درخواست معاون وزیر اوکراین برای مسدود کردن حساب کاربران دیجیتال روسی

1400/12/18
درخواست معاون وزیر اوکراین برای مسدود کردن حساب کاربران دیجیتال روسی

در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه، معاون وزیر اوکراین درخواست خود در خصوص مسدود کردن حساب کاربران روسی از سیستم های مالی جهانی را مجددا اعلام کرد. الکس بورنیاکوف، معاون وزیر اوکراین در وزارت تحول دیجیتال، گفت که ارزهای دیجیتال تنها بخش حاشیه ‌ای از اقتصاد روسیه هستند و احتمالاً ابزاری برای دور زدن تحریم‌ ها نیست، اما می‌تواند با ادامه محاصره اقتصادی اهمیت و محبوبیت بیشتری پیدا کند. بگفته بورنیاکوف، معاون وزیر اوکراین در وزارت تحول دیجیتال، نقل و انتقال با ارزهای دیجیتال امروزه بسیار راحت‌ تر از سیستم بانکی است.
اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه تا کنون 80 میلیون دلار کمک مالی در قالب ارزهای دیجیتال دریافت کرده است. بر اساس گزارش ها، این بودجه برای مواردی مثل سوخت، غذا و جلیقه های ضد گلوله برای سربازان هزینه می شود.

تاریخچه ارز های دیجیتال در اوکراین و روسیه

براساس گزارش CoinDesk، صرافی ارز دیجیتال  Kuna مستقر در اوکراین، از طرف دولت این کشور این خدمات خیریه ارزهای دیجیتال را انجام می‌ دهد و این اولین باری نیست که اوکراین از صنعت بلاک چین استفاده میکند. سال گذشته، دولت اوکراین تلاش‌ های هماهنگی را برای جذب یک صنعت دیجیتال محلی آغاز کرد که هدفش دیجیتالی کردن بیشتر اقتصاد بود. در ماه سپتامبر 2021 مجلس قانونی برای تنظیم بیت کوین تصویب کرد. این کشور دارای مالیات کم، مقررات سازگار با ارزهای دیجیتال و نیروی کار جوان با تحصیلات عالی ست.
در مقایسه، روسیه تلاش های بسیاری برای به حداقل رساندن استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور انجام داده است. همچنین بانک مرکزی روسیه خواستار ممنوعیت کامل تجارت ارز دیجیتال شده است، اگرچه وزارت دارایی روسیه نقشه راهی برای تنظیم آن منتشر کرده است.
با وجود این موضع نظارتی تهاجمی، صنعت ارز دیجیتال همچنان محبوب است. به گفته شرکت تحلیلی  Chainalysis، روسیه یکی از کشورهای اصلی در حوزه استخراج بیت کوین به شمار می آید و برخی از بالاترین حجم تراکنش ها را در جهان دارد.

اقدامات اوکراین در خصوص مسدود کردن کاربران روسی

براساس گفته بورنیاکوف: هشت نامه رسمی به صرافی های ارز دیجیتال ارسال شده و از آنها خواسته شده است تا عملیات کاربران روسی را مسدود یا لغو کنند. تاکنون، صرافی ‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در انجام این کار تردید داشته ‌اند.
به عنوان مثال، بایننس، کوین ‌بیس و کراکن، همگی گفته ‌اند که شرکت‌ هایی را که هدف تحریم‌ های غرب قرار گرفته ‌اند، در لیست سیاه قرار خواهند داد، اما کاملا خدمات خود را قطع نخواهند کرد، مگر اینکه به آنها دستور داده شود. وی افزود: هرچه بیشتر شاهد استفاده از ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از تحریم‌ ها باشیم، فشار بیشتری را بر صرافی ‌های ارزهای دیجیتال وارد خواهد شد تا کاربران روسی را بلاک کنند.

جدیدترین و بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد درخواست معاون وزیر اوکراین برای مسدود کردن حساب کاربران دیجیتال روسی
سوال امنیتی :9+32 = ?