بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟ (7 ماینر برتر بیت کوین در ایران)

1401/06/09


دنیای ارزهای دیجیتال به قدری وسیع و بزرگ هست که افراد با روش های گوناگون و متد های جدید میتونن کسب درامد بکنن بدون اینکه استرس از دست دادن سرمایشون یا ضرر مالی احتمالی رو داشته باشن؛ یکی از این روش ها، استخراج بیت کوین هست که توسط ماینرها با حل مسائل ریاضی صورت میگیره. بر خلاف نفت که افراد توسط دستگاه های بزرگ باید زمین رو حفر کنن و از دل زمین نفت اسخراج کنن، بیت کوین توسط دستگاه های استخراج که بهشون ماینر گفته میشه به دست میاد.

ما دراین مقاله قصد داریم به موضوع بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟ بپردازیم و مزایا و معایب هر کدوم رو برای شما بازگو کنیم تا شما با بررسی شرایط فعلی تصمیم بگیرین که کدوم ماینر در ایران برای شما صرفه اقتصادی داره و میتونین ازش کسب درآمد داشته باشین. در ضمن در سایت صرافی اینانس مقاله ای با عنوان آموزش استخراج بیت کوین موجود هست که می تونین برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنین.

ماینر بیت کوین چیست؟

ماینر بیت کوین چیست؟

ماینر یا دستگاه های استخراج به دستگاهی هایی گفته میشه که با حل مسائل ریاضی سعی در استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هستن که این فرایند توسط مصرف انرژی برق صورت میگیره. استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بیت کوین جدید توسط حل مسائل ریاضی هست این فرایند شامل سیستم های محاسباتی مجهز به تراشه های تخصصی هست که ماینر های دیگه در سراسر دنیا برای حل مسائل ریاضی با همدیگه رقابت می کنن، اولین استخراج کننده بیت کوین که معما رو حل کنه، بیت کوین پاداش می گیره. همچنین فرآیند استخراج تراکنش‌های موجود در شبکه ارز دیجیتال رو تأیید می‌کنه در نتیجه امنیت شبکه به وسیله این ماینر ها تامین میشه.

اما یکی از معایب استخراج بیت کوین اینه که انرژی زیادی رو مصرف میکنه تا بتونه یک بیت کوین استخراج کنه؛ به عبارتی در مناطقی که برق با استفاده از سوخت های فسیلی تولید می شه، استخراج بیت کوین برای محیط زیست مضر تلقی می شه.برای حل این مشکل، بسیاری از ماینرهای بیت کوین عملیات خودشون رو به مکان هایی با منابع تجدید پذیرانرژی منتقل میکنن تا تاثیر بیت کوین بر تغییرات آب و هوایی رو کاهش بدن.

بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟

همونطور که در بالا اشاره کردیم، استخراج بیت کوین برای محیط زیست مضر هست و ما نباید به دلیل مسائل شخصی و منفعت خودمون به دیگران آسیب برسونیم. اما در این بین ماینرهایی برای استخراج بیت کوین وجود دارن که انرژی و آلودگی کمتری برای محیط دارن و افراد در ایران میتونن با استفاده از این ماینر ها به استخراج بیت کوین بپردازن و از این راه کسب درآمد داشته باشن. در ادامه به 7 مورد از بهترین و محبوب ترین دستگاه های ماینر در ایران میپردازیم.

1. Bitmain Antminer s17+

بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین

دستگاه ماینر مدل S17+ محصولی با کیفیت از شرکتbitmain  هستش که در دسامبر 2019 تولید و روانه بازار شد. این دستگاه ماینر با الگوریتم SHA-256  قادر هست ارزهایی همچون بیت کوین، بیت کوین کش، آکوین، ایمارک، پیرکوین، تراکوین، کرون و ژول کوین رو استخراج کنه. دستگاه ماینینگ Bitmain مدل Antminer S17+  یکی از جدید ترین و قدرتمند ترین تجهیزات ماینینگ در بین ماینر های موجود در بازار هستش که میزان نرخ هش ریت اون برابر با 73Th/s می باشد. این مدل از دستگاه ماینر به 4 عدد فن خنک کننده مجهز شده که از بالا رفتن دما و حرارت بیش از حد دستگاه جلوگیری می کنه و همچنین قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل و پورت شبکه RJ45 نیز داره. میزان سطح تولید صدا دستگاه انت ماینر S17+ برابر با 75 دسی بل می باشد. این محصول برای تامین انرژی مورد نیاز خود دارای یک منبع تغذیه با توان 2920 وات هست که با ولتاژ 12 ولت در محیط هایی با دمای بین 5 تا 45 درجه سانتیگراد و حداکثر رطوبت مطلوب 95 درصد به خوبی کار می کنه.

2. Bitminer Antminer s17pro

بهترین ماینرها برای استخراج بیت کوین

دستگاه انت ماینر بیت مین مدل S17 Pro یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال با هش ریت 53Th/s هست که در آوریل سال 2019 با ابعاد 298 * 296 * 178 میلیمتر و وزن 9.5 کیلوگرم به بازار قطعات کامپیوتر عرضه شد و با کیفیت ساخت عالی تا به امروز کمپانی سازنده این ماینر سود زیادی از این محصول کرده. این دستگاه ماینر از 3 عدد برد چیپ بهره برده که چیپ به کار رفته در اون از فناوری 7 نانومتری برخورداره و مجموع تعداد چیپ های اون در این دستگاه به 144 عدد چیپ می رسه. دستگاه انت ماینر مدل S17 Pro یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات ماینینگ هست که میزان ولتاژ کاری اون 12 ولت و توان مصرفی 2094 وات می باشد. همچنین این دستگاه دارای 4 عدد فن خنک کننده هستش که باعث خنک شدن دستگاه هست و میزان صدایی که تولید میکنه برابر با 82 دسی دل میباشد.

3. Innosilicon ASIC Miner T3

بهترین ماینرهای استخراج بیت کوین

دستگاه ماینر Innosilicon مدل T3 یکی از دستگاه های اسخراج بیت کوین کمپانی اینوسیلیکون هست که با نام Terminator3 هم شناخته میشه. در ساخت دستگاه ماینر مدل T3 39T از Innosilicon الگوریتم SHA-256 با ماکسیمم هش ریت (قدرت پردازش) 39Th/s برای پاوری با مصرف برق 2150 وات استفاده شده. دستگاه T3 39T توانایی تولید صدا با میزان حساسیت 75 دسی بل رو دارا می باشد و مجهز به دو فن خنک کننده جهت کنترل دمای دستگاه بوده که در بهبود عملکرد دستگاه نقش بسزایی داره. با استفاده از الگوریتم SHA-256 برای میزان برق مصرفی 2150 وات، میزان کارایی و بهره وری از این دستگاه 0.055j/Gh می باشد. نحوه اتصال به شبکه برای این دستگاه از طریق پورت اترنت بوده و میزان برق ورودی مورد نیاز، 12 ولت هست که در بین ایرانیان این مورد بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده.

4. Micro BT Whatsminer M20 S

دستگاه ماینر مدل Whatsminer M20S یکی از قدرتمند ترین دستگاه های استخراج ارز دیجیتال با الگوریتم SHA-256 هست که توسط کمپانی MicroBT در آگوست 2019 تولید شد و به بازار قطعات کامپیوتر عرضه گردید. این دستگاه ماینر با نرخ هش ریت 68 تراهش بر ثانیه قابلیت استخراج ارزهایی مانند Acoin، Crown، Curecoin، Emark، Joulecoin, Peercoin، Terracoin، Unbreakable Bitcoin و Bitcoin Cash رو داره و مجهز به تراشه 12 نانومتری TSMC می باشد. دستگاه واتس ماینر مدل M20S دارای یک پاور با توان مصرفی 3312 واته که با ولتاژ 12 ولت به خوبی کار میکنه.

همچنین این دستگاه از پرکاربرد ترین دستگاه های موجود در تجهیزات استخراج بیت کوین هست که به دو عدد فن خنک کننده قوی مجهز شده که از بالا رفتن دما و حرارت داخل دستگاه جلوگیری میکنه.

5. Ebit E12+

پرکاربرد ترین دستگاه های استخراج بیت کوین

دستگاه ماینینگ Ebang مدل EBIT E12 Plus دارای تراشه 10 نانومتری با نام DW1233 بوده و میزان حساسیت نویز صوتی اون برابر با 75 دسی بل می باشد و از طریق رابط Ethernet امکان اتصال به شبکه های اینترنتی رو داره. این مدل از دستگاه ماینر یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات ماینینگ هست که منبع تغذیه با حداکثر توان مصرفی 50 وات در دمای عملیاتی 25 درجه سانتیگراد کار می کنه و میزان رطوبت مطلوبش بین 5 تا 95 درصد هست.

6. Bitmain Antiminer T17+

دستگاه ماینینگ Bitmain مدل Antminer T17+ در دسامبر سال 2019 تولید و به بازار عرضه شد. این دستگاه ماینر قادره با حداکثر نرخ هش ریت 64 تراهس بر ثانیه ارزهایی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، آکوین، پیرکوین، ژول کوین، ایمارک، آنبریکبل، کرون و تراکوین را که مبتنی بر الگوریتم SHA-256 هستن، استخراج کنه. دستگاه ماینر Antminer T17+ دارای 4 عدد فن خنک کننده هست که از بالا رفتن دما و حرارت دستگاه نیز جلوگیری می کنه و میزان سطح نویز صوتی اون برابر با 75 دسی بل می باشد. همچنین این توان مصرفی T17+ 64Th به 3 برد همراه با 132 تراشه 7 نانومتری مجهز شده.

7. Micro BT Whatsminer M21 S

بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین

و اما اخرین موردی که مورد بررسی قرار میدیم و جزو بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران هستش، دستگاه ماینر Micro BT مدل Whatsminer M21s  هستش که در ماه جولای 2019 معرفی و روانه بازار شد. این دستگاه از ابعاد 390x155x240 میلی متر و وزن 12.5 کیلوگرم برخورداره و همراه با فن PSU ارائه می گردد. دستگاه ماینر Whatsminer M21S با الگوریتم SHA-256 ساخته شده که برای استخراج ارزهای دیجیتال از سرعت پردازش 56 تراهش برای پاور با مصرف برق 3360 وات استفاده می کنه.

دستگاه ماینر MicroBT Whatsminer M21S، برای محیط کاری که دمای آن بین -5 تا 40 درجه سانتی گراد باشه ساخته شده و همچنین رطوبت محیط عملیاتی این دستگاه استخراج ارز دیجیتال 5 تا 95 درصد تعیین شده و برای جلوگیری از داغ شدن دستگاه از فن خنک کننده تعبیه شده در دستگاه، M21S استفاده می شه.

مزایا و معایب استخراج بیت کوین

مزایا

• دستیابی به بیت کوین با قیمت پایین تر

• کمک به افزایش امنیت در شبکه

• به دست آوردن بیت کوین به عنوان پاداش

معایب

• دستگاه های استخراج بیت کوین قیمت بالایی دارن

• هزینه بالای برق مصرفی برای استخراج بیت کوین

• امکان کلاه برداری در این حوزه وجود داره

• احتمال خرابی و از کار افتادن ماینر وجود داره

مهم ترین عوامل تاثیر در سودآوری و بازگشت سرمایه

1. قدرت دستگاه (هش ریت)

قدرت دستگاه (هش ریت)

هر چی قدرت هش ریت در یک دستگاه بالا تر باشه، مدت زمانی که طول میکشه یه بیت کوین استخراج بشه نیز کمتر هست. برای مثال دستگاه Bitminer Antminer s17+ که با قدرت هش ریت 73 تراهش بر ثانیه ارائه شده، از قدرت بالایی نسبت به سایر ماینر ها برای استخراج بیت کوین برخورداره و سریع تر کار ماینینگ و استخراج یک واحد بیت کوین رو انجام میده.

2. مصرف برق دستگاه

میزان مصرف برق دستگاه

مصرف برق دستگاه یکی دیگه از عوامل مهم در سودآوری و بازگشت سرمایه هست که بر اساس وات تعیین میشه. هر چقدر میزان وات در یک دستگاه بالاتر باشه هزینه برق مصرفی یک ماینر هم بالا میره و در عوض دستگاه مورد نظر با میزان وات بالا سریع تر کار ماینینگ رو انجام میده.

3. قیمت

آخرین فاکتوری که باید در عوامل سودآوری و نرخ بازگشت سرمایه اون رو بررسی کنین، قیمت ماینر هست. قیمت ماینر ها با توجه به میزان وات مصرفی و همچنین نرخ هش ریت متفاوته و از حدود 15 میلیون تومان شروع میشه تا قیمت های خیلی بالا تر نیز ادامه پیدا میکنه. در نتیجه هر چی قیمت یه ماینر بالاتر باشه مدت زمان بازگشت سرمایه نیز بیشتر میشه و همچنین برق مصرفی در هر ماه نیز بالاتر هستش اما در عوض بعد از بازگشت سرمایه سود خالصی که در هر ماه برای یک فرد از اون ماینر میمونه، بسیار بالا هست.

قیمت دستگاه ماینر به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید در زمینه دستگاه ماینر در ایران بررسی کنین، قیمت دستگاه های ماینر هستش. ما در ادامه به فاکتور هایی که میتونه در قیمت یه ماینر تاثیر بزاره بیان میکنیم:

• کمپانی تولید کننده دستگاه

• میزان مصرف برق دستگاه در ایران

• ابعاد و وزن دستگاه

• توانایی پردازش یا هش ریت

سوالات متداول

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین کدام است؟

از بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین میتونیم به Antminer S19 Pro، Avalon 1166، Avalon1166، Innosilicon T3 43Tو دستگاه Ebit E115  از کمپانی Ebang هست.

آیا استخراج بیت کوین صرفه اقتصادی داره؟

با توجه به سختی شبکه بسیار زیاد و همچنین برق مصرفی بالای اونا، در صورتی که به برق ارزان دسترسی ندارین استخراج بیت کوین رو توصیه نمیکنیم.

آیا اسخراج بیت کوین قانونی است؟

شما میتونین با مراجعه با وزارت صمت، درخواست مجوز قانونی استخراج بیت کوین رو ثبت کنین.

جمع بندی

زمانی یک سرمایه گذار در حوزه ارزهای دیجیتال موفق میشه که با آگاهی و دانش کافی از تمام شرایط، مانند ریسک ها و مشکلاتی که احتمال داره بوجود بیاد و نحوه برخورد با این مشکلات و حل اونا، آمادگی داشته باشه و بتونه از سرمایه خودش در برابر اینگونه مسائل حفاظت کنه.

پیش بینی های مختلفی از سرمایه گذاران معروف و با تجربه وجود داره که تقریبا همشون بر این باورن که بیت کوین در چند ساله آینده، شیب صعودی رو در پیش خواهد گرفت. در نتیجه سرعت بالا رفتن بیت کوین در طولانی مدت احتمالا سریع تر از هزینه های انرژی و برق برای استخراج بیت کوین هستش. به عبارت ساده یعنی خرید دستگاه های ماینر برای استخراج و نگهداری بیت کوین های استخراج شده در آینده از ارزش بالاتری برخوردار میشن.در این مقاله بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟ رو براتون توضیح دادیم و همینطور در مورد اینکه ماینر چیست و استخراج بیت کوین چگونه انجام میشه هم توضیحاتی ارائه دادیم امیدواریم که براتون مفید بوده باشه.


نظرات کاربران در مورد بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟ (7 ماینر برتر بیت کوین در ایران)
  • سلام‌وقت بخیرمهندس جان بی‌زحمت ماینری درحدودرنج‌قیمتی ۱۵تومن معرفی کنین ممنون‌میشم

سوال امنیتی :2+65 = ?