دستگاه خودپرداز ATM بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

1401/08/15
دستگاه خودپرداز ATM بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

ما سعی می کنیم در مقاله دستگاه خودپرداز ATM بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟ اطلاعاتی در مورد دستگاه ATM بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به معرفی شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین بپردازیم و نحوه کار دستگاه های خودپرداز بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این دستگاه ها آشنا بشین و سطح دانش خودتون رو بالا ببرین. بهتره بدونین دستگاه های ATM بیت کوین روشی مناسب برای خرید بیت کوین و فروش ارزهای دیجیتال با پول نقد رو برای کاربران فراهم می کنند. این دستگاه ها امروزه به یکی از بحث های داغ حوزه کریپتوکارنسی ها تبدیل شده که شاید شما نیز خواستین تا با این دستگاه آشنا بشین.

دستگاه خودپرداز بیت کوین چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دستگاه ATM بیت کوین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این دستگاه ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که دستگاه خودپرداز بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دستگاه خودپرداز بیت کوین که بهش BTM نیز گفته میشه، در اصل نوعی صرافی اتوماتیک بیت کوین هست که در ازای پول فیزیکی شما، بیت کوین واستون ارسال می کنه و بعضی وقت ها بیت کوین های خودتون رو به این دستگاه می فرستین و پول فیزیکی دریافت می کنین.

شاید برایتان مفید باشد: معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین

جالب اینجاست که بدونین دستگاه های خودپرداز بیت کوین به افرادی که عضوی از سیستم بانکی نیستن و حساب بانکی ندارن نیز اجازه دسترسی و خرید و فروش بیت کوین رو میده. همچنین اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین برای اولین بار در تاریخ 29 اکتبر 2013 به وجود اومد. با وجود اینکه دستگاه های BTM همانند دستگاه های ATM فعالیت می کنند، ولی از نظر ارائه پول نقد با اون ها تفاوت دارن. اسن دستگاه ها کیوسک هایی هستن که به بلاک چین بیت کوین متصل هستن و افراد می تونن تومن های دیجیتالی خرید و فروش کنند.

شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین:

شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین

همونطور که گفتیم، دستگاه های خودپرداز بیت کوین نوعی کیوسک هستن که به شبکه بیت کوین متصل میشن و شما می تونین با استفاده از اون اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنین. بهتره بدونین تقریبا 30 کمپانی در سراسر دنیا این دستگاه ها رو تولید می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به معرفی معروف ترین شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین بپردازیم تا با این شرکت ها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: هک بیت کوین چگونه است و آیا باید نگران باشیم؟

• کمپانی جنرال بیتز General Bytes

یکی از معروف ترین شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین، کمپانی جنرال بیتز هست که مستقر در کشور چک هست. این کمپانی تا الان بیشتر از 5100 دستگاه BTM رو به 62 کشور در دنیا فروخته. همچنین کمپانی جنرال بیتز سه مدل اصلی دستگاه خودپرداز بیت کوین رو در اختیار داره. این دستگاه ها بیش از 120 ارز فیات و 40 رمز ارز مختلف رو پشتیبانی می کنند.

• جنسیس کوین Gensis Coin Ins

یکی دیگه از شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین، شرکت جنسیس کوین هست. این شرکت در سن دیه گو آمریکا مستقر هست و رتبه دوم محبوبیت رو در بین سایر شرکت های تولید کننده BTM داره. جنسیس کوین هم سه مدل اصلی دستگاه خودپرداز بیت کوین رو در اختیار داره.

• لاماسو Lamassu

یکی دیگه از شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین، کمپانی لاماسو هست که از سال 2013 فعالیت می کنه. دستگاه های تولید شده این شرکت متن باز هستن و از بیت کوین، زی کش، اتریوم، لاین کوین و دش پشتیبانی می کنند. سه دستگاه Sintra، Gaia و Sintra Forte محصولات این شرکت هستن.

نحوه کار دستگاه های خودپرداز بیت کوین چگونه است؟

نحوه کار دستگاه های خودپرداز بیت کوین

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله دستگاه خودپرداز بیت کوین چیست؟ نحوه عملکرد دستگاه های خودپرداز بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. بهتره بدونین تعداد زیادی از دستگاه های BTM به دو صورت فعالیت می کنند. در اولین مدل کاربران از طریق کد QR و اسکن کردن اون و تنظیم کیف پول رمزنگاری شده خود، مقدار بیت کوین که می خوان برای خودشون بخرن در دستگاه مشخص کرده و سپس هزینه اون رو با کارمزد پرداخت می کنند. در آخر نیز دستگاه بیت کوین ها رو به ولت شما انتقال میده.

در دویم مدل، کاربران این امکان رو دارن تا یه کیف پول کاغذی درست کنند. این کار دقیقا وقتی انجام میشه که شخص دوست نداره کیف پول خودش رو به دستگاه متصل کنه و می تونه از کیف پول کاغذی استفاده کنه. بنابراین، پرداخت هزینه بیت کوین های خریداری شده با استفاده از پول نقد و یا کارت اعتباری انجام میشه. در مقابل نیز دستگاه خودپرداز بیت کوین یه رسید کاغری که در اون یه کلید خصوصی و یه کلید عمومی موجود هست رو برای کاربر ارائه میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دستگاه خودپرداز بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟ اطلاعاتی در مورد دستگاه ATM بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به معرفی شرکت های تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین بپردازیم و نحوه کار این دستگاه ها رو برای شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، دستگاه خودپرداز بیت کوین که با اسم BTM نیز شناخته میشه، نوعی کیوسک هست که به شبکه بیت کوین وصل میشه و شما می تونین با استفاده از اون اقدام به خرید و فروش رمز ارزهای مختلفی با پول فیزیکی و کارت اعتباری کنین.


نظرات کاربران در مورد دستگاه خودپرداز ATM بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟
سوال امنیتی :4+86 = ?