توقف معاملات کوین بیس در هند با افزایش فشار بانک مرکزی هند

1401/02/22
توقف معاملات کوین بیس در هند با افزایش فشار بانک مرکزی هند

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌ بیس، همزمان با اعلام درآمد سه ‌ماهه اول شرکت اظهار داشت به دلیل فشار غیررسمی بانک مرکزی هند تمام معاملات و خدمات خود را در این کشور متوقف خواهد کرد. کوین بیس در ماه آوریل، تنها سه روز پس از راه ‌اندازی کوین بیس مستقر در هند، پشتیبانی از واسط پرداخت ‌های یکپارچه،UPI را بعلت فشارهای غیررسمی از سوی بانک مرکزی هند، در پلتفرم خود به حالت تعلیق درآورد. شرکت ملی پرداخت هند،NPCI در ماه آوریل اعلام کرد که علیرغم راه ‌اندازی کوین بیس در هند و فعال کردن گزینهUPI از سیستم پرداخت فوری هیچ صرافی دیجیتالی پشتیبانی نخواهد کرد.
واسط پرداخت ‌های یکپارچه UPI، تسهیلات بانکی فوری برای انتقال وجه در زمان واقعی تحت شرکت پرداخت ملی هند می باشد. در حالی که شرکت ملی پرداخت یا بانک مرکزی هند هیچ پشتیبانی رسمی از مکانیسم پرداخت برای معاملات دیجیتال را اعلام نکرده اند و رگولاتورها نیز از گسترش پشتیبانی خود به کاربران هندی خودداری نموده اند.
بیانیه آرمسترانگ همچنین موضع سخت گیرانه بانک مرکزی هند را در برابر دارایی ‌های دیجیتال تایید می ‌کند، از گذشته تا کنون بسیاری از سیاست مداران هندی مخالف تجارت دیجیتال بوده و لایحه های سخت گیرانه در خصوص تجارت دیجیتال را به پارلمان ارائه داده اند.
علیرغم عدم ممنوعیت تجارت ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی هند از سال 2018 به نظر می ‌رسد که بانک مرکزی ممنوعیت ارز دیجیتال را سایه نگه داشته است، اما براساس حکم دادگاه عالی با وجود مخالفت های دولتی، دولت نمی ‌تواند ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام نماید.
با این حال، علیرغم تحولات نظارتی، با توسعه بین المللی آرمسترانگ به بازگشت امیدوار است. همچنین با توجه به جو قانونی ارزهای دیجیتال در هند گزینه از سر گیری خدمات دیجیتال کوین بیس در هند همچنان وجود خواهد داشت. قیمت سهام کوین بیس هم اکنون نزدیک به 53 دلار است که بیش از 85 درصد از افتتاحیه آن در آوریل کاهش یافته است.

قوانین ارزهای دیجیتال در هند

از نظر فنی، نه ممنوعیتی برای استفاده از ارزهای دیجیتال در هند وجود دارد و نه مقرراتی که بر تجارت ارزهای دیجیتال حاکم باشد. همچنین با سرعت پیشرفت فن آوری دیجیتال نیاز به ایجاد قوانین نظارتی ضرروی است. دادگاه عالی هند از 25 فوریه 2019 دولت را ملزم به ارائه سیاست های تنظیم ارزهای دیجیتال کرده است. اجر ای مقررات مالیات بر دارایی های دیجیتال نیز از اول آوریل در هند آغاز شده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد توقف معاملات کوین بیس در هند با افزایش فشار بانک مرکزی هند
سوال امنیتی :9+53 = ?