تنظیم مقررات استیبل کوین ها پس از بحران Terra در بریتانیا

1401/02/26
تنظیم مقررات استیبل کوین ها پس از بحران Terra در بریتانیا

وزارت خزانه ‌داری بریتانیا تعهد خود را برای تنظیم استیبل کوین‌ها پس از فروپاشی UST و لونا تایید کرده است. براساس اظهارات سخنگوی وزارت خزانه داری بریتانیا، ایجاد قوانین مرتبط با استیبل کوین ها شرایط را برای ناشران و ارائه دهندگان خدمات بریتانیا تسهیل خواهد کرد، همچنین ایجاد مقررات استیبل کوین ها ثبات مالی و استانداردهای نظارتی بالا را تضمین خواهد نمود.
براساس گزارش کوین تلگراف، وزارت خزانه داری بریتانیا، با وجود رکود بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته، طرح های ارائه شده برای تنظیم استیبل کوین های پرداخت را بررسی خواهد کرد. این اقدام در راستای فروپاشی اکوسیستم ترا بوده است که باعث شد استیبل کوین الگوریتمی UST پیوند خود را با دلار از دست بدهد و لونا نزدیک به صفر برسد.
براساس گفته سخنگوی وزارت خزانه داری بریتانیا، قانون تنظیم استیبل کوین ها که به عنوان وسیله پرداخت استفاده می شود، بخشی از لایحه خدمات مالی و بازار خواهد بود که در سخنرانی هفته گذشته ملکه اعلام شده است. وی افزود که با تنظیم قوانین مربوط شرایط رشد خدمات و فن آوری برای ارائه دهندگان خدمات در بریتانیا فراهم خواهد شد و همچنین با تضمین ثبات مالی و استانداردهای نظارتی می توان از فن آوری های جدید به طور قابل اعتماد و ایمن استفاده نمود.

توسعه فن آوری با تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در بریتانیا

دستور کار قانونگذاری دولت بریتانیا برای سال آینده پارلمانی هفته گذشته توسط شاهزاده چارلز تشریح شد که دو مورد از لایحه های ارائه شده به طور خاص به قوانین دارایی های دیجیتال اشاره می کند.
دولت بریتانیا همچنین در ماه آوریل از طرح تبدیل بریتانیا به قطب جهانی ارزهای دیجیتال رونمایی کرده است. این طرح شامل ایجاد یک چارچوب نظارتی پویا برای ارزهای دیجیتال، تنظیم استیبل کوین ‌ها و همکاری با ضرابخانه سلطنتی برای ایجاد رویال NFT تا تابستان 2022 می باشد.
طبق اظهارات وزیر خزانه داری بریتانیا، این طرح نوآوری صنعت خدمات مالی بریتانیا را تضمین خواهد کرد. با این حال، وزارت خزانه داری برنامه ای برای گنجاندن استیبل کوین های الگوریتمی از جمله UST در قانون ندارد و دلیل آنها عدم تضمین ثبات مالی آنهاست.
قانونگذاران ایالات متحده آمریکا نیز در اواخر هفته گذشته پس از سقوط Terra خواستار تنظیم فوری استیبل کوین ها شده اند. بر همین اساس جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا معتقد است که استیبل کوین ها در حال حاضر یک تهدید واقعی برای ثبات مالی ایالات متحده نیستند اما تنظیم قوانین مربوط به استیبل کوین ها ثبات مالی نسبی را ایجاد خواهد کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تنظیم مقررات استیبل کوین ها پس از بحران Terra در بریتانیا
سوال امنیتی :4+42 = ?