تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست؟

1401/06/10


ما در مقاله تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست قصد داریم شما رو با آینده بیت کوین آشنا کنیم. امروز مردم به دنبال سرمایه گذاری هستن تا بتونن سود کسب کنن. ارز های دیجیتال که به تازگی در جهان سرو صدا ایجاد کرده کاربران زیادی را به طرف خودش کشیده و سود های خوبی به کاربران داده است. البته لازمه سرمایه گذاری در بازار های ارز دیجیتال اموزش کامل و به دست اوردن مهارت معاملگری هست. این بازار پر نوسان همیشه برای کسی که اموزش حرفه ای دیده باشه سود ده هست. و بالعکس افراد زیادی هم با سرمایه گذاری در این بازار ها به دلیل نداشتن اطلاعات و مهارت، دارایی و سرمایه خود را از دست داده و نسبت به این بازار ها بدبین شدن.

با توجه به اینکه این بازار بسیار پر ریسک هست. افرادی که سرمایه گذاری بلند مدت کردن نگران آینده بیت کوین هستن. طرفداران سرسخت بیت کوین، این ارز را پولی دارای پشتوانه می دونن ولی منتقدان این ارزدیجتال را پول تقلبی می دونن و بعضی افراد هم پول اینترنت میگن.حرف مشترک همه کاربران این حوزه در مورد بیت کوین این هست که بیت کوین نوعی پول هست.

اما این ارز دیجیتال محبوب هنوز در هیچ جای جهان به عنوان پول رسمی پذیرفته نشده. از راه اندازی بیت کوین حدود 11 سال گذشته است و این ارز ماننده کودکی است که برای رشد و بزرگ شدن پتانسیل بالایی داره. بیشتر کشور ها قانون هایی را برای بیت کوین در کشورشون وضع کردن که برخی از قوانی بر علیه و برخی هم به نفع کاربران و بیت کوین بوده است. برخی کشور ها هم معامله بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال رو کلا ممنوع کردن و شرایط سختی برای کاربران ایجاد کردن.

بیت کوین(Bitcoin)چیست؟

بیت کوین(Bitcoin)چیست؟

بیت کوین نوعی پول دیجیتالی است که بر پایه فناوری بلاک چین راه اندازی شده است. بیت کوین برای اولین بار در سال 2009 توسط فردی به بنام ساتوشی ناکاموتو که هویت آن مشخص نیست بر پایه بلاک چین راه اندازی شده. هدف این فرد ناشناس از ایجاد بیت کوین حذف طرف ثالث یا واسطه در انتقالات پول بوده و تونسته در این راه هم موفق بشه و این طریق مبادلات مالی انجام بشه.

بیت کوین تحت نظارت هیچ سازمان یا نهادی کنترل نمیشه و به صورت کاملا غیر متمرکز اداره میشه. این یکی از مزیت های شبکه بلاکچین و ارز های دیجیتال هست که باعث محبوب شدن آن شده است. علاوه بر بیت کوین سایر ارز ها هم هستن. که هر کدام از آلت کوین یک سری ویژگی هایی داشته و عملکرد های خاصی دارن. یکی از علت های به وجود امدن آلت کوین ها گرفتن جایگاه بیت کوین بوده و اصطلاح آلت کوین به هر ارزی که بعد از بیت کوین معرفی شده باشد گفته میشه هدف آلت کوین ها بهبود نقص های بیت کوین نظیر سرعت تراکنش ها و کارمز پایین تر هست.

ارز دیجیتال بیت کوین از راه استخراج با ماینر تولید میشه. در واقع استخراج بیت کوین فرایندی است که به صورت دیجیتالی، معادلات را محاسبه و بلاک جدید رو به شبکه بلاک چین اضافه می کنه. هدف ماینر ها پیدا کردن یک راحل معتبر برای حل مسائل پیچیده ریاضی است. ماینر هایی که موفق به حل این معادلات میشن به عنوان پاداش بیت کوین دریافت می کنن. برای مطالعه بیشتر می تونید مقاله بیت کوین چگونه مدیریت می شود رو هم مطالعه کنید.

تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست؟

تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست؟

با گسترش و افزایش کاربران ارز دیجیتال، روز به روز قوانین و دغدغه های کشور ها برا این موضوع بیشتر میشه و حساس تر میشن و قوانین جدیدی تعیین می کنن. بیت کوین تقریبا 11 سال هست که فعالیت خودش رو در بستر بلاک چین اغاز کرده و در طی این مدت نواسان قیمتی زیادی داشته. بیت کوین در ابتدا ارزش چندانی نداشت و در طی این سال ها با افزایش تقاضا ارزش آن بیشتر شده و سود زیادی به افرادی که در ابتدای راه اندازی به این ارز دیجیتال محبوب اعتماد کرده بودن داده. 

شرکت ها و کمپانی های زیادی روی بیت کوین سرمایه گذاری بلند مدت کردن و برای آینده بیت کوین امیدوار هستن. افراد و کاربران زیادی هم مقدار بیت کوین خریده و در کیف پول نگهداری یا هولد کردن و به امید سود در آینده سرمایه گذاری کردن. بیت کوین یکی از بهترین دارایی های 10 سال گذشته شناخته شده و بهترین عملکرد را داشته به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است.

هدف بیت کوین از راه اندازی رفع مشکلات نقل و انتقالات مالی است و بطوری که در انتقالات پول به شخص دیگر در هر جای حهان نیاز به شخص واسطه و ثالث نباشه و بشه بطور مستقیم به خود شخص مورد نظر انتقال داد. واسطه ها میتونن یک فرد یا موسسه و بانک هایی باشن که بیت کوین این فرصت را از این موسسات و واسطه ها گرفته و با کمترین کارمزد و سریع ترین زمان ممکن این انتقالات انجام میشه.

مطمئنا بیت کوین پول رایج در همه کشور ها میشه و در آینده برای پرداخت های روزمره از آن استفاده میشه. پرداخت به این روش باعث میشه که هر فردی به هر کجای جهان سفر بکنه دیگه نیاز به صرافی نداشته و به راحتی میتونه با گوشی موبایل هزینه کالا یا خدمات رو پرداخت کنه. علاوه بر ارز دیجیتال بیت کوین از سایر ارز های دیجیتال هم میشه به عنوان پرداخت استفاده کرد که در بعض مواقع سایر ارزهای دیجیتال از نظر کارمزد و سریع بودن بهتر از بیت کوین عمل می کنن.

کاربرد بیت کوین در آینده

با توجه به ویژگی هایی که در مورد بیت کوین گفته شده مطمعنا در آینده یکی از ابزار های مالی در همه جای جهان است و در زندگی روزمره کاربرد های زیادی خواهد داشت. ارز دیجیتال بیت کوین روز به روز در دنیا محبوب میشه و شرکت ها و افراد مشهور هم در حوزه فعالیت میکنن. این شرکت های بزرگ سرمایه های خیلی زیادی وارد این حوزه کردن و حتما به آینده این ارز دیجیتال محبوب امید دارن. در ادامه مقاله به چند مورد از کاربرد های بیت کوین در آینده آشنا اشاره کردیم تا بیشتر آشنا بشین.

1. پول مشترک در جهان

کاربرد بیت کوین در آینده

یکی از بهترین مزیت هایی که بیت کوین در صورت پذیرفته شده داره اینکه در همه جای جهان میتونین از بیت کوین به عنوان پرداخت برای کالا یا خدمات استفاده کنین. همانطور که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی برای تعاملات هست در آینده بیت کوین هم پول مشترک در جهان خواهد بود. این کار در صورت عملی شدن باعث میشه دیگه توریست ها برای رفتن به کشور های دیگه نیازی به چنج کردن پول ملی خودشون نداشته باشن و از طریق بیت کوین بتونن تمامی پرداخت های خودشون رو انجام بدن.

پول مشترک میان همه مردم جهان خیلی میتونه در پیشرفت کشور تاثیر داشته باشه. تجارت کنندگان میتونن از این طریق پرداخت های خودشون رو با کارمزد پایین تر و سرعت بیشتر انجام بدن. در این صورت دیگه نیازی به حواله های بانکی برای مبالغ بالا نیست و هر مبلغی رو میشه از این طریق جابجا کرد. و هیچ سازمانی و ارگانی نظارتی نداشته باشه.

2. استفاده از بیت کوین برای خرید ملک

استفاده از بیت کوین برای خرید ملک

یکی از مهترین کاربرد های بیت کوین میتونه در زمینه خرید و فروش ملک باشه. با توجه به این که قیمت ملک بالا بوده و جابجایی این مقدار پول کمی دشوار هست و باید برای انتقال از طریق بانک ها اقدام کرد و کارمزدی بیشتر داد. اما از طریق بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال میشه به راحتی بدون نیاز به بانک و شخص ثالث مستقیم به کیف پول خریدار یا فروشنده واریز کرد.

اولین معامله ملک با بیت کوین در سال 2017 انجام شد و در این معامله یک پنت هاوس در میامی آمریکا به قیمت 22 میلیون دلار با بیت کوین معامله شد. این معامله یکی از سنگین ترین معامله های انجام شده با ارز دیجیتال برای خرید یک دارایی فیزیکی است.

3. خرید ماشین با بیت کوین

خرید ماشین با بیت کوین

اولین پذیرنده بیت کوین برای خرید ماشین از طریق بیت کوین کمپانی تسلا بوده و بعد از انتشار پذیرش بیت کوین برای خرید خودرو توسط تسلا قیمت این ارز دیجیتال 20 درصد رشد کرد. شرکت ها و کمپانی های دیگه هم بعد تسلا به پذیرش بیت کوین برای فروش خودرو کردن. پذیرش بیت کوین به روش پرداخت نشون میده که این ارز دیجیتال داره کم کم جای پول رو میگیره و روز به روز شرکت هایی که بیت کوین رو قبول میکنن بیشتر میشه این میتونه به آینده بیت کوین امید خوبی بده و باعث اعتماد مردم بشه. در اینجا توصیه می کنیم مقاله بیمه عمر یا خرید بیت کوین رو هم مطالعه کنین.

ریسک های بیت کوین

ریسک های بیت کوین

هر سرمایه گذاری ریسک های خودش رو داره و اگر در یک پروژه یا هر جایی سرمایه گذاری کرده باشین باید ریسک های آن رو هم قبول کنین. بیت کوین و ارز های دیجیتال هم جزو سرمایه گذاری های پر ریسک هست. این بازار به دلیل تازه و ناشناخته بودن نوسانات زیادی داره و د طی سال هایی که ایجاد شده قیمت های مختلفی رو تجربه کرده است. در ادامه این مقاله در مورد ریسک های بیت کوین توضیحات بیشتری داده ایم تا با مطالعه آن از خطرات این ارزدیجتال محبوب آشنا بشین.

• دخالت دولت ها و ریسک های نظارتی

دخالت دولت ها و ریسک های نظارتی

همانطور که میدونین عملکرد بیت کوین به صورت غیر متمرکز بوده و هیچ سازمانی به تراکنش های انجام شده در بلاک چین بیت کوین نظارتی نداره. همین امر باعث نگرانی دولت از بابت معاملات بازار سیاه، پولشویی، خرید و فروش مواد مخدر، فعالیت های غیر قانونی و فرار مالیاتی شده است و این امر باعث شده تا دولت ها در این حوزه دخالت کنن و قوانین و مقرراتی وضع کنن. برخی کشور های برای جلوگیری از هر گونه مشکل کلا معاملات ارز دیجیتال و بیت کوین را ممنوع کردن و با کسانی که به این معاملات میپردازن به شدت برخورد می کنن.

این ویژگی بیت کوین و شبکه بلاک چین که قابل نظارت وشناسایی نیست برای کاربران بهتر است ولی خطراتی برای کشور داره و دولت ها مجبور به نظارت کامل و ممنوعیت استفاده از این فناوری هستن. ارز های دیجیتال اگر به صورت درست استفاده بشن خیلی از مشکلات کشور ها رو حل میکنن و روند انتقالات مالی رو اسان و سریع تر میکنن تا بانک ها با سرعت بیشتری فعالیت داشته باشن.

اگر بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتال پول رایج کشور ها بشه و مورد استفاده عموم مردم قرار بگیره وجود سیستم های بانکی بی معنی میشه. این موضوع در حالت خوشبینانه بسیار خوب هست ولی باید حالت بد بینانه را هم در نظر گرفت. که بدون سیستم های بانکی امکان هک شدن حساب ارز های دیجیتال زیاد هست. از اونجایی که شبکه بلاک چین قابل شناسایی نیست و در صورت هک شدن حساب هیچ سازمانی به این موضوع رسیدگی نمیکنه.

• نوسانات شدید قیمتی

 نوسانات شدید قیمت بیت کوین

نوسانات قیمتی بازار ارز های دیجیتال به دلیل کم بودن حجم سرمایه بسیار زیاد هست. این نوسانات فرصتی برای گرفتن سود از این بازار بوده و تریدر های حرفه بهترین استفاده را از این فرصت های می کنن تا سود بدست بیارن. همانطور که گفتیم مردم و کاربران به تازگی به سمت بازار ارز های دیجیتال روی آوردن و با هر خبری فورا اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال میکنن. سلبریتی ها و افراد مشهور هم در نوسانات قیمتی ارز های دیجیتال دخالت دارن و با انتشار خبر یا عکسی در مورد یک ارز دیجیتال خاص باعث افزایش قیمت آن ارز دیجیتال میشن. کاربران این حوزه هم که به دنبال سود هستن از این خبر استفاده کرده و سود کسب می کنن و برخی افراد اماتور هم بعد از افزایش قیمت ارز دیجیتال را خرید می کنن و بعد از ریزش آن این افرار دچار ضرر میشن.

کلام اخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست؟ صحبت کنیم. در کل در دنیا تکنولوژی هر روز داره پیشرفت می کنه و خیلی از مشکلات مردم رو حل می کنه. فناوری بلاک چین هم به دنیا خدماتی زیادی کرده و خیلی از مشکلات رو حل کرده. یکی از شاخه های بلاک چین ارزهای دیجیتال هست که به نقل و انتقالات مالی بسیار کمک کرده و تونسته با کارمزد کم و زمان ارسال سریع جزو بهترین ویژگی های بلاک چین باشه. بیت کوین یکی از هزار ارز دیجیتالی هست که در طی 11 سال ایجاد شدن هست. در حال حاضر بیت کوین به عنوان پرداخت در خدمات و کالا ها انجام میشه و مطمعنا در آینده استفاده از این ارز دیجیتال محبوب بیشتر هم خواهد شد


نظرات کاربران در مورد تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست؟
سوال امنیتی :2+55 = ?