تعلیق بانک یورو پاسیفیکِ پیتر شیف منتقد بزرگ بیت کوین

1401/04/14
تعلیق بانک یورو پاسیفیکِ پیتر شیف منتقد بزرگ بیت کوین

بانک یورو پاسیفیک متعلق به پیتر شیف منتقد بزرگ بیت کوین و طلا توسط توسط دفتر کمیسر مؤسسات مالی پورتوریکو، OCIF تعلیق شده است. براساس ادعای پیتر شیف، هیچ مدرکی دال بر جرم توسط بانک وجود ندارد. وی افزود بدون اثبات جرم، تمام حساب ها مسدود شده اند و مشتریان احتمالا پول خود را از دست خواهند داد.
رگولاتور مالی پورتوریکا در 30 ژوئن اعلام کرده است که شکایت، دستور توقف و تعلیق و دستور موقت تعیین متولی جدید را علیه بانک بین ‌المللی یورو پاسیفیک صادر کرده که از اوایل جولای قابل پیگیری خواهد بود.

براساس توضیحات رگولاتور OCIF، به دلیل عدم مطابقت عملکرد بانک با حداقل سرمایه مورد نیاز فعالیت های یورو پاسیفیک تعلیق شده است. علاوه بر این، این حکم جریمه ‌های اداری یورو پاسیفیک را در مجموع 765000 دلار برای نقض ‌قوانین و مقررات اداری تعیین کرده است. وضعیت جدی ورشکستگی یورو پاسیفیک توجیه قانونی کافی برایOCIF  برای اجرای هرچه زودتر اقدامات اداری بوده است.

واکنش یورو پاسیفیک به روند تعلیق فعالیت های بانک

طبق اعلامیه منتشر شده در وب سایت رسمی بانک یورو پاسیفیک، توقف تراکنش‌ ها حداقل تا 7 جولای 2022 به منظور بررسی رگولاتورها مانعی نخواهد داشت و در صورت اجرای محدودیت بیشتر برای مشتریان این بانک شکایتی علیه رگولاتور ثبت خواهد کرد.

از سوی دیگر براساس اظهارات رگولاتور مالی، پیتر شیف در حین تعیین حکم و تعلیق سعی کرده است بانک یورو پاسیفیک را بفروشد. پیتر شیف در توییتر اظهار داشت که رگولاتورها اجازه فروش بانک را به وی نداده است، طبق اظهارات پیتر شیف خریدار از سرمایه بالایی برخوردار است و متعهد شده در صورت خرید، کسری سرمایه بانک را جبران نماید.

به گفته پیتر شیف؛ بانک هیچ  قانونی را نقض نکرده است و تنها هدف رگولاتور های مالی تعلیق عملیات و تعطیلی بانک بدون هیچ مدرکی به دلیل جعلی فرار مالیاتی و پولشویی است.

با این حال پیتر شیف در توییت دیگری اظهار داشت که مطابق نظر رگولاتورها، سرمایه این بانک با حداقل سرمایه مورد نیاز پورتوریکویی مطابقت ندارد و این امر تنها بدلیل عدم درک قوانین پورتوریکو اتفاق افتاده است. او با اظهار اینکه کسری مورد نظر تنها چند میلیون بوده اظهار داشت که برای رفع تعلیق فعالیت های بانک او آماده اجرای قوانین زیر نظر رگولاتورهاست.

بانک یورو پاسیفیک در سال 2020 نیز توسط مقامات مالیاتی در پنج کشور تحت بازجویی قرار گرفته است. پیتر شیف در آن زمان اظهار داشت که متهم به فرار مالیاتی است که توسط هیچ سازمان نظارتی تایید نشده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تعلیق بانک یورو پاسیفیکِ پیتر شیف منتقد بزرگ بیت کوین
سوال امنیتی :9+78 = ?