تاثیرات اقتصادی افزایش تنش چین و تایوان و هشدار مارکت دیجیتال نزولی

1401/05/18
تاثیرات اقتصادی افزایش تنش چین و تایوان و هشدار مارکت دیجیتال نزولی

گزارش ها حاکی از آن است که حمله پکن به تایوان می تواند "پیامدهای اقتصادی گسترده ای" را برای اقتصاد جهانی داشته باشد. در حالی که اقتصاد جهانی نزولی است و جنگ در اوکراین ادامه دارد، تنش چین و تایوان به نگرانی های اقتصادی افزوده است.

از سوی دیگر نانسی پلوسی، نماینده ایالات متحده از کالیفرنیا نیز هفته گذشته به تایوان سفر کرده و احتمال درگیری نظامی چین و تایوان را افزایش داده است. به گفته مقامات کاخ سفید، چین و تایوان هم اکنون در حال آمادگی برای انجام تحرکات نظامی در منطقه می باشند که احتمال تنش از طرف چین را بالا برده است.

علاوه بر این، براساس اظهارات کارشناسان اقتصادی در چند هفته گذشته؛ در صورت حمله نظامی چین به تایوان، اقتصاد جهانی به شدت سقوط خواهد کرد و مارکت نزولی عظیمی در پیش رو خواهد بود.

چین پیش از این از ایالات متحده درخواست کرده است که سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را لغو نماید. با این حال نانسی پلوسی سفر آسیایی خود را آغاز کرده و بدون توجه به تنش تایوان و چین همزمان با تورم افزایشی و نوسانات اقتصادی جهانی به اوکراین و سپس به تایوان سفر کرده است.

واکنش چین به سفر نماینده ایالات متحده

براساس اظهارات کارشناسان، چین در واکنش به سفر پلوسی احتمالا دارایی گسترده خود از اوراق خزانه را به سلاح تبدیل خواهد کرد، بدین ترتیب ارزش دارایی های Haven با افزایش نگرانی نظامی چین و فروش دارایی های خزانه داری به دلیل اظهارات جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو کاهش یافته است.

دارایی Haven ابزاری مالی است که انتظار می رود در دوره های رکود اقتصادی ارزش خود را حفظ یا حتی افزایش یابند. این دارایی ها با کل اقتصاد همبستگی نداشته یا حتی همبستگی منفی دارند، به این معنی که در صورت سقوط بازار می توانند ارزش خود را افزایش دهند.

به گفته مدیر اقتصادی بانک ملی استرالیا، سفر پلوسی به تایوان به نظر می ‌رسد تاثیرات ژئوپلیتیک زیادی به همراه نداشته است. با این حال؛ مت مالی، استراتژیست چینی اظهار داشته است که به نظر می ‌رسد که سرمایه ‌گذاران ایالات متحده باور ندارند که چین تهدیدات خود مبنی بر انتقام سفر پلوسی به تایوان را عملی خواهد کرد.

پس از سفر پلوسی، چهار روز تمرینات دریایی چین با شلیک مستقیم، پرتاب موشک های بالستیک و مانورهای هواپیما در تایوان و اطراف آن انجام شد و اکنون نیروهای دریایی چین عملا تایوان را محاصره کردند. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda نیز اظهار داشته است که اقدام چین بشدت بر زنجیره عرضه و تقاضا تاثیر خواهد گذاشت. به گفته وی مارکت ارز دیجیتال نیز احتمالا از ادامه این روند آسیب جبران ناپذیری خواهد دید.

با این حال، ایالات متحده بدون توجه به اثرات اقدامات خود باعث بی‌ثباتی جهانی شده و ارزش بازار های آسیا و اقیانوسیه بشدت کاهش یافته و احتمال یک جنگ تمام عیار دیگر نیز وجود خواهد داشت.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تاثیرات اقتصادی افزایش تنش چین و تایوان و هشدار مارکت دیجیتال نزولی
سوال امنیتی :5+58 = ?