیر بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال هستن و نمیشه انتظار داشت که بازار همیشه در وضعیت صعودی قرار داشته باشه، چنین کاری در عکل امکان پذیر نیست. در اصل اصلاح و ریزش های کوچیک بازار لازمه ادامه فعالیت و همچنین عاملی برای بازیابی توان بازار محسوب میشه. موضوعی که در اینجا اهمیت داره، هیجانات تازه واردان این حوزه بعد از مشاهده اولین نزول قیمتی در سبد سرمایه گذاری هاست. این افراد بعد از روبرو شدن با کوچیکترین کاهش یا ریزش قیمت قیمت، اقدام به فروش ارزهای دیجیتال و دارایی های خودشون می کنند. بنابراین، به صورت ناگهانی بخش بزرگی از تقاضاهای خرید به تقاضاهای فروش تبدیل میشه و بازار در حالت ترس شدید قرار می گیره که همین موضوع نیز باعث میشه تا معامله گران و سرمایه گذاران بترسن و دارایی ها و رمز ارزهای خودشون رو بفروشن و قیمت ارزهای دیجیتال به شدت کاهش پیدا کنه.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری یا هولد ارزهای دیجیتال بهتر است یا ترید؟

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین موضوع باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و افزایش و کاهش قیمت رمز ارزها بخش جدانشدنی از این بازار هستن. بهتره بدونین بعضی وقت ها افزایش و کاهش قیمت ها به صورت کوتاه مدت و بعضی زمان ها نیز افزایش و کاهش قیمت ها به صورت بلند مدت هست. این تایم فریم ها موقعیتی هستن که به خوبی با تجزیه و تحلیل وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال قابل شناسایی هستن. به این ترتیب، شما اگه تحلیل تکنیکال بلد باشین، می تونین وضعیت بازار رو آنالیز کرده، روند بازار رو شناسایی کنین و بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین.

بازار ارزهای دیجیتال اصطلاحات و مفاهیم زریاد داره. بهتره بدونین زمانی که بازار ارزهای دیجیتال برای طولانی مدتی ریزشی باشه و قیمت رمز ارزها حداقل 20 درصد کاهش داشته باشه به اصطلاح گفته میشه که بازار خرسی هست. همچنین زمانی که بازار ارزهای دیجیتال برای طولانی مدت افزایشی باشه و قیمت رمز ارزها افزایش داشته باشن، گفته میشه که بازار گاوی هست.

بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟

بهترین سیاست در بازار ریزشی

مشاهده کاهش قیمتی مداوم ارزهای دیجیتال و از بین رفتن سرمایه اتفاق معمولی نیست و هیچ سرمایه گذاری دوست نداره اون رو تجربه کنه. ولی بسیاری از بازار ریزشی و زمستان ارز دیجیتال گرفتار میشن و ممکنه با تصمیمات اشتباه ضررهای جبران ناپذیری رو تجربه کنند. با همه بدی ها بازار ریزشی می تونه به عنوان یه فرصت طلایی نیز عمل کنه و با استراتژی مناسب می تونین حتی با کسب سود از اون عبور کنین. همچنین وقتی بازار در حالت ریزشی قرار می گیره، قیمت رمز ارزها به شدت افت می کنند و معامله گران می ترسن که ارزش سرمایشون کم بشه و ضرر زیادی کنند. بنابراین، باید بهترین سیاست رو در بازار ریزشی به کار ببرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، بهترین سیاست در بازار ریزشی رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: حداقل سرمایه برای ترید در ارزهای دیجیتال چقدر است؟

• دوری از احساسات

یکی از بهترین سیاست در بازار ریزشی این هست که نذارین احساسات بر شما غلبه کنه. بهتره بدونین دنبال کردن اخبار و روندهای فعلی بازار ارزهای دیجیتال یکی از فعالیت های رایج در بین سرمایه گذاران و معامله گران هست، ولی حواستون باشه که بیش از اندازه توجه به این اطلاعات هم می تونه مشکلاتی رو به دنبال داشته باشه. این موضوع به ویژه در بازار ریزشی اهمیت زیادی پیدا می کنه، چون احتمال احساساتی شدن و تصمیمات عجولانه وجود داره. 

در اصل چنین اشتباهی اونقدر تکرار شده که برای اون اصطلاحات مخصوصی هم در نظر گرفتن. اولین اصطلاح، اصطلاح فومو یا FOMO که مخفف Fear Of Missing Out به معنی ترس از عقب موندن از بازار هست. دومین اصطلاح نیز اصطلاح فاد یا FUD هست که از ترکیب کلمه های Uncertainty، Fear و Doubt تشکیل شده و به معنی ترس، شک و تردید هست.

• تعیین هدف

بهترین سیاست در بازار ریزشی

یکی دیگه از بهترین سیاست ها در بازار ریزشی، تعیین هدف در معاملات هست. حتی اگه صدرصد هم از موفقیت یه ارز دیجیتال خاص اطمینان دارین، باز هم نباید بیش از اون پولی که از دست دادن اون ها مشکلی برای شما پیش نمیاره، در اون ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین. بدترین اتفاقی که برای هر سرمایه گذاری می تونه بیفته این هست که به دارایی های خودش زل بزنه و با امید افزایش قیمت اون ها شاهد کاهش روز افزون ارزش اون ها باشه. بهترین کار این هست که اولا فقط در یه ارز دیجیتال سرمایه گذاری نکنین و سرمایه خودتون رو در بین چند رمز ارز معتبر و اینده دار تقسیم کنین. دوما از اونجایی که بازار کریپتوکارنسی ها برخلاف سایر بازارها به صورت 24 ساعته و در تما طول هفته باز هست و نوسانات زیادی داره، باید قبل از وارد شدن به معامله برای خودتون اهداف قیمتی تعیین کنین.

مقاله پیشنهادی: آیا برای ترید کردن باید آموزش دید؟

• توکن بیشتر؛ چه بهتر

یکی دیگه از بهترین سیاست ها در بازار ریزشی این هست که توکن بیشتری در زمان ریزش بازار خریداری کنین، البته این کار رو باید در کف قیمتی رمز ارزها انجام بدین. اگه به کاربرد ارز دیجیتال خریداری شده و اینده و موفقیت اون ایمان دارین، بازار ریزشی بهترین فرصت برای افزایش مقدار ارز دیجیتال هست. 

فرض کنین در زمانی که بیت کوین فقط 1000 دلار قیمت داشت، شما 1 بیت کوین خریداری می کردین، با قیمت امروز شما بیش از 19 هزار دلار سود می کردین. ولی اگه در اون زمان 10 بیت کوین به مجموعه قیمت 10 هزار دلار خریداری می کردین، اکنون 190 هزار دلار سود کرده بودین. این استراتژی ساده هست، خرید توکن ها در بازار ریزشی کم هزینه هست و سود شما در بازار صعودی و هنگام بازگشت قیمت ها بیشتر میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار ریزشی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین سیاست ها در بازار ریزشی بپردازیم و نحوه معامله در بازار خرسی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، مشاهده کاهش قیمتی مداوم ارزهای دیجیتال و از بین رفتن سرمایه اتفاق معمولی نیست و هیچ سرمایه گذاری دوست نداره اون رو تجربه کنه. ولی بسیاری از بازار ریزشی و زمستان ارز دیجیتال گرفتار میشن و ممکنه با تصمیمات اشتباه ضررهای جبران ناپذیری رو تجربه کنند.


نظرات کاربران در مورد بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟
سوال امنیتی :9+49 = ?