تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20 چیست؟

1402/06/16
تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20 چیست؟


طی چند سال اخیر کسب و کارهای حوزه آی تی رشد فوق العاده ای داشتند و این روزها چیزی را دور و بر خود نمی بینیم که با جریان عصر آی تی همسو نشده باشند. سیستم پولی و بانکی هم از این قضیه مستثنی نیست و حدود ده سال هست که با ارزهای دیجیتال آشنایی پیدا کردیم. در این بین یکی از کاربردی ترین ارزهای دیجیتال که از زمان استارت پروژه آن تا به امروز بسیار موفق و قوی عمل کرده، ارز دیجیتال تتر یا USDT هست. این ارز دیجیتال در دنیای رمز ارزها بسیار شناخته شده است و در این مقاله تفاوت تتر ERC-20 و تتر TRC-20 را که یکی از مباحث مهم هنگام خرید ارز دیجیتال وانتقال تتر هست رو بطور دقیق و کامل برای شما توضیح خواهیم داد و شما با انواع تتر اشنا خواهین شد.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تفاوت تترERC-20 و تتر TRC-20| ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر (Tether) که در بازار ارزهای دیجیتال همه آن را با نماد USDT می شناسند، در اصل یک ارز دیجیتال با ثبات قیمت یا استیبل کوین بوده (Stable Coin) و همانطور که میدونید استیبل کوین ها برای سرمایه گذاری به درد نمیخورن چون قیمت ثابت و تقریبا بدون تغییری در بازار ارزهای دیجیتال دارن. در مورد ارز دیجیتال تتر قیمتش بر اساس دلار آمریکا تعیین شده و هر تتر معادل یک دلار امریکا ارزش داره. پشتوانه این ارز دیجیتال در اصل دلار امریکا هستش.

مبحث مهم بعدی در مورد تتر این هستش که این ارز دیجیتال یک توکن هستش و توکن ها بلاکچین مستقلی ندارن بلکه بر بستر سایر ارز های دیجیتال که بلاکچین دارن راه اندازی میشن. در مورد توکن تتر، این رمز ارز بر بستر بلاکچین اتریوم، ترون، ایاس و در اوایل بیت کوین راه اندازی شده است. فواید توکن هایی مثل تتر در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد بوده. بدلیل اینکه بازار رمز ارزها یک بازار پر نوسان هستش ارز دیجیتال تتر بهترین گزینه برای حفظ سود یک معامله بعد از ترید به شمار می اید. به این صورت که اگر یک ارز دیجیتال را خریدین و از خریدش سود لازم رو بردین میتونید با تبدیل کردن اون به تتر به حفظ ارزش سرمایه خود کمک کنین و اگر بازار ارزها قیمتش پایین اومد، تتر از سرمایه شما محافظت خواهد کرد چونکه قیمت تتر با نوسانات بازار تغییری نمیکنه.

ویژگی های ارز دیجیتال تتر

همان طور که اساره شد تتر یکی از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است. یکی از ویژگی‌های برجسته تتر این است که به صورت کاملاً غیرمتمرکز عرضه و مدیریت می‌شود، به این معنی که هیچ نهاد مرکزی مثل بانک مرکزی یا دولتی وجود ندارد که تتر را کنترل کند. این ویژگی باعث می‌شود که تتر در سراسر جهان به صورت آزاد تجارت شود و معامله شود. همچنین، تتر بر اساس فناوری بلاکچین عمل می‌کند که اطمینان حاکمیت بر معاملات و اعتماد بین کاربران را افزایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های تتر می‌توان به سرعت بالا در انتقال وجوه، کارایی در انجام تراکنش‌های بین المللی و هزینه پایین آن اشاره کرد. همچنین، تتر به عنوان یک دارایی دیجیتال قابل معامله است و کاربران می‌توانند آن را به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی استفاده کنند. با توجه به این ویژگی‌ها، تتر به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و قابل اعتماد در جهان شناخته می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته تتر، پشتیبانی آن از ارزهای فیات است. این به این معنی است که هر تتری که خریداری می‌کنید، معادل یک دلار آمریکا (USD) یا یک واحد فیات دیگر می‌باشد. این ویژگی باعث استقلالی مالی بزرگ برای تتر می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد بدون نگرانی از نوسانات بازار، ارزش استوائی خود را حفظ کنند.

دلایل بوجود اومدن تتر

برای اولین بار توکن USDT تو سال 2015 و توسط یک شرکت بنام تتر لیمیتد (Tether Limited) راه اندازی شد و دلیلش هم این بود که توسعه دهنده های رمز ارزها متوجه نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال شده بودن. مخصوصا در بازارهای نزولی همه مردم دوست داشتن که ارزش سرمایه خودشون رو حفظ کنن و در اونموقع بهترین کار این بود که رمز ارز خودت رو به دلار امریکا تبدیل کنی و همین کار باعث خروج سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال میشد. همین قضیه باعث شد که توسعه دهنده های بازار ارزهای دیجیتال بفکر این باشن که یک جایگزینی برای دلار امریکا در بستر بلاکچین بوجود بیاورن که قیمت ثابتی معادل یک دلار امریکا داشته و با بالا و پایین رفتن های قیمت سایر ارزهای دیجیتال قیمت آن تغییری نکنه. به این ترتیب شرایطی به وجود اومد که ارز دیجیتال تتر بوجود بیاد و از زمان راه اندازی و فعالیت این توکن تا به امروز از محبوبیت خیلی زیادی در بین کاربرهای سراسر دنیا برخوردار بوده است. در حال حاضر در زمان نوشتن این مقاله تتر در رتبه پنجم بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و بعنوان قدرتمند ترین استیبل کوین بازار شناخته میشه.

این روزها حجم معاملات توکن Tether بالاتر از همه ارزهای دیجیتال بوده و در زمانی که این مقاله را می نویسیم با حجم معاملات 66 میلیارد دلار بیشترین حجم معاملات رو در بین همه ارزهای دیجیتال به خودش اختصاص داده و در طی چند سال از خود کارنامه درخشانی به جا گذاشته. شاید بتوان یکی از دلایل محبوبیت ارز دیجیتال تتر رو حفظ ارزش سرمایه کسانی که در طول روز معاملات بالایی رو انجام میدن دانست که دوست دارن همه سود سرمایه گذاری خودشون رو حفظ کنن و از اونجایی که انتقال تتر بسیار سریع و با کارمزد خیلی کمی انجام میشه، همین سرمایه رو در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه انتقال میدن.

انواع تتر

تفاوت تتر ERC-20 و تتر TRC-20| انواع تتر

یکی از مباحثی که باید در مقاله تفاوت بین تتر ERC-20 و تتر TRC20 در موردش اطلاعات داشته باشین که در خرید تترمهمه، این هست که با انواع بلاکچین هایی که تتر بر روی بستر آنها راه اندازی شده است آشنا بشید. در اصل رمز ارز تتر فقط یک نوع ارز دیجیتال بوده و منظور از انواع تتر همان بلاکچین هایی هستن که توکن USDT بر روی آنها راه اندازی شده است. در ادامه همه بلاکچین هایی که تتر بر روی آنها راه اندازی شده است رو بهتون معرفی میکنیم.

تتر اومنی (Omni USDT)

تفاوت تتر ERC-20 و تتر TRC-20| انواع تتر | تتر امنی

برای اولین بار وقتی در سال های 2014 و 2015 توکن Tether وارد حوزه ارزهای دیجیتال شد، بر بستر بلاکچین اومنی وارد بازار شد که در اصل همون بلاکچین بیت کوین بود. برای نقل و انتقال USDT از بلاکچین بیت کوین استفاده شد. ولی خب همونطور که خبر دارین و یا توکن usdt رو در بازار ارزهای دیجیتال انتقال داده باشین میدونین که دیگه از این شبکه برای انتقال تتر استفاده نمیشه. دلیل آن هم بخاطر این هستش که شبکه بیت کوین برای انتقال تتر هزینه بالایی رو از کاربر میگیره و ایراد دیگه این شبکه در هنگام انتقال تتر کند بودن سرعت انجام تراکنش ها بود. برای یک انتقال هم باید هزینه زیادی صرف میشد و هم این اتقال زمان بر بود بخاطر همین امروزه بطور کامل دیگه از این شبکه برای انتقال تتر استفاده نمیشه.

در شبکه بیت کوین آدرس هایی که برای انتقال Tether استفاده میشد با شبکه های دیگه فرق داشتند و اگه دو سه بار بر روی شبکه اومنی تتر رو انتقال میدادین به راحتی آدرس های این شبکه رو تشخیص میدادین و آدرس والت ها در این شبکه همانند ارز دیجیتال بیت کوین با اعداد bc1 و اعداد 1 و 3 شروع میشن و تعداد کاراکترهای اونها هم 34 عدد هستن. برای مثال آدرس والت های زیر بر شبکه اومنی هستن:

bc1K4xPcUn21kMe9qw9fG8w8y3WDrGfsLa

BbDtxBSjgfTRxaBUgR2JACWRukLKtZdiQ3

FoWyxwPXuj4C6abqwhjDWdz6D4PzgYRjA1

تتر ERC-20 یا تتر شبکه اتریوم

تفاوت تتر ERC-20 و تتر TRC-20| انواع تتر | تتر اتریوم

همانطور که میدونین اتریوم یک ارز دیجیتال بسیار محبوب و از لحاظ ارزش دومین ارز دیجیتال بازار رمز ارزها بوده و خرید اتریوم خیلی زیاده و بلاکچین اون امکان ساخت خیلی از توکن ها رو بر بسترش فراهم کرده و توسعه دهنده ها بر اساس استاندارد های شبکه اتریوم قادر به ساخت توکن های سفارشی خودشون هستن. استاندارد های بلاکچین اتریوم ERC نام دارن که مخفف عبارت Ethereum Request for comment بوده و ERC 20 محبوب ترین استاندارد ساخت توکن های سفارشی شبکه اتریوم بوده و توکن USDT هم بر اساس همین استاندارد بوجود اومده است.

وقتی توکن Tether رو برای اولین بار روی شبکه اومنی راه انداختن مشکلات هزینه و زمان بر بودن تراکنش ها باعث شد، سازندگان تتر بخوان این ارز دیجیتال رو روی بلاکچین اتریوم راه اندازی کنن. بخاطر اینکه استفاده از این شبکه باعث بالا گرفتن سرعت تراکنش ها و کاهش هزینه های انتقال تتر می شد و همونطور که میدونین بسرعت هم در بین کاربران سراسر دنیا استفاده از این روش محبوبیت خاصی پیدا کرد و امروزه هم در همه صرافی ها یکی از شبکه های اصلی انتقال تتر به حساب میاد.

در شبکه اتریوم آدرس والت های تتر بر اساس استاندارد های شبکه اتریوم بوده و آدرس های کیف پول های تتر بر شبکه اتریوم با 0X شروع میشن و دارای 42 کاراکتر هستن و به نسبت آدرس های شبکه اومنی کاراکترهای بیشتری دارن. بطور مثال آدرس زیر برای والت تتر بر شبکه اتریوم هستش.

x08350C214b5df15886A1265cd5B682Ad8a4276130

دلایل برتری شبکه ERC 20 بر اومنی (Omni)

دلایل برتری شبکه ERC 20 بر اومنی (Omni)

انتقال USDT بر بستر شبکه اتریوم مزیت هایی داره که شبکه اومنی اونها رو نداره که در زیر بهشون اشاره میکنیم:

  • امکان استفاده از اپلیکیشن های غیر متمرکز

با راه اندازی تتر بر شبکه اتریوم این امکان هست که از تتر برای اپلیکیشن های غیر متمرکز که از قرار داد های هوشمند استفاده میکنن، استفاده بشه.

  • کاهش کارمزد تراکنش ها

در اصل یکی از دلایل برتری شبکه اتریوم بر شبکه اومنی همین کاهش پیدا کردن هزینه تراکنش ها ست و در شبکه اتریوم به نسبت شبکه اومنی اگه مقداری ثابت تتر انتقال بدیم هزینه کمتری بابت انتقال هزینه خواهیم پرداخت.

  • بالا رفتن سرعت تراکنش ها

در شبکه اتریوم تایید تراکنش ها و تشکیل بلوک های جدید با سرعت بیشتری به نسبت بلاکچین بیت کوین انجام میشن. در کل تایید یک تراکنش در شبکه اتریوم 15 تا 30 ثانیه و در شبکه بیت کوین 10 دقیقه زمان خواهد برد.

تتر TRC 20 یا تتر شبکه ترون

انواع تت | تفاوت شبکه های تتر

از اونجایی که بلاکچین اتریوم امکان ساخت توکن های اختصاصی رو بر بستر خودش میده، بخاطر همین تو سال 2020 باعث بوجود اومدن پروژه های دیفای (DEFI) زیادی بر بستر خودش شد. این قضیه باعث شلوغ شدن شبکه اتریوم و بالا رفتن هزینه های تراکنش های تتر بر بستر این بلاکچین شد و این قضیه فرصت مناسبی رو برای ارز دیجیتال ترون بوجود اورد که شبکه خودش رو برای انتقال تتر از طریق بلاکچین خودش آماده کنه. بخاطر همین تترهایی که بر بستر بلاکچین ترون منتقل میشن رو تترهای TRC 20 میگن. انتقال Tether بر بستر ترون برتری هایی به نسبت شبکه اتریوم دارد که در ادامه به اونها خواهیم پرداخت.

آدرس والت های تتر بر شبکه ترون متفاوت از شبکه اتریوم بوده و آدرس والت ها از جنس شبکه ترون بوده و 34 کاراکتر دارن و با حرف T شروع میشن. در زیر نمونه ای از آدرس والت تتر بر بستر شبکه ترون رو مشاهده می کنین:

THibYZYbCrQg5zmVWNbM3THRUrLYV2LRpy

تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20

تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20

در ادامه میخواهیم تفاوت شبکه ترون و اتریوم رو که توکن تتر برای تراکنش های کاربرهای سراسر دنیا از اون ها استفاده می کنه رو برای شما بطور کامل توضیح بدیم.

  • کارمزد تراکنش ها

یکی از تفاوت های اصلی انتقال USDT در شبکه های اتریوم و ترون متفاوت بودن هزینه تراکنش ها در هنگام انتقال تتر هستش. در اصل هزینه انتقال تتر در شبکه ترون بسیار کمتر از شبکه اتریوم هستش و اگه قصد انتقال تتر رو مثلا از یک صرافی به کیف پول دارین، حتما برای کاهش هزینه های انتقال تتر از شبکه ترون استفاده کنین. نکته مهمتر اینکه دقت کنین که آیا کیف پول شما از شبکه ترون پشتیبانی میکنه یا نه، اگه نکرد کیف پولی رو نصب کنین که از شبکه ترون برای انتقال تتر هم پشتیبانی کنه. البته اگه برای شما هزینه انتقال تتر مهم هستش. در حالت کلی کارمزد انتقال تتر برای شما در شبکه اتریوم متغیر بوده و میتونه 5 تا ده دلار هم باشه. یعنی برای انتقال 40 تتر باید 5 تا 10 تتر رو فقط برای هزینه شبکه اتریوم بپردازین. در شبکه ترون این هزینه خیلی کمتر بوده و در حدود 0.2 تا 1 تتر متغیر هستش و برای انتقال 40 تتر از شما 0.8 تتر بعنوان کارمزد کسر خواهد شد که از شبکه اتریوم خیلی به صرفه تر هستش. در زمان نوشتن این مقاله در صرافی کوینکس (CoinEx) هزینه انتقال Tether بر بستر ترون 1 دلار بوده و اگه بخواین از شبکه اتریوم استفاده کنین برای شما 30 دلار هزینه در بر خواهد داشت که تفاوت خیلی زیادی بوده و عاقلانه ترین کار استفاده از شبکه ترون برای انتقال تتر هستش.

  • بلاکچین مختلف

باید تا اینجا متوجه شده باشین که دلیل نامگذاری تتر ERC 20 و TRC 20 برای این هستش که توکن USDT از بلاکچین های مختلفی برای انتقال این ارز دیجیتال استفاده میکنه. تترهایی که بر بستر بلاکچین اتریوم منتقل میشن بخاطر استاندارد ERC اتریوم به تتر ERC 20 معروفند و وقتی از شبکه ترون برای انتقال تتر استفاده میکنین اصطلاحا میگن که تتر TRC 20 در حال انتقال هستش.

  • سرعت تراکنش ها

شبکه اتریوم یک شبکه انتقال بزرگتری به نسبت ترون بوده. یعنی بر بستر اتریوم تراکنش ها و فعالیت های بیشتری به نسبت شبکه ترون در حال انجام هستش و این قضیه باعث شلوغ شدن بلاکچین اتریوم شده و میتونه هنگام انتقال تتر به زمان بیشتری نیاز داشته باشه تا بتونه تراکنش مورد نظر رو انجام بده در حالی که در شبکه ترون سرعت انتقال تتر بیشتر هستش. بنابراین در هنگام انتقال تتر اگه سرعت انجام تراکنش برای شما مهم هستش سعی کنین از بلاکچین ترون برای انتقال استفاده کنین. در اصل شبکه ترون اومد برای انتقال تتر مشکلات شبکه اتریوم رو حل کرد که بتونه مخاطب ها رو جذب خودش کنه که بخوان از این شبکه برای انتقال تتر استفاده کنن.

  • کیف پول متفاوت

از اونجایی که شبکه اتریوم و ترون با هم متفاوت هستن باید در هنگام انتقال USDT به نوع کیف پول هم دقت داشته باشین و شاید همه کیف پول ها از هر دو شبکه برای انتقال تتر پشتیبانی نکنن. کیف پول هایی مثل اتمیک (Atomic) و تراست والت (Trust Wallet) از هر دو نوع شبکه برای انتقال تتر پشتیبانی میکنن و میتونن گزینه های مناسبی برای شما باشن تا در انتخاب کیف پول و دادن آدرس درست برای انتقال Tether به مشکل نخورین. ولی خب صرافی هایی هستن فقط از شبکه اتریوم پشتیبانی میکنن و کیف پول هایی هم هستن که فقط از یکی از این بلاکچین ها برای انتقال تتر پشتیبانی میکنن.

تتر ERC 20 یا تتر TRC 20 کدوم تتر را انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا برای شما دادیم این نکته رو متوجه شدین که ارز دیجیتال تتر انواع متفاوتی نداره بلکه فقط از شبکه های مختلفی برای انتقال استفاده میکنه و هر شبکه تفاوت هایی با بلاکچین دیگه داره. هزینه تراکنش ها در شبکه اومنی از همه شبکه های دیگه بیشتر بوده و بعد از اون هم شبکه اتریوم هزینه تراکنش های بالاتری داره و بعد اون شبکه ترون کارمزد تراکنش های خیلی کم و در بین این سه بلاکچین مناسب ترین شبکه برای انتقال تتر به حساب میاد. پس اگه هزینه تراکنش و سرعت انتقال تتر برای شما مهم هستش شبکه ترون رو برای انتقال تتر استفاده کنین.

نحوه انتقال تتر در شبکه اتریوم و ترون

نکته خیلی مهمی که خیلی وقت ها کاربرها در اون مشکل پیدا میکنن این هستش که هنگام انتقال USDT به نوع شبکه دقت نمیکنن و باعث از دست دادن سرمایه خودشون میشن. بخاطر همین در ادامه مقاله تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20 در این مورد اطلاعات کاملی رو میخواهیم به شما بدیم تا هنگام انتقال Tether به مشکلی بر نخورین. مهمترین نکته در هنگام انتقال تتر این هستش که به نوع شبکه ای که میخواین انتخاب کنین دقت کنین، همین. یعنی نمیشه از شبکه اتریوم به شبکه ترون تتر انتقال داد و اگه این کار رو بکنین باعث از دست رفتن سرمایه خودتون میشین. اگه بخواین برای انتقال تتر از شبکه ترون استفاده کنین باید آدرس کیف پول مقصد تون هم بر بستر شبکه ترون باشه و اگه به این نکته دقت کنین دیگه در انتقال تتر به مشکلی بر نمیخورین.

در همه صرافی ها هنگام انتقال تتر به شما میگن که کدوم شبکه رو انتخاب میکنین تا تتر انتقال بدین و مثلا شبکه ترون رو انتخاب کردین در بالا برای شما توضیح دادیم که باید آدرس کیف پول شما با حرف T انگلیسی شروع بشه و اینطوری انتقال شما به درستی انجام میشه و اگه از شبکه اتریوم استفاده میکنین باید آدرس مقصد شما با 0X شروع بشه. با این حساب حتی اگه کسی به شما نگه آدرس کیف پولش بر بستر کدوم بلاکچین هستش هم شما به راحتی میتونین اون رو با دونستن حرف اول کیف پول و تعداد کاراکترهای کیف پول تشخیص بدین.

سایر شبکه های انتقال USDT

سایر شبکه های انتقال USDT | تفاوت شبکه های تتر

توکن Tether امروزه از شبکه های دیگه ای هم برای انجام تراکنش ها استفاده میکنه ومیتونین در صورت پشتیبانی صرافی و کیف پول از اونها هم برای نقل و انتقال تترهای خودتون استفاده کنین. یکی از شبکه های معروف برای انتقال تتر شبکه بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) هستش که مخصوص صرافی ارز دیجیتال بایننس بوده و اون رو بطور اختصار بصورت BSC نمایش میدن. کارمزد انتقال تتر در این شبکه هم مانند ترون کم بوده و در حال حاضر در بالاترین حد در حدود یک دلار هستش که میتونه گزینه خوب دیگه ای برای شما در هنگام انتقال Tether باشه. صرافی های ارز دیجیتال معروفی مانند بایننس و کوینکس از این شبکه پشتیبانی میکنن و اگه در این صرافی ها ترید ارزهای دیجیتال رو انجام میدین میتونین برای انتقال تتر از این شبکه هم استفاده کنین.

 همچنین کیف پول های معروفی مثل تراست والت و سیف پل ولت Safepal Wallet از این استاندارد پشتیبانی میکنن و میتونین تترهای خودتون رو در این دو صرافی از طریف شبکه بایننس اسمارت چین به این کیف پول ها انتقال بدین. در کشور ما فعلا هیچ صرافی برای انتقال USDT از شبکه بایننس اسمارت چین پشتیبانی نمیکنه و فقط شبکه های اتریوم و ترون رو برای انتقال توکن تتر استفاده میکنن.

حرف پایانی

توکن تتر در کل قدرتمند ترین استیبل کوین بازار در بین همه ارزهای دیجیتال به شمار میاد و همیشه در بازار ارزهای دیجیتال از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار بوده است. این ارز دیجیتال بلاکچین خودش رو نداشته و برای انجام تراکنش های خود از بلاکچین سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، ترون و ایاس استفاده میکنه.

تتر در بستر اتریوم به تتر ERC 20 و در شبکه ترون به تتر TRC 20 معروف بوده و هزینه یک تراکنش در شبکه ترون در هنگام انتقال تتر خیلی کمتر از شبکه اتریوم هستش و تراکنش ها هم با سرعت بیشتری انجام میشن و امروزه استفاده از شبکه ترون در همه صرافی ها و کیف پول ها در حال پشتیبانی هستش. نکته مهم این هستش که انتقال تتر از شبکه ترون به اتریوم انتقال پذیر نیستش و باید در هنگام انتقال تتر به این گزینه دقت کنین و بدونین که آدرس کیف پول مقصد برای کدوم شبکه بوده و بعدش از همون شبکه برای انتقال استفاده کنین.

مقاله تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20 تفاوت های کلی چند تا بلاکچین هایی که تتر از اونها برای انجام تراکنش هاش استفاده مکینه رو برای شما توضیح داد و تفاوت های اصلی شبکه اتریوم و ترون رو هم بیان کرد و امیدواریم اطلاعات کامل این مقاله برای شما مفید بوده باشه و بتونین ازش نهایت استفاده رو بکنین.


نظرات کاربران در مورد تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20 چیست؟
  • بسیار خوب توضیح داده اید .

    من فکر می کنم تتر trc 20 خیلی بهتره. چرا که هزینه انتقالش کمتره و خیلی از صرافی ها هم ازش پشتیبانی می کنن.

    شبکه trc20 خیلی بهتره بخاطر کارمزد کمش. من خودم همیشه با اون شبکه تتر انتقال میدم

سوال امنیتی :3+85 = ?