دامیننس اتریوم Ethereum Dominance چیست؟

1401/09/08
دامیننس اتریوم Ethereum Dominance چیست؟

 ما سعی می کنیم در مقاله دامیننس اتریوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد دامیننس اتریوم یا Ethereum Dominance برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت دامیننس اتریوم بپردازیم و عوامل موثر بر دامیننس ETH رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با تجزیه و تحلیل دامیننس اتریوم، بهترین نقاط خرید و فروش اتریوم رو پیدا کنین. بهتره بدونین ارز دیجیتال اتریوم به عنوان نوعی پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر بلاک چین برای پشتیبانی از اتر طراحی و راه اندازی شده. ارزش بازار اتر باعث شده تا این رمز ارز بعد از بیت کوین برترین و بزرگ ترین ارز دیجیتال دنیا و بازار کریپتوکارنسی ها محسوب بشه. از اتریوم نیز مثل بیت کوین برای ارسال و دریافت ارزش در معامله های مختلف استفاده میشه.

دامیننس یکی از معیارها و شاخص های مهم و اصلی برای درک موقعیت یه ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی هاست. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یه ارز دیجیتال خاص و کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال هست که شما باید این معیار رو زیر نظر قرار بدین. برخی از معامله گران دامیننس ارز دیجیتال اتریوم رو هم بررسی و تحلیل می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دامیننس اتریوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد دامیننس اتریوم یا Ethereum Dominance برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت دامیننس اتریوم بپردازیم و عوامل موثر بر دامیننس ETH رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با دامیننس اتر آشنا بشین.

ممکن است برایتان مفید باشد: ارز اتریوم چیست؟

دامیننس اتریوم چیست؟

دامیننس اتریوم چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دامیننس اتریوم یا Ethereum Dominance رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که دامیننس اتریوم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دامیننس در بازار ارزهای دیجیتال یه مفهوم پویا و دینامیک هست که مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره. همین موضوع نیز باعث میشه تا در هر لحظه تغییر کنه. زمانی که صحبت از دامیننس ارز دیجیتال در بازار میشه، منظور این هست که چه میزان نقدینگی جاری در بازار به اون ارز دیجیتال اختصاص داره. در مورد اتریوم نیز همین مسئله صادق هست. دامیننس اتریوم شاخص کمی هست که نشون میده تسلط این ارز دیجیتال بر بازار کریپتوکارنسی ها چقدر هست.

مقاله پیشنهادی: اتریوم 2.0 چیست؟

جالب اینجاست که بدونین تریدرها و معامله گرانی که در بازار ارزهای دیجیتال سابقه فعالیت دارن، معمولا کلمه دامیننس رو برای بیت کوین به کار میبرن. کلمه دامیننس به عنوان سلطه در زبان فارسی ترجمه میشه. منظور از دامیننس اتریوم این هست که چقدر پول یا سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال، به اتریوم تعلق داره. توجه داشته باشین که دامیننس مخصوص بیت کوین نیست، بلکه میشه اون رو برای هر کدوم از ارزهای دیجیتال موجود در بازار به خصوص ارز دیجیتال اتریوم مورد استفاده قرار داد. به این ترتیب، شما می تونین دامیننس اتریوم رو تجزیه و تحلیل کنین و بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارز اتریوم رو شناسایی کنین.

اهمیت دامیننس اتریوم

اهمیت دامیننس اتریوم

دامیننس اتریوم که با نماد اختصاری ETH.D در تریدینگ ویو تعیین میشه، معیاری برای سنجش قدرت اون در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار هست. با این وجود در مورد ارز دیجیتال اتریوم، دامیننس تا حدودی نشون میده که چقدر از اون برای قراردادهای هوشمند و برنامه های مالی غیرمتمرکز استفاده میشه. همچنین اصلاح قیمت ها و جریان های دامیننس بیت کوین و اتریوم می تونه موارد زیادی در مورد بازار، فاز فعلی اون و اینکه سرمایه گذاران باید در چه موقعیت هایی باشن، به ما بگن. بررسی ها نشون میده که دامیننس ETH می تونه تاثیر زیادی در آینده بازار ارزهای دیجیتال داشته باشه. در اصل این عامل می تونه به معامله گران کمک کنه تا از اون برای گرفتن تاییدیه های لازم برای ورود به یه معامله استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: لایه دوم اتریوم چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که به هر دلیلی دامیننس ETH افزایش پیدا می کنه و بالا میره، میشه فهمید خریداران جدیدی وارد این بازار شدن. معمولا افزایش ناگهانی دامیننس اتریوم باعث میشه تا قیمت اتریوم نیز بعد از اون رشد زیادی داشته باشه و دارنده های اتریوم سود زیادی به دست بیارن. با اینکه با استفاده از شاخص دامیننس ETH نمیشه به تنهایی معامله انجام داد، قطعا عامل کمکی مهم و حیاتی برای معامله گران و تریدرها هست. شاخص دامیننس ETH می تونه نقش خیلی مهمی در معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشه.

عوامل موثر بر دامیننس ETH

عوامل موثر بر دامیننس ETH

گزارش جدید بانک جی پی مورگان در ژانویه 2020 نشون دهنده این هست که پروژه های دیفای به عنوان رقیب جدی برای ارز دیجیتال اتریوم شناخته میشن و بر دامیننس اتریوم نیز تاثیر زیادی می ذارن. در این گزارش اومده که بلاک چین های جایگزین دیگه مثل بایننس اسمارت چین، ترون، فانتوم، سولانا، آوالانچ و پالیگان بیشترین سهم بازار در در بازار دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز به دست اوردن و این رقیب ها با بودجه و نقدینگی زیادی که به دست آوردن مشوق هایی رو برای افزایش استفاده در خودشون به وجود اوردن که همین موضوع نیز باعث میشه تا سرمایه گذارارن زیادی در این پروژه ها سرمایه گذاری کرده و دامیننس اتریوم کاهش پیدا کند.

تاریخچه دامیننس اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم در سال 2013 برای اولین بار در بازار کریپتوکارنسی ها معرفی و عرضه شد و تا سال 2015 ارزش بازار اتریوم کمتر از 200 میلیون دلار بود. همین موضوع نیز باعث شد تا دامیننس اون نیز تقریبا صفر باشه. ولی از ماه آگوست سال 2015 بود که روند بلند مدت افزایش دامیننس اتریوم و کاهش دامیننس بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال شروع شد و قیمت اتریوم صعود کرد.

در تاریخ ژوئن سال 2017 بود که دامیننس بیت کوین به کمترین میزان خودش از ابتدای عرضه این ارز دیجیتال رسید. این شاخص روی 38.9 درصد ایستاد. در همین بازه زمانی بود که افزایش قابل توجهی در دامیننس اتریوم اتفاق افتاد و به سقف تاریخی 28.3 درصد رسید. این عدد از سال 2017 تا به امروز دیگه برای اتریوم تکرار نشد. از این رو اون سال رو میشه سالی رویایی برای ارز دیجیتال اتریوم محسوب کرد. کاهش دامیننس اتریوم از این تاریخ در بازار اتفاق افتاد و به زیر 20 درصد رسید.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دامیننس اتریوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد دامیننس اتریوم یا Ethereum Dominance برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت دامیننس اتریوم بپردازیم و عوامل موثر بر دامیننس ETH رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، دامیننس اتریوم که با نماد اختصاری ETH.D در تریدینگ ویو تعیین میشه، معیاری برای سنجش قدرت اون در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار هست. با این وجود در مورد ارز دیجیتال اتریوم، دامیننس تا حدودی نشون میده که چقدر از اون برای قراردادهای هوشمند و برنامه های مالی غیرمتمرکز استفاده میشه.

 


نظرات کاربران در مورد دامیننس اتریوم Ethereum Dominance چیست؟
سوال امنیتی :8+70 = ?