تعویق مالیات ارزهای دیجیتال تا سال 2025 در کره جنوبی

1401/05/05
تعویق مالیات ارزهای دیجیتال تا سال 2025 در کره جنوبی

براساس اطلاعیه رسمی اداره مالیات کره جنوبی، مقامات کره جنوبی بار دیگر تنظیم مقررات مالیات دیجیتال را تا سال 2025 به تعویق انداخته اند که احتمالا با دیدگاه رئیس جمهور جدید کره جنوبی یون سوک یول مطابقت دارد. رئیس جمهور معتقد است توسعه زیرساخت های بازار و بررسی مجدد قوانین دیجیتال پیش از تنظیم مالیات دارایی های دیجیتال در اولویت می باشند.

با توجه به پیشرفت سریع صنعت دیجیتال طی چند سال گذشته، مالیات ارزهای دیجیتال یکی از اولویت های دولت جدید بوده است و مالیات 20 درصدی ارزهای دیجیتال پیش از این قرار بوده از ابتدای سال 2023 اجرایی شود. با این حال پس از اعلام رئیس جمهور در راستای اصلاح و توسعه زیرساخت، مالیات ارزهای دیجیتال از سال 2025 اجرایی خواهد شد.

طبق اظهارات مقامات کره جنوبی، احتمالا دلیل اصلی این اصلاحات نوسانات بازار است. به گفته رگولاتور مالی کره جنوبی؛ ثبات بازار برای تحمیل مالیات ضروری است. همچنین ارائه سیاست های حمایت از سرمایه گذاران نیز از دیگر دلایل تاخیر در اجرای مالیات 20 درصدی ارز دیجیتال بوده است.

تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال توسط رگولاتورهای مالی

در مارس 2020، مجلس ملی کره جنوبی قانون جدیدی را تصویب کرد که راه را برای تنظیم و قانونی کردن ارزهای دیجیتال و مبادلات دیجیتال هموار کرد. با این حال پس از آن ناظر کره جنوبی،FSC قوانین سخت گیرانه تری نسبت به صرافی های ارزهای دیجیتال اعمال کرد.

رگولاتور کره جنوبی همچنین اخیرا بر "قانون دارایی دیجیتال" چارچوب نظارتی اکوسیستم دارایی دیجیتال در کشور، متمرکز بوده است. این قانون احتمالا در سال 2024 معرفی خواهد شد. طبق اظهارات مقامات مالی کره جنوبی؛ قانون دارایی ‌های دیجیتال در راستای تنظیم مقررات ICOها و فهرست ‌بندی ارزهای دیجیتال خواهد بود.

همچنین به گفته مقامات مالی، اصلاح نظام مالیاتی ارزهای دیجیتال در راستای بهبود سیاست اقتصادی کشور خواهد بود و با توسعه اقتصادی کشور احتمالا مقررات این نظام مالیاتی نیز سریعتر رونمایی خواهد شد.

از سوی دیگر براساس اظهارات چو کیونگ هو، وزیر دارایی کره جنوبی؛ دولت قصد دارد در راستای گسترش سرمایه گذاری، ایجاد شغل و بهبود اقتصاد تامین مالی شرکت ها را بر عهده بگیرد. همچنین به گفته وی، کاهش مالیات نشاط اقتصادی را افزایش خواهد داد که این امر باعث تقویت رشد اقتصادی و افزایش درآمد مالیاتی در بلندمدت خواهد شد.

بر اساس گزارش تنظیم کننده مالی کره جنوبی، بیش از 15.2 میلیون نفر در 24 کارگزار رسمی ارزهای دیجیتال این کشور دارای حساب کاربری می باشند و از این میان، 5.6 میلیون نفر معاملات فعال دارند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تعویق مالیات ارزهای دیجیتال تا سال 2025 در کره جنوبی
سوال امنیتی :5+66 = ?