تاثیر اقدامات فدرال رزرو Federal Reserve بر ارزهای دیجیتال

1401/07/21

بازار های مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال به دلیل پایین بودن مارکت کپ شون با کوچکترین خبر مثبت یا منفی از سوی افراد تاثیر گذار و دولت ها میتونن واکنش نشون بدن و حتی جهت بازار رو نیز عوض کنن. یکی از این نهاد ها که میتونه تاثیر مستقیمی روی ارزهای دیجیتال و آینده اونا بزاره فدرال رزرو هست. ما امروز قصد داریم تاثیر اقدامات فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال رو برای شما بیان کنیم.

فدرال رزرو Federal Reserve

فدرال رزرو Federal Reserve

سیستم فدرال رزرو (FRS) بانک مرکزی ایالات متحده هست.این بانک قدرتمندترین موسسه مالی در جهان هست.این بانک مرکزی ایالات متحده هست که توسط کنگره برای حفظ اقتصاد کشور ایجاد شده.سیستم سیاست پولی رو برای اقتصاد سالم ایالات متحده ترویج میکنه. فدرال رزرو در 23 دسامبر 1913 توسط کنگره ایجاد شد و توسط رئیس جمهور وودرو ویلسون به قانون تبدیل شد.

هدف فدرال رزرو Federal Reserve حفظ یک سیستم مالی امن، باثبات و انعطاف پذیر هست. این بانک توسط شورای حکام به عنوان یک آژانس دولتی مستقل در واشنگتن دی سی اداره میشه. علاوه بر این دارای 12 بانک فدرال رزرو منطقه ای هست، از جمله: بوستون، نیویورک، فیلادفیا، کلیولند، ریچموند، آتلانتا، شیکاگو، سنت لوئیس، شهر کانزاس و دالاس. امروزه فدرال رزرو مسئول اجرای سیاست های پولی، تنظیم بانک ها، حفظ ثبات مالی و ارائه خدمات بانکی به شرکت های هلدینگ بانکی، دولت های ایالات متحده و سازمان های بین المللی میباشد.

مقاله پیشنهادی: تحلیل فاندامنتال چیست؟

تاثیر اقدامات فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال

تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال

هنگامی که فدرال رزرو Federal Reserve نرخ بهره رو افزایش میده، ارزش پول فیات افزایش پیدا میکنه که به معنای کاهش سرمایه گذاری در بازار کریپتو نیز هست. یکی از دلایل نرخ بهره، سیاستی هست نه تنها برای منافع کوتاه مدت و بلندمدت، بلکه برای نرخ ارز و قیمت محصول و خدماتی که تاثیرگذار هست.

ارزهای دیجیتال اغلب به عنوان دارایی مقاوم در برابر تورم در نظر گرفته میشن.در حالی که نرخ بهره پایین هست، ذخیره ارزش اون میتونه در طول زمان در برابر ارز فیات و قدرت خرید ناپایدار محافظت کنه. در نتیجه، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو میتونه بر بازارهای رمزنگاری و سهام تأثیر بزاره، زیرا ارزش پول فیات افزایش پیدا میکنه. سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ماه های اخیر کاهش یافته، زیرا سرمایه گذاران به دنبال جایگزین ایمن تر و سودآورتر برای دارایی های خودشون هستن.

مقاله پیشنهادی: تاثیر اقتصاد غرب بر قیمت ارز دیجیتال

با تصمیم جلسه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، هزینه استقراض مصرفی و تجاری افزایش پیدا میکنه و در نتیجه اقتصاد راکد میشه. علاوه بر این، وام های با نرخ بهره گران تر میشن. خریداران خانه ممکنه در قبال بازپرداخت های کمتری مسئولیت داشته باشن که به نوبه خود بر تجارت املاک و مستغلات به دلیل کاهش قیمت خانه و ملک تأثیر میزاره. از طرف دیگه، اگه جلسه فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره رای بده، افراد میتونن وام ها و کارت های اعتباری با بهره کمتر دریافت کنن که منجر به افزایش هزینه ها و تقاضای قوی از سوی مصرف کنندگان میشه.

با افزایش تقاضای مصرف کننده، صاحبان مشاغل کارمندان بیشتری رو برای افزایش ظرفیت تولید جذب میکنن و در نتیجه نرخ بیکاری کلی رو کاهش میدن که این خبر میتونه برای بازار ارزهای دیجیتال و دیگر بازار های مالی ک خبر بسیار خوبی باشه به همین دلیل میگن جلسه فدرال رزرو زمان نوسانی هست که معامله گران باید در تقویم خود علامت گذاری کنن.

جمع بندی

همون طور که متوجه شدین افزایش یا کاهش نرخ بهره که از سوی فدرال رزرو Federal Reserve تعیین میشه تاثیر به سزایی در اینده ارزهای دیجیتال و همچنین بازار های مالی دیگه میزاره؛ به همین علت یادگیری این موضوع که در زمان افزایش یا کاهش نرخ بهره زمان خرید یا فروش ارزهای دیجیتال هست، بسیار مهم هستش و سرمایه گذاران باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشن. ما در این مقاله تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال رو برای شما شفاف تر کردیم تا شما در این مواقع بتونین تصمیمات درستی بر داراییتون بگیرین.امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشین. 


نظرات کاربران در مورد تاثیر اقدامات فدرال رزرو Federal Reserve بر ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :7+65 = ?