تتر چگونه کار می کند؟

1401/08/15
تتر چگونه کار می کند؟

ما سعی می کنیم در مقاله تتر چگونه کار می کند؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی امن بودن تتر بپردازیم و عملکرد تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که تتر چگونه کار می کنه  و این اطلاعات در هنگام خرید تتر می تونه برای شما مفید باشه. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که مشتاقین تا بخشی از پول خودش رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال مختلف به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به صورت همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره که باید اون ها رو بشناسین.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و بر اساس همین موارد مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. یکی از این رمز ارزها نیز ارز دیجیتال تتر هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تتر چگونه کار می کند؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی امن بودن تتر بپردازیم و عملکرد تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که تتر چگونه کار می کنه.

آشنایی با استیبل کوین تتر

آشنایی با استیبل کوین تتر

ارز دیجیتال تتر نوعی ارز دیجیتال هست که توسط شرکت iFinex واقع در هنگ کنگ ایجاد شده و در دسته ارزهای دیجیتال پایدار جای می گیره. ارزش هر تتر تقریبا همیشه معادل 1 دلار آمریکا هست و شرکت iFinex مدعیست که جهت حصول اطمینان از ثابت بودن قیمت اون همیشه معادل ارزش هر توکن اون در بلاک چین تتر یک دلار آمریکا نگهداری می کنه. در نتیجه ارز دیجیتال تتر همزمان از بهترین ویژگی های ارزهای دیجیتال و ارزهای سنتی برخوردار هست. تتر ویژگی های یه ارز دیجیتال مانند دیجیتالی بودن و انتقال آسون به هر نقطه جهان رو دارا هست و به دلیل اینکه توسط دلار آمریکا پشتیبانی میشه به صورت همزمان برخلاف سایر ارزهای دیجیتال دیگه از قیمت نسبتا ثابتی برخوردار هست. بنابراین، تتر به ابزار خوبی برای محافظت از سرمایه در بازارهای کاهشی ارز دیجیتال و انتقال پول تبدیل شده.

شاید برای تان مفید باشد: ارز تتر چیست؟

جالب اینجاست که بدونین تتر نوعی استیبل کوین هست که به ارزهای فیات میخکوب شده و با نماد USDT صادر میشه. این ارز به معامله گران این امکان رو میده تا معادل فیاتی پول خودش رو بدون اینکه مجبور به رعایت قوانین پول های فیات باشن در صرافی ها جابجا کنند. با این حال، نگرانی ها و ریسک های جدی در مورد بدهی شرکت عرضه کننده ارز دیجیتال تتر وجود داره. همچنین ارز دیجیتال تتر دارای قیمت ثابت معادل 1 دلار آمریکا هست که تغییر نمی کنه و دارای کاربردهای مختلفی هست.

نحوه عملکرد تتر

نحوه عملکرد تتر

ارز دیجیتال تتر به صورت ویژه در دسته بندی استیبل کوین های وثیقه ای فیات قرار می گیره. به عبارت دیگه، ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا ین از هر رمز ارزی در گردش مالی پشتیبانی می کنه که این موضوع باعث میشه تا قیمت اون ارز دیجیتال ثابت بمونه. ارز دیجیتال تتر به صورت خاصی برای ایجاد پل لازم بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال و ارائه ثبات، شفافیت و حداقل کارمزدهای معاملات برای کاربران طراحی شده. به جرات میشه گفت که ارز دیجیتال تتر منبع اصلی نقدینگی برای بازار ارزهای دیجیتال هست.

مقاله پیشنهادی: چرا به تتر نیاز داریم؟

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر به دلار آمریکا متصل هست و از نظر ارزش نسبت  یک به یک با دلار آمریکا حفظ می کنه. با این وجود هیچ تضمینی از طرف شرکت Tether Lts برای هرگونه حق بازخرید با مبادله تتر با پول واقعی ارائه نشده. به عبارت دیگه، تتر با دلار آمریکا قابل تعویض نیست. بر اساس گفته تیم توسعه دهنده تتر، هر زمان ارزهای جدید USDT صادر می کنه، همون مقدار USD رو به ذخایر خودشون اختصاص میدن. به این ترتیب، اطمینان حاصل می کنه که ارز دیجیتال تتر به صورت کامل پول نقد و معادل نقدی اون پشتیبانی میشه.

این خصوصیت، ارز دیجیتال تتر رو به بستری امن برای سرمایه گذاران رمزنگاری تبدیل می کنه. در دوره های نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال بالا، اون ها می تونن دارایی های خودشون رو بدون اینکه به طور کامل سرمایه های خودشون رو به دلار آمریکا و پول نقد انتقال بدن، به تتر تبدیل کنند. همچنین ارز دیجیتال تتر یه روش ساده برای معامله معادل دلار آمریکا بین مناطق، کشورها و حتی قاره ها از طریق بلاک چین فراهم می کنه. بدون اینکه به یه واسطه با سرعت پایین و گرون قیمت مثل بانک اعتماد کنین.

آیا تتر مورد اعتماد است؟

تتر چگونه کار می کند؟

با وجود محبوبیت زیاد استیبل کوین تتر، این ارز دیجیتال از نوعی عدم شفافیت رنج میبره و حتی چندین بار هم به دلیل هک شدن مجبور به بروزرسانی سیستمی شده. در نوامبر سال 2017 تتر ادعا کرد که هک شده و 31 میلیون دلار تتر به سرقت رفته و بعد از اون یه هارد فورک صورت گرفت. در ژانویه 2018 نیز این یه مانع دیگه برای تتر ایجاد شد، چون حسابرسی لازم برای اطمینان از اینکه پول واقعی به درستی نگهداری میشه هیچ وقت انجام نشده. با این حال، این ارز دیجیتال ثابت بلاک چین مخصوص به خودش رو نداره و از امنیت سایر بلاک چین های میزبان استفاده می کنه و امنیت خودش رو از این طریق فراهم می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله تتر چگونه کار می کند؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی امن بودن تتر بپردازیم و عملکرد تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که تتر چگونه کار می کنه. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر به صورت ویژه در دسته بندی استیبل کوین های وثیقه ای فیات قرار می گیره. به عبارت دیگه، ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا ین از هر رمز ارزی در گردش مالی پشتیبانی می کنه که این موضوع باعث میشه تا قیمت اون ارز دیجیتال ثابت بمونه.


نظرات کاربران در مورد تتر چگونه کار می کند؟
سوال امنیتی :2+47 = ?