خریداری 80 بیت کوین دیگر توسط السالوادور

1401/04/11
خریداری 80 بیت کوین دیگر توسط السالوادور

السالوادور، کشوری فقیر در آمریکای مرکزی از سال گذشته اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت و سرفصل خبرها شد. نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور و حامی بیت کوین، با خرید بیش از 1.5 میلیون دلار بیشتر در روز جمعه 1 جولای، سرمایه کشورش را در این ارز دیجیتال دو برابر کرده است.

السالوادور تقریبا همیشه در مارکت نزولی بیت کوین خریداری کرده است. نایب بوکله پس از خرید در حساب توییتر خود اظهار داشت: بیت کوین آینده السالوادور را خواهد ساخت، ممنون که ارزان فروختید.

بر اساس داده ‌های وب‌ سایت بلاک چین ردیابی nayibtracker.com، السالوادور از سپتامبر 2021 به ‌طور متوسط تقریباً 46000 دلار به ازای هر بیت ‌کوین پرداخت کرده است که نشان دهنده زیان 56 درصدی یا نزدیک به 60 میلیون دلار بوده است. رئیس جمهور السالوادور یکی از معدود چهره ‌های ارزهای دیجیتال است که بیت کوین را به صورت عمومی تبلیغ می ‌کند.

خرید بیت کوین بیشتر با قیمت پایین تر

میکرواستراتژی نیز اخیرا با کاهش بیشتر قیمت، بیت کوین بیشتری به سرمایه شرکت افزوده است. این شرکت 480 بیت کوین را به قیمت 10 میلیون دلار با قیمت متوسط 20817 دلار در 29 ژوئن خریداری کرد.

السالوادور پیش از این در 9 می 500 بیت کوین به سرمایه کشور افزود. نایب بوکله، رئیس جمهور در آن زمان در حساب توییتر خود اعلام کرد که میانگین قیمت خرید بیت کوین برای یک تراکنش 15 میلیون دلاری 30744 دلار بوده است. در زمان نگارش خبر، بیت کوین زیر آستانه 20000 دلار با 19109 دلار معامله می شود که 9.4 درصد از هفته گذشته کاهش یافته است.

ارزش بیت کوین السالوادور از زمان تبدیل شدن به ارز قانونی کشور کاهش بیشتری داشته است، با این حال الخاندرو زلایا، وزیر دارایی، وضعیت را مثبت نشان داده و اظهار داشت که دولت السالوادور متحمل ضرر نشده و هیچ کدام از بیت کوین های خود را نفروخته است.

السالوادور پس از آخرین خرید، اکنون در مجموع 2381 بیت کوین در اختیار دارد. تقریباً در چند ماه گذشته، این کشور بیش از 105 میلیون دلار برای به دست آوردن این مبلغ پرداخت کرده است. با این حال، به دلیل بی ثباتی مداوم بازار، این کشور در حال حاضر با زیان های تحقق نیافته حدود 60 میلیون دلاری روبروست.

در ماه ژانویه، صندوق بین ‌المللی پول دستور داد تا السالوادور صندوق 150 میلیون دلاری خود را که هنگام تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد قانونی تبدیل کرده بود را منحل کند و سرمایه باقی مانده را به خزانه عمومی بازگرداند، با این حال السالوادور به خرید بیشتر بیت کوین ادامه داده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد خریداری 80 بیت کوین دیگر توسط السالوادور
سوال امنیتی :9+66 = ?