تنظیم بازارهای دیجیتال اروپا طبق قانون MiCA

1401/04/14
تنظیم بازارهای دیجیتال اروپا طبق قانون MiCA

نمایندگان مؤسسات مالی اتحادیه اروپا ،EU و کشورهای عضو درخصوص مقررات نظارتی بازارهای دارایی های دیجیتال در 3 جولای2022 به توافق رسیدند. در چند روز گذشته مقامات اروپایی در حال تنظیم مجموعه ‌ای از قوانین ضد پولشویی برای تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال بوده اند. براساس توافق نمایندگان نهادهای اصلی اتحادیه اروپا، قانون شاخص بازارهای دارایی‌ های دیجیتال، MiCA در سراسر اروپا اجرا خواهد شد.

نظرات پارلمان اروپا، کمیسیون و شورای اروپا در روند پیچیده قانونگذاری اتحادیه اروپا تاثیر بسزایی داشته است. میکا اکنون برای تبدیل شدن به یک قانون نیاز به تأیید پارلمان و دولت ‌های هر ایالت خواهد داشت. سخنگوی پارلمان در توییتی اظهار داشت که اروپا اولین قاره ای خواهد بود که دارای مقررات مربوط به دارایی های دیجیتال است.

بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری با فروپاشی استیبل کوین UST در ماه گذشته و مشکلات جدی در شرکت‌ های دیجیتال بزرگ مانند سلسیوس، AC3 و Voyager Digital سقوط کرده اند. بیت کوین، با ارزش ترین ارز دیجیتال 70 درصد از ارزش خود را از زمان رکورد از دست داده است. در زمان انتشار خبر با کمی بیش از 19000 دلار به ازای هر کوین معامله می شود.

MiCA و بهبود حفاظت از کاربران فضای دیجیتال اروپایی

اتحادیه اروپا نقش مهمی در تنظیم مقررات استاندارد دیجیتال داشته است. براساس بیانیه پارلمان، میکا به صادرکنندگان ارزهای دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات مرتبط، گذرنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان در سراسر اتحادیه اروپا ارائه خواهد داد و در عین حال آنها را ملزم به رعایت مقررات محافظت از کیف پول کاربران و مسئولیت پذیری در صورت از دست دادن سرمایه کاربران خواهد کرد.

علاوه بر آن، امنیت استیبل کوین تضمین می شود، اقدامی که احتمالا منجر به وضعیتی خواهد شد که در آن استیبل‌ کوین‌ ها اساساً هیچ راهی جز سود آوری نخواهند داشت. این مقررات، توکن ‌های غیرقابل تعویض NFT را مستثنی می کند، به استثنای مواردی که در دسته‌ دارایی ‌های دیجیتال موجود قرار می‌ گیرند. 

مقامات مالی بلژیک انتقاداتی به روند اجرای قوانین میکا داشته اند، بنابراین طبق نظر پارلمان اروپا مقامات مالی این کشور اکنون 18 ماه فرصت خواهند داشت تا درخصوص تنظیم مقررات جداگانه ارزهای دیجیتال تصمیم گیری نمایند.
رگولاتورهای اروپا مسئول صدور مجوز برای کسب و کارهای دیجیتال خواهند بود. در عین حال، آنها باید به طور منظم به سازمان بازارهای اوراق بهادار و بازار اروپا،ESMA  در مورد مجوز اپراتورهای بزرگ اطلاع رسانی نمایند.

همچنین شرکت های دیجیتال موظف خواهند بود تا اطلاعات مربوط به ردپای کربن خود را اعلام نمایند که احتمالا در راستای ایده ممنوعیت ارائه خدمات برای کوین های PoW خواهد بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تنظیم بازارهای دیجیتال اروپا طبق قانون MiCA
سوال امنیتی :6+92 = ?