تاثیرات پذیرش بیت کوین در السالوادور بر اقتصاد این کشور

1400/12/05
تاثیرات پذیرش بیت کوین در السالوادور بر اقتصاد این کشور

کشور السالوادور پیشگام در پذیرش ارز BTC و جزو اولین کشور هایی است که بیت کوین را ارزی قانونی اعلام کرده. قانونی شدن بیت کوین در این کشور در سپتامبر سال گذشته اجرایی شد و بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به یک ارز ملی تبدیل کرد.
رئیس جمهور این کشور نایب بوکله به آینده بیت کوین بسیار خوشبین است و اعلام کرده این اقدام به شکوفایی مالی، سرمایه گذاری، گردشگری و نوآوری کشور کمک خواهد کرد.
از طرفی به گفته وزارت گردشگری السالوادور مورنا ولدز، پس از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی صنعت گردشگری این کشور از تاریخ 2021 بیش از 30 درصد رشد کرده است. 
همچنین او بیان کرده که با بررسی های انجام شده توصط وزارت صنعت گردشگری بعد از تصویب قانونی شدن بیت کوین، هجوم گردشگرانی که از ایالات متحده به این کشور می آیند افزایش یافته است. او خاطر نشان کرد که قبل از پذیرش بیت کوین اکثر بازدید کنندگان از کشورهای همسایه بودند

اقتصاد السالوادور با پذیرش بیت کوین تقویت شده است

دولت سالوادور توضیح داد ارزهای دیجیتال فرصت‌های انجام تجارت با شرکای بیشتری را در هر نقطه از جهان چندین برابر می‌کند.
در اطلاعیه‌ای که نایب بوکله دوشنبه در وب‌سایت دولتی منتشر کرده، توضیح می‌دهد که در ماه‌های اول قانونی شدن بیت‌کوین در السالوادور، می‌توان مزایای نوآوری و آزادی مالی افزوده را شناسایی کرد. همچنین دولت السالوادور برخی از مزایای اقتصادی ناشی از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی را تشریح کرده که یکی از انها تاثیر پذیرش بیت کوین بر صنعت گردشگری اشاره کرد که قبل از پذیرش این ارز 1.1 میلیون گردشگر وارد این کشور می شدند و بعد از پذیرش بیت کوین این تعداد به 1.4 میلیون بازدید کننده افزایش یافته است و درآمد حاصل از صنعت توریسم در این کشور را در سال 2021 به بیش از 1400 میلیون دلار رسانده است. این اطلاعیه اضافه می‌کند که گردشگری یکی از اولین بخش‌هایی بود که می‌توان بررسی کرد که بیت‌کوین چگونه به اقتصاد کشور کمک کرده است.
پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی باعث افزایش رشد تولید ناخالص داخلی این کشور شده است. او توضیح داد که السالوادور پس از قانونی کردن بیت کوین، برای اولین بار در تاریخ به رشد تولید ناخالص داخلی دو رقمی دست یافت. همچنین او به این موضوع اشاره کرد که تولید ناخالص داخلی السالوادور در سال 2021،  10.3 درصد رشد کرده است. السالوادور تا قبل از سال 2021 هرگز رشد تولید ناخالص داخلی دو رقمی نداشت.
علاوه بر این، رئیس جمهور سالوادور خاطرنشان کرد که صادرات السالوادور محرک اصلی رشد اقتصادی در ژانویه امسال در مقایسه با ژانویه 2021، 13 درصد رشد داشته است.

بهترین و جدید ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تاثیرات پذیرش بیت کوین در السالوادور بر اقتصاد این کشور
سوال امنیتی :9+67 = ?