تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین

1401/05/05
تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین

روز چهارشنبه 20 جولای، مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک اعلام کرد که 75 درصد از دارایی بیت کوین خود را در پایان سه ماهه دوم فروخته است و 936 میلیون دلار ارز فیات به ترازنامه خود اضافه کرده است. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در طی یک تماس تلفنی با کارشناسان حوزه دیجیتال اعلام کرد که این فروش نباید به عنوان حکمی برای سقوط بیت کوین تلقی شود.

براساس توضیحات وی این اقدام تنها به دلیل نگرانی ‌های نقدینگی با توجه به ادامه قرنطینه ‌های COVID19در چین صورت گرفته و تسلا مطمئنا آماده افزایش ذخایر بیت کوین خود در آینده است.

اظهارات کارشناسان حوزه دیجیتال در خصوص تصمیم تسلا

مارکوس تیلن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در IDEG، به کوین تلگراف گفت که با تثبیت نسبی بیت کوین تسلا تنها با هدف ایجاد نوسانات بیشتر در مارکت دیجیتال، بیت کوین های خود را فروخته است. با این حال احتمالا هدف وی سقوط کامل بیت کوین نبوده است در غیر این صورت 100 درصد از ذخایر بیت کوین خود را می فروخت.

طبق توضیحات کایلی پرسل، کارشناس معاملات سهام Finder، تسلا در تصمیم خود برای افزایش نقدینگی تنها نبوده است. با توجه به اینکه جهان به سمت رکود اقتصادی پیش می ‌رود، افزایش نقدینگی برای سرمایه ‌گذاران و شرکت ‌های بزرگ غیرعادی و عجیب نیست و سرمایه گذاران حق دارند سرمایه خود را از دارایی ‌های بی ‌ثبات ‌تر به ارزهای فیات منتقل کنند.

وی افزود: با وجود اینکه قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر کاهش یافت، با این حال نشانه هایی از بهبود وضعیت مارکت دیجیتال وجود دارد. روز چهارشنبه 20 جولای، قیمت بیت کوین پس از اعلام تسلا تقریباً 2.6 درصد کاهش یافت و هم اکنون به 23299 دلار ، نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه خود باز گشته است و این بدین معنیست که جامعه ارزهای دیجیتال احتمالا چندان نگران این خبر نبوده است.

ویل کلمنته، تحلیلگر بیت کوین نیز اظهار داشته است که تسلا با دلایل منطقی؛ حفظ جریان نقدی مثبت و افزایش نقدینگی، 75 درصد از بیت کوین خود را فروخته و هنوز 25 درصد از بیت کوین خود را در اختیار دارد با این حال اقدامات تسلا مطمعنا بر قیمت بیت کوین تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال تسلا پس خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین در فوریه سال گذشته قیمت بیت کوین بلافاصله تقریباً 3000 دلار جهش کرد و این ارز دیجیتال را به بالاترین قیمت خود به بالای 43000 دلار رساند.

به نظر می رسد که بازار اظهارات ایلان ماسک در خصوص فروش بیت کوین را قبول کرده و قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته تثبیت شده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین
سوال امنیتی :5+94 = ?