بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟

1402/07/06
بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟

ما سعی می کنیم در این مقاله بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم. بهتره قبل از اینکه بحث اصلی رو شروع کنیم توضیحی در مورد شبکه های انتقال ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم. ارزهای دیجیتال واسطه ها رو در معامله های جهانی حذف کردن و باعث تسهیل روابط پولی و تجاری شدن. ارزهای دیجیتال امن و ناشناس هستن. تقلب و کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال بی معنی هست و امکان توقف ساختن یا هک اون ها نیز وجود نداره. همچنین ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین هستن و همین مسئله مزایای زیادی رو در اختیار کاربران قرار میده.

ارزهای دیجیتال برای نگهداری، انتقال، خرید و فروش از کیف پول و شبکه انتقال استفاده می کنن. در حین انجام معامله باید به شبکه یا بلاک چینی که ازش استفاده می کنیم، توجه داشته باشیم. چون تا کنون بیش از 9 هزار ارز دیجیتال معرفی شده و هر یک از اون ها از یه شبکه بلاک چین خاصی استفاده می کنن و هر بلاک چینی برای انتقال و خرید و فروش ارز دیجیتال تعدادی قانون داره که هنگام انجام تراکنش های مختلف باید مورد توجه قرار بگیرن.

همچنین باید به این مسئله هم توجه کنین که همه ارزهای دیجیتال از یک شبکه برای انتقال استفاده نمی کنن و فقط ارزهایی که در بستر یک شبکه بلاک چین مشترک هستن از یک شبکه یکسان بهره می برن. ولی شاید براتون سوال شده باشه که شبکه های انتقال ارز دیجیتال چیست یا هر کدوم چه ویژگی هایی دارن؟ و بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟ مقاله رو تا انتها بخونین و با این قضیه آشنایی پیدا کنین.

شبکه بلاک چین چیست؟

در این قسمت از مقاله بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟ شما رو با معنی و مفهوم شبکه بلاک چین که باهاش سر و کار دارین آشنا می کنیم. یکی از مولفه هایی که برای خرید، فروش و انتقال ارزهای دیجیتالتون لازم دارین، شبکه انتقال ارز دیجیتال یا شبکه بلاک چین هست. شبکه های بلاک چین در واقع بستری هستن برای انتقال ارزهای دیجیتال و کاربران رو قادر می کنه تا با استفاده از این شبکه ها خرید و فروش و انتقال ارزهای دیجیتال خودشون رو به راحتی و با پرداخت کارمزد شبکه انجام بدن.

شبکه بلاک چین چیست؟

در نگاه اول شبکه بلاک چین پیچیده به نظر می رسه، ولی در یه جمله می تونیم بگیم که شبکه بلاک چین یک دیتابیس هست. دیتابیس کلمه انگلیسی هست که به معنی پایگاه داده شناخته میشه. با این تعریف می تونین به راحتی معنی و مفهوم شبکه بلاک چین رو بدونین. این فناوری در واقع بستری برای ذخیره داده دیجیتال و یا ذخیره اطلاعات هست. بسیاری از اطلاعاتی که شما به طور روزانه در سایت های مختلف در اینترنت به اون ها دسترسی دارین در واقع در دیتابیس هایی ذخیره میشن که در سایت های مختلف وجود دارن و امکان دسترسی به اون ها برای کاربران وجود داره.

همونطور که می دونین شبکه های بلاک چین ممکن هست که کاربردهای متعددی رو داشته باشن. برای مثال شبکه بلاک چین بیت کوین همونطور که گفته شد از بلوک های داده برای ذخیره اطلاعات تبادلات مالی استفاده می کنه. ولی مشخص شد که استفاده از بلاک چین برای ذخیره داده های دیگه مثل اطلاعات هویتی، ثبت پرونده های مالی و پزشکی و... نیز مناسب هستن. البته لازم به ذکر هست که در حال حاضر تعدادی از شرکت ها مثل والمارت، زیمنس و آی بی ام شبکه های بلاک چین اختصاصی خودشون رو برای مقاصد دیگه ایجاد کردن.

نحوه کار شبکه بلاک چین:

از شبکه بلاک چین بیشتر به منظور ثبت تراکنش های رمز ارزها استفاده میشه، ولی با بسیاری از انواع دیگه داده های دیجیتال مطابقت داره و میتونه در طیف گسترده ای از اعمال مورد استفاده قرار بگیره. در حال حاضر قدیمی ترین، ایمن ترین و بزرگترین شبکه بلاک چین متعلق به بیت کوین هست.از بلاک چین میشه در صنایع گوناگون برای اهداف مختلف استفاده کرد ولی امروزه عمده کاربرد اون توسعه ارزهای دیجیتال هست. در دنیای ارزهای دیجیتال یک بلاک چین از یک زنجیره پایدار از بلاک ها تشکیل میشه.

نحوه کار شبکه بلاک چین

از اون جایی که شبکه بلاک چین توسط بی شمار کامپیوتر واقع در سراسر جهان نگهداری میشه، به عنوان یک پایگاه داده غیر متمرکز فعالیت می کنه. درک این موضوع برای شناخت نحوه کار بلاک چین ضروری هست. هر شرکت کننده یک نسخه از بلاک چین یعنی پایگاه داده شبکه رو در خودش نگهداری می کنه و برای اطمینان از اینکه همه در یک بلاک قرار دارن، به طور مستمر با همدیگه ارتباط برقرار می کنن.هدف اونها از ارتباط با یکدیگه اطمینان از همگام بودن و داشتن نسخه ای مشابه از پایگاه داده هست.

به این ترتیب معامله های بلاک چین در یک شبکه جهانی نظیر به نظیر P2P انجام میشن. این کار ارز دیجیتال بیت کوین رو به یک ارز دیجیتال غیر متمرکز، بدون مرز و مقاوم در برابر سانسور تبدیل کرده. یک موجودیت واحد و متمرکز شبکه رو اداره نکرده و این وظیفه بر عهده بی شمار کاربر قرار داره. در نتیجه نمیشه محتواهای شبکه رو سانسور کرد. این نحوه کار شبکه بلاک چین برای توسعه یک شبکه پولی بدون دخالت دولت یا در کل هر نهاد خاص، فوق العاده و بی نظیر هست.

انواع مختلف شبکه های بلاک چین:

انواع مختلف شبکه های بلاک چین:

در این بخش از مقاله بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟ انواع مختلف شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار می دیم. همونطور که گفتیم اصلی ترین نیاز به انواع مختلف بلاک چین ها، برای انجام تراکنش ها یا تبادل داده های مختلف درون یک شبکه امن هست، ولی نحوه استفاده افراد از بلاک چین و فناوری شبکه یا دفتر کل توزیع شده در هر حالتی متفاوت هست. همچنین شبکه های انتقال ارز دیجیتال انواع مختلفی دارن که در ادامه هر کدوم از اون ها رو مورد بررسی قرار می دیم.

شبکه انتقال ERC20:

یکی از شبکه های انتقال ارز دیجیتال و به خصوص شبکه انتقال اتریوم، شبکه ERC20 هست. این شبکه شامل تعدادی از قانون هایی هست که باید روی یک توکن اعمال بشه تا بتونه روی اکوسیستم اتریوم به فعالیت بکنه. توکن های ERC20 به دلیل امکان استفاده در عملیات های جذب سرمایه یا ICO کاربرد زیادی دارن.

پروژه های مبتنی بر بلاک چین می تونن برای جذب سرمایه از زمان ساخت بلاک چین اصلی خودشون به ساخت و فروش توکن های ERC20 اقدام کنن. علاوه بر این توکن های ERC20 روی همه کیف پول های معتبر اتریوم قابلیت انتقال و ذخیره سازی دارن. به طور کلی ERC20 مجموعه قوانینی هست که به شما کمک می کنه یک قرارداد هوشمند رو به همراه توکن ها بر بستر اتریوم به وجود بیارین.

 0x0e806cea8e5beba6df97354ef7f22b66c5a2ce82 نمونه آدرسی از توکن بر بستر ERC20 هست.

مزایا و معایب شبکه ERC20:

erc 20

مزایا:

1. سهولت ایجاد: ایجاد یک توکن ERC-20 بسیار ساده و سریع است. این استاندارد از قالب کد و قوانین مشخصی استفاده می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی پیروی کنند.

2. پشتیبانی گسترده: بسیاری از کیف‌پول‌ها و تبادل‌های کریپتوکارنسی از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند. این به این معناست که توکن‌های ایجاد شده با این استاندارد در اکثر بورس‌ها قابل معامله هستند و می‌توانند در اکوسیستم اتریوم به راحتی استفاده شوند.

3. پیکربندی پیش‌فرض: استفاده از استاندارد ERC-20 به معنای استفاده از پیکربندی پیش‌فرض معتبری برای توکن‌ها است. این پیکربندی شامل ویژگی‌هایی مانند تقسیم توکن به یک واحد کوچکتر (به عنوان مثال، واحد "wei" برای اتر) و توانایی انتقال توکن‌ها به یک آدرس دیگر است.

4. قابلیت قراردادهای هوش مصنوعی (Smart Contracts): توکن‌های ERC-20 می‌توانند در قراردادهای هوش مصنوعی در بلاکچین اتریوم استفاده شوند و امکان اجرای توکن‌ها در شرایط خاصی را فراهم می‌کنند.

معایب:

1. استاندارد بالا: از آنجا که توکن‌های ERC-20 بسیار متداول هستند، رقابت بالایی برای جایگاه در بازار وجود دارد. این ممکن است باعث ایجاد توکن‌های بی‌ارزش یا تقلبی شود.

2. هزینه‌های گاز: هر تراکنش در بلاکچین اتریوم نیاز به پرداخت هزینه‌های گاز دارد. تعداد زیادی از توکن‌های ERC-20 موجود در شبکه اتریوم می‌توانند به افزایش هزینه‌های گاز و تراکنش‌های کندی منجر شوند.

3. عدم انعطاف‌پذیری: استفاده از استاندارد ERC-20 برای توکن‌ها ممکن است محدودیت‌هایی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کند. برای توکن‌هایی که ویژگی‌های خاصی دارند، ممکن است نیاز به استفاده از استانداردهای دیگری داشته باشند.

4. خطرات امنیتی: توکن‌های ERC-20 معمولاً در کیف‌پول‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری نگهداری می‌شوند. در صورت دسترسی ناپدید افتادن به کیف‌پول یا کنترل ضعیف بر روی حساب کاربری، ممکن است توکن‌ها دزدیده شوند.

شبکه انتقال BEP2:

شبکه BEP2 یک استاندارد فنی برای صدور و اجرای توکن در Binance Chain هست. این شبکه تعدادی از قانون هایی رو تعریف کرده که برای فعالیت در این سیستم، توکن ها باید از این قانون ها پیروی کنن. شبکه بایننس چین که به صرافی بایننس تعلق داره، از کوین اصلی BNB و توکن های زیادی پشتیبانی می کنه. کارمزد انتقال در این شبکه به مراتب از شبکه ERC20 کمتر هست. همچنین کیف پول های این شبکه نیز با BNB شروع میشن و کارمزد انتقال در این شبکه با مقدار BNB موجود در اون شبکه پرداخت میشه. 

 نمونه آدرس توکنی بر بستر شبکه BEP2 مثل عبارت bnb136ns6lfw4zs5hg4n85vdthaad7hq5m4gtkgf23 هست.

شبکه انتقال TRC20:

TRC20 استاندارد توکن مبتنی بر اجرای قراردادهای هوشمند در بلاک چین ترون هست. استاندارد TRC20 درست مثل ERC20 در بلاک چین اتریوم قرار داره. این یعنی توسعه دهنده ها با استفاده از این استاندارد می تونن قراردادهای هوشمند خودشون رو توسعه بدن.

trc 20

ارز دیجیتال بومی بلاک چین ترون، TRX نام داره و عملکرد ارز TRX بر بستر ترون مثل عملکرد ارز اتریوم در بلاک چین اتریوم هست. به عبارت دیگه کاربران و توسعه دهنده ها برای این که بتونن توکن های TRC20 خودش رو توسعه بدن، باید ارز TRX داشته باشن تا بتونن اون رو به عنوان ارز قابل پرداخت به شبکه ترون ارائه بدن. اگه می خواین بیشتر در مورد این شبکه بدونین مقاله استاندارد TRC 10 و TRC 20 چیست؟ ما رو مطالعه کنین.

 عبارتی مثل TWsVAb9EWAgkdumTD7xoEdkvs7AoyvkgN7 نیز مثالی از توکن بر بستر TRC20 هست. البته جا داره اینم بگیم که اتریوم و آلت کوین های اتریوم بر روی این شبکه حضور ندارن و بهترین استفاده از شبکه ارز دیجیتال ترون رو میشه انتقال تتر یا usdt بر بستر این شبکه دونست که کارمزد خیلی پایینی داره.

شبکه انتقال BEP20:

بایننس اسمارت چین یک بلاک چین یا BSC موازی با بلاک چین بایننس هست که برای ایجاد قراردادهای هوشمند طراحی شده و محیط اون با ماشین مجازی اتریوم سازگار هست.

bep 20

این کار به معنی رقابت با اتریوم یا جایگزینی برای اتریوم نیست، BEP20 فقط یک بلاک چین سازگار با اتریوم هست و طوری طراحی شده تا ویژگی های بیشتری مثل ایجاد بلاک های سریع تر، کارمزد تراکنش کمتر و... رو به کاربران ارائه بده. به این ترتیب کاربران این امکان رو دارن تا بتونن همون توکن ERC20 رو در زمان کم تر و با کارمزد پایین تر نسب به بقیه شبکه های انتقال به توکن BEP20 انتقال بدن. در مقاله آموزش فعال کردن ارزها در شبکه BEP 20 در تراست ولت به شما نحوه فعال کردن ارزها در این شبکه را کامل توضیح دادیم.

عبارتی مثل 0X0e806cea8e5beba6df97354ef7f22b66c5a2ce8 نمونه آدرسی از توکن بر بستر BEP20 هست. 

شبکه انتقال POLYGON:

شبکه پالیگان یک پلتفرم مقیاس پذیری لایه دوم هست که تراکنش های امن، راحت و سریع برون زنجیره ای رو نه تنها برای پرداخت ها بلکه برای قراردادهای هوشمند خارج از شبکه نیز به ارمغان میاره. هدف اصلی شبکه POLYGON ارائه یک چارچوب برای ساخت شبکه های بلاک چینی هست که بتونن با همدیگه ارتباط داشته باشن. یکی از ویژگی های این شبکه این هست که تراکنش های سریع و امن در سایدچین های پالیگان که نهایی شدن اونها روی شبکه اصلی اتریوم واقع در زنجیره پایه لایه 1 محسوب میشه، انجام میشه.

polygon

با توجه به اینکه این روزها صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ Uniswap که بر بستر اتریوم بود اعلام کرد که بر بستر پالیگان هم صرافی خودش رو راه اندازی کرده قطعا در آینده شاهد محبوبیت شبکه انتقال پالیگان خواهیم بود. در اصل یکی از ایرادات این شبکه این هستش که هنوز بطور عمومی توسط صرافی ها پشتیبانی نمیشه.

بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟

در این قسمت از مقاله بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟ به معرفی بهترین شبکه برای انتقال اتریوم می پردازیم. اتریوم یک ارز دیجیتال مشهور بر اساس فناوری بلاک چین هست که بر پایه استفاده از توکن هایی که خرید، فروش یا مبادله میشن، فعالیت میکنه. بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم، شبکه BEP20 هست.

bsc

BEP20 مخفف عبارت Binance Chain Evolution Proposal2 یک استاندارد فنی برای ایجاد و استفاده از توکن های جدید در بایننس چین هست. به عبارتی شبکه BEP20 یک استاندارد توکن در بایننس اسمارت چین هست که توکن های ERC20 و BEP2 رو توسعه داده و قابلیت جابجایی توکن ها بین بلاک چین های مختلف رو فراهم کرده. 

هدف از شبکه BEP20 ایجاد یک سری قوانین برای عملکرد توکن ها در بستر بایننس چین هست. همچنین با استفاده از شبکه BEP20 می تونین از توکن های سازگار در بلاک چین های مختلف استفاده کنین، توکن های دیگه ای شبکه بایننس اسمارت چین ایجاد کنین، توکن های BEP2 با معادل های استاندارد BEP20 مبادله کنین و فقط با پرداخت 0.05 درصد کارمزد تراکنش و زمان بلاک 3 ثانیه ای، معامله خودتون کنین.

علاوه بر شبکه BEP20، از شبکه انتقال ERC20 نیز می تونین برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم استفاده کنین. ولی این شبکه برخی مشکلاتی داره. کارمزدهای زیادی که از کاربران برای نقل و انتقال دریافت می کنه یکی از این مشکلات هست.  شبکه BEP20 هم از نظر سرعت انجام تراکنش و هم از نظر هزینه کارمزدها نسبت به شبکه ERC20 برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم مناسب تر هست.

مقایسه شبکه های انتقال بر اساس کارمزد:

شبکه های انتقال ارز دیجیتال بر اساس کارمزد به شرح زیر هست(به ترتیب کم ترین کارمزد تا بیشترین کارمزد):

1. شبکه ترون TRC20

2. شبکه بایننس اسمارت چین BEP20

3. شبکه بایننس کوین BEP2

4. شبکه اتریوم ERC20

مقایسه شبکه های انتقال بر اساس سرعت تراکنش:

شبکه های انتقال ارز دیجیتال بر اساس زمان انتقال یا سرعت انجام تراکنش به شرح زیر هست(به ترتیب کم ترین تا بیشترین زمان):

1. شبکه ترون TRC20

2. شبکه بایننس کوین BEP2

3. شبکه بایننس اسمارت چین BEP20

4. شبکه اتریوم ERC20

تفاوت بین شبکه های انتقال ارز دیجیتال:

در این بخش از مقاله تفاوت بین شبکه ها رو مورد بررسی قرار می دیم. امروزه اغلب توکن های محبوب، توکن های ERC20 هستن که بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارن.ERC20 یک استاندارد تکنیکال و فنی برای قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم برای توکن هاست. BEP2 نیز یک استاندارد تکنیکال برای پیاده سازی و راه اندازی توکن در بلاک چین بایننس هست.

شبکه انتقال

BEp20 نیز نشان دهنده و نماینگر یک توکن استاندارد بر روی بایننس اسمارت چین هست. پس اون چیزی که نیاز دارین بدونین این هست که شبکه ERC20 بلاک چین اتریوم، شبکه BEP2 بلاک چین بایننس، BEP20 بلاک چین بایننس اسمارت چین و TRC20 بلاک چین ترون هست.

اگه شبکه BEp20 رو برای انتقال انتخاب کنین و توکن ERC20 رو روی اون منتقل کنین، هش تراکنش بر روی جستجوگر بایننس اسمارت چین قابل مشاهده و بررسی هست نه بر روی جستجوگر اتریوم، چون شما انتقال خودتون رو بر روی زنجیره بایننس اسمارت چین انجام دادین. به این ترتیب لازمه که هنگام واریز و برداشت حتما شبکه مورد نظر خودتون رو به درستی انتخاب کنین و مطمئن بشین که از شبکه ای استفاده می کنین که کیف پول مقصد اون رو پشتیبانی می کنه وگرنه ممکنه ارز دیجیتال خودتون رو از دست بدین.

دو شبکه BEP20 و BEP2 حتی از نظر شکل ظاهری هم بسیار به هم شبیه هستن. هر دوی این شبکه ها توسط صرافی بایننس توسعه پیدا کردن. اما تفاوت اون ها در این هست که آدرس های شبکه BEP2 که بلاک چین بایننس چین هست با حروف bnb شروع شده ولی آدرس های شبکه BEP20 مثل شبکه اتریوم با 0X شروع میشه.

نحوه استفاده از شبکه های ارز دیجیتال:

در این قسمت از مقاله بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین ها اتریوم چیست؟ نحوه استفاده از شبکه های انتقال ارز دیجیتال و انتقال به کیف پول رو مورد بررسی قرار می دیم. همونطور که می دونین مبادلات ارزهای دیجیتال در اصل به انتقال ارز دیجیتال از کیف پولی به کیف پول دیگه مربوط هست.

شبکه انتقال ارز دیجیتال

 برای این که تراکنش به درستی انجام بشه، هر دو کیف پول باید برای انجام تراکنش مربوط به اون ارز دیجیتال تنظیم شده باشه و از اون ارز دیجیتال پشتیبانی کنه. نکته بسیار مهم که قبل از انجام مبادله ها باید بهش توجه کنین این هست که اگه یکی از دو کیف پول از ارز دیجیتال مورد نظر پشتیبانی نکنه، امکان از دست رفتن سرمایه وجود داره. پس حتما باید قبل از انجام معامله و تبادل، از این که شبکه تبادل توسط هر دو کیف پول پشتیبانی میشه اطمینان حاصل کنین.

در برخی از موارد یک توکن در چند شبکه قابلیت انتقال داره. در این مورد شما در انتخاب شبکه ازادی عمل بیشتری دارین و می تونین شبکه های بیشتری رو برای انجام مبادله انتخاب کنین. بعد از اینکه مطمئن شدین مبدا و مقصد ارز دیجیتال، هر دو از شبکه های موجود و یکسان برای تراکنش اون ارز دیجیتال پشتیبانی می کنن، باید به کارمزدهای تراکنش و زمان لازم برای انجام تراکنش های خودتون نیز توجه داشته باشین تا دچار مشکل نشین چون ممکنه شبکه انتخابیتون کارمزد زیادی دریافت کنه و یا وقت زیادی صرف انجام تراکنش بشه.

بنابراین اگه قصد دارین توکنی رو به کیف پول انتقال بدی یا از کیف پول به صرافی بفرستین باید آدرس های توکن هم در مبدا و هم در مقصد یکسان باشه تا انتقال به صورت صحیح انجام بشه. همچنین همونطور که گفتیم اگه شبکه هایی که انتخاب می کنین با هم دیگه یکسان نباشن، ارز دیجیتال شما از دست میره و با مشکل مواجه میشین. علاوه بر این، در بحث فروش و خرید ارز دیجیتال نیز باید به ادرس های توکن مورد نظرتون توجه داشته باشین تا یکسان باشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مقاله بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم رو بررسی کنیم. انواع مختلفی شبکه برای انتقال ارزهای دیجیتال وجود داره که از جمله از اونها BEP2، BEP20، ERC20 و TRC20 هستن. همچنین طبق بررسی هایی که کردیم، بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم، شبکه ERC20 هست.

علاوه بر این، توکن های ERC20 به دلیل امکان استفاده در عملیات های جذب سرمایه یا ICO کاربرد زیادی برای کاربران فراهم میکنه.


نظرات کاربران در مورد بهترین شبکه برای انتقال اتریوم و آلت کوین های اتریوم چیست؟
سوال امنیتی :6+71 = ?