تصمیم بایننس در خصوص تبدیل تتر به BUSD

1401/06/15
تصمیم بایننس در خصوص تبدیل تتر به BUSD

صرافی ارز دیجیتال بایننس پس از اعلام توقف پشتیبانی از معاملات USDC و دو استیبل کوین دیگر در این ماه، اظهار داشته است که فعلا هیچ برنامه ‌ای برای تبدیل خودکار استیبل کوین تتر به استیبل کوین BUSD ندارد، اگرچه احتمالا این تصمیم  در آینده تغییر خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال بایننس در روز سه شنبه، 6 سپتامبر با اعلام اینکه حمایت از استیبل کوین USDC وابسته به دلار و استیبل کوین های USDP و TUSD را در پلتفرم خود متوقف می کند، بازار را شگفت زده کرد. طبق توضیحات بایننس هر کاربری که سه استیبل کوین خود را تا 29 سپتامبر نگه ‌دارد، در یک دوره 24 ساعته دارایی‌ کاربر به طور خودکار به استیبل کوین BUSD با نسبت 1:1 تبدیل خواهد شد.

براساس توضیحات صرافی این اقدام در راستای افزایش نقدینگی و کارایی سرمایه برای کاربران انجام شده است، این صرافی به طور مشخص هیچ اشاره ای به بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، استیبل کوین تتر نکرده است. با این حال، قیمت تتر پس از اعلام خبر 0.002 درصد کاهش یافته است.

توضیات بایننس در خصوص توقف معاملات استیبل کوین

سخنگوی صرافی بایننس در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشته است که هیچ برنامه فوری برای اقدام مشابه با استیبل کوین تتر وجود ندارد، همچنین تبدیل خودکار و حرکت برای توقف بیشتر خدمات تجاری استیبل کوین یو اس دی کوین یک اقدام موقتی نبوده و ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو در توییتی در 6 سپتامبر توضیح داد که صرافی سه استیبل کوین را از لیست خارج نخواهد کرد، بلکه "فقط تمام نقدینگی را در یک جفت ادغام می کند" که این اقدام با ارائه بهترین قیمت کمترین زیان را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

بایننس همچنین لیست طولانی جفت دارایی های معاملاتی اسپات استیبل کوین های ذکر شده را حذف و جفت ها عمدتا به BUSD تغییر خواهند کرد. کاربران همچنین باید مراقب استفاده از USDC در استیک، پس‌ انداز، سوآپ نقدینگی و وام ‌های صرافی باشند، زیرا این خدمات برای استیبل کوین متوقف خواهند شد.

این اقدام بایننس همراه با تعلیق موقت سپرده ‌ها و برداشت ‌های اتریوم و Wrapped ETH در شبکه‌ های انتخابی از 6 سپتامبر تا پایان ادغام اتریوم انجام خواهد شد.

طبق داده ‌های نانسن؛ بایننس از اواسط آگوست به تدریج USDC را به BUSD تبدیل کرده است و طبق گفته مدیر عامل پلتفرم در این مدت تقریباً 1.5 میلیارد دلار به دارایی های استیبل کوین BUSD افزوده است. همچنین بایننس در حال حاضر کمتر از 1 میلیارد دلار استیبل کوین  USDC را در اختیار دارد. در مقایسه، بایننس دارای 4.99 میلیارد دلار تتر است که بیشتر از هر صرافی دیگری در سراسر جهان است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تصمیم بایننس در خصوص تبدیل تتر به BUSD
سوال امنیتی :5+39 = ?