حمایت مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو از افزایش نرخ بهره

1401/03/12
حمایت مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو از افزایش نرخ بهره

براساس اظهارات مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، از افزایش شدید نرخ بهره تا زمان کنترل کامل تورم حمایت خواهد کرد. مری دالی در مصاحبه با سی ‌ان ‌بی‌ سی در 2 ژوئن اظهار داشت که اعضای فدرال منتظر افزایش 50 واحدی فوری در دو جلسه بعدی می باشند و سرعت عمل فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره نتایج بهتری را به ارمغان خواهد آورد.
رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو افزود با وجود انتقادات به عملکرد فدرال رزو، هم اکنون شاهد نشانه ‌های اولیه کند شدن اقتصاد، کاهش تقاضا و کاهش تورم می باشیم، با ادامه فرایند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تورم بمرور مهار خواهد شد.
فدرال رزرو در سال جاری، دو افزایش نرخ بهره، در مجموع 75 واحد پایه اعمال کرده است که شامل افزایش 50 واحدی در ماه می بوده است و  نقطه پایه برابر با 0.01 درصد می باشد.
براساس اظهارات چندین مقام مالی، علیرغم این واقعیت که فدرال رزرو معمولاً افزایش 25 واحد پایه را ترجیح می دهد، حرکت 50 واحد پایه احتمالا ادامه خواهد یافت. اگرچه معیارهای تورمی مانند شاخص قیمت مصرف کننده و مخارج مصرفی شخصی ترجیحی فدرال رزرو از بالاترین سطح اخیر خود کاهش یافته است، اما هنوز نزدیک به سطوحی هستند که در آخرین رکود اوایل دهه 1980 مشاهده شده است.

ادامه روند افزایش نرخ بهره با سیاست احتمالی محدود کننده

به گفته مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، مسائلی مانند محدودیت زنجیره تامین، جنگ در اوکراین و بازگشایی اقتصادی چین پس از قرینطینه اخیر مرتبط با کووید، عواملی هستند که می توانند تورم را به اوج برسانند. همچنین وی افزود: اگر پیشرفتی در اقتصاد و تورم اتفاق نیافتد احتمالا فدرال رزرو باید وارد قلمروی محدودکننده شود.
سیاست ‌های پولی محدودکننده، روند و نحوه کاهش رشد اقتصادی توسط بانک ‌های مرکزی است و از آنجایی که بانک ها نقدینگی را محدود می کنند عنوان محدود کننده می گیرند. برای مثال بانک ها با کاهش میزان پول و اعتبار وام نقدینگی را کاهش می دهند. همچنین با افزایش بهره وام و کارت ‌های اعتباری عرضه پول را کاهش می‌دهد.
طبق داده های فدرال رزرو، اکثر مناطق ایالات متحده طی دو ماه گذشته یا بیشتر شاهد رشد اقتصادی «خفیف یا متوسط» بوده است و هیچ گونه رکودی ثبت نشده است. طبق اظهارات جروم پاول، تا زمانی که تورم کاهش نیابد، فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره حمایت خواهد کرد. فدرال رزرو به عنوان بانک مرکزی ایالات متحده سه وظیفه اصلی حفظ سیستم پرداخت موثر و قابل اعتماد نظارت و تنظیم عملیات بانک ها و ایجاد سیاست های پولی را برعهده دارد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد حمایت مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو از افزایش نرخ بهره
سوال امنیتی :1+91 = ?