تعطیلی دستگاه های پرداخت بیت کوین در بریتانیا

1400/12/22
تعطیلی دستگاه های پرداخت بیت کوین در بریتانیا

سازمان راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) دیروز، 12 مارس اعلام کرد که دستگاه ‌های خودپردازی که خدمات تبادل دارایی ‌های دیجیتال را در بریتانیا ارائه می ‌دهند؛ باید در این سازمان ابتدا ثبت شده و با مقررات پولشویی بریتانیا مطابقت داشته باشند. براساس داده های Bitcoinatmradar.com، 70 دستگاه بدون مجوز هووز در این کشور فعال هستند.
FCA با اظهار نگرانی در مورد از دست دادن پول مردم، بیان کرد: ما مرتباً به کاربران هشدار می ‌دهیم که دارایی‌ های دیجیتال غیرقانونی و بدون پشتیبان هستند.
دستگاه های خودپرداز بیت کوین سالهاست که در حال استفاده هستند. زیرا بسیاری از کاربران تمایل به دسترسی به بیت کوین یا پول نقد سریع و آسان دارند. دستگاه های خودپرداز بیت کوین امکان خرید بیت کوین یا نقدینگی را به راحتی فراهم می کنند. اخیرا رگولاتورها در اتحادیه اروپا چارچوب های قانونی سختگیرانه ای را برای کنترل بازار و مسئولیت اپراتورها اعمال کرده اند.
تغییر مسیر ناگهانی توسط FCA باعث تعجب بسیاری شده است. زیرا اپراتورها در سال های گذشته به اطمینان قانونی نزدیک شده و رویه های صدور مجوز توسط تنظیم کننده را تعیین کرده بودند. بسیاری معتقدند این امر مربوط به فرار سرمایه از ارز تور می باشد عده ای دیگر نیز فشار بین المللی را دلیلی این امر می دانند زیرا روس ها در بریتانیا در تلاشند تا پول نقد به دست آورند.
قوانین پولشویی تنها راهی برای کنترل قوانین ارزی است، زیرا با تغییر سیستم مالی جهانی با افزایش بیت کوین، نیاز به قوانین جدید در سیستم بانکداری سنتی می باشد. همچنین موسسات مالی سنتی نمی توانند با سهولت استفاده بیت کوین و محافظت آن در برابر تورم رقابت کنند. بنابراین آن ها باید دلایلی بیابند تا استفاده از ارز دیجیتال بیت‌ کوین را سخت‌ تر کنند و معامله آن را گران‌ تر کنند. در غیر اینصورت سیستم بانکداری سنتی محکوم به سقوط و فراموشی است.
بدین ترتیب آنها مقرراتی را وضع می کنند و از شرکت ها تأییدیه ای برای دستگاه های خودپرداز میخواهند و سپس از تأیید آنها خودداری می کنند، آنها به اپراتورهای خودپردازهای ارز دیجیتال در بریتانیا هشدار داده ‌اند که دستگاه ‌های خود را خاموش کنند یا با اقدامات اجرایی مواجه شوند.

دلایل اصلی تعطیلی خودپردازهای بیت کوین

این خبر پس از کشف سه NFT را به ارزش تقریباً 2 میلیون دلاری توسط سازمان نظارت مالیاتی بریتانیا در ماه گذشته اعلام شد که در ادامه تحقیقات سه نفر به ظن کلاهبرداری دستگیر شدند. مظنونان از شبکه های خصوصی مجازی (VPN)، هویت های سرقت شده، آدرس های جعلی و تلفن های ثبت نشده برای پنهان کردن فعالیت های غیرقانونی استفاده کردند. این اولین توقیف یک مجموعه دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین در کشور بوده است.
استفاده از دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سایر نقاط جهان نیز تحت نظارت فزاینده ای قرار گرفته است. دستورالعمل‌ های جدید صدور مجوز از سوی اداره پولی سنگاپور (MAS) نیز اپراتورهای خودپرداز آنجا را در ژانویه 2022 مجبور به تعطیلی کرد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تعطیلی دستگاه های پرداخت بیت کوین در بریتانیا
سوال امنیتی :8+65 = ?