تغییر قوانین ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

1401/02/24
تغییر قوانین ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

بر اساس یک سند دولتی منتشر شده در روزنامه کره ایKukmin، دولت کره جنوبی قصد دارد قانون اساسی دارایی دیجیتال،DABA را در سال آینده تصویب کند که این اقدام یکی از 110 هدف سیاستی ست که رئیس جمهور جدید در اوایل سال جاری معرفی کرده است.
این قانون شامل دارایی‌ های دیجیتالی مانند ارز دیجیتال در سیستم نهادی است و از سال 2024 اجرا خواهند شد. دولت همچنین تصمیم گرفته با بررسی قوانین مالی بانک مرکزی کره در سال آینده یک ارز دیجیتال بانک مرکزی،CBDC را معرفی نماید.
طبق این بیانیه، دولت سیاستی را برای تهیه طرحی برای قانون چارچوب در دارایی های دیجیتال اتخاذ کرده که بخشی از 110 هدف ملی دولت جدید می باشد، همچنین این اولین باری ست که یک برنامه اجرایی سالانه به صورت علنی اعلام می شود. این لایحه مبتنی بر هنجارهای بین المللی خواهد بود و از تجربیات بزرگ ترین اقتصادهای جهان استفاده خواهد کرد. هیئت ثبات مالی کره جنوبی،FSB با بانک تسویه بین المللی،BIS و تنظیم کننده های ایالات متحده و اتحادیه اروپا همکاری خواهد کرد.

اهداف لایحه ارائه شده توسط دولت کره جنوبی

این پیش ‌نویس شامل اقداماتی برای محافظت از سرمایه ‌گذاران و تثبیت تراکنش‌ ها از طریق تنظیم مقررات صدور دارایی ‌های دیجیتال، فهرست ‌بندی و فعالیت ‌های بازار می باشد و انتظار گسترش در موسسات مختلف مالی وجود دارد، اما در حال حاضر، تنها در چهار بانک بزرگ کره جنوبی می توان یک حساب معاملاتی دیجیتال باز کرد.
همچنین، مقامات کره جنوبی انتظار دارند توکن ‌های غیرقابل تعویض ،NFT را استاندارد کرده و یک چارچوب نظارتی برای عرضه اولیه کوین (ICO) نیز معرفی نمایند، لازم به ذکر است؛ کمیسیون خدمات مالی،  ICOها را به دلیل پروژه‌ های تقلبی در سال 2018 ممنوع اعلام کرده است.
همچنین سند ارائه شده نسخه نهایی نیست، اما همچنان دولت رئیس جمهور یون این پیش نویس را تایید کرده است. علاوه بر آن، رئیس‌ جمهور یون سوک یول در روز سه ‌شنبه، 3 می، اعلام کرد که اعمال مالیات بر سود معاملات دیجیتال را تا سال 2024 تغییر خواهد داد. این حرکت یکی از اقدامات ضروری دیگری است که کمیته انتقال ریاست جمهوری یون روی آن کار می کند تا با دارایی های دیجیتالی دوستانه باقی بماند. با این حال، با توجه به قوانین مالیاتی جدید دیجیتال، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال با 20 درصد مالیات بر سود ارزهای دیجیتال بالای 2100 دلار در سال دریافت خواهند کرد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تغییر قوانین ارزهای دیجیتال در کره جنوبی
سوال امنیتی :5+76 = ?