دلیل مسدود شدن پروتکل دیفای اتریوم جاستین سان

1401/05/23
دلیل مسدود شدن پروتکل دیفای اتریوم جاستین سان

پس از تحریم های اعمال شده در خصوص تورنادوکش توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده، به افراد سرشناس فعال در حوزه دیجیتال وجوهی از طرف صرافی غیرمتمرکز اتریوم ارسال شده است. جاستین سان، بنیانگذار شبکه ترون، تأیید کرد که یکی از آدرس ‌های مورد استفاده در پروتکل دیفای اتریوم Aave وی با دریافت 0.1 اتریوم از طریق تورنادو کش مسدود شده است.

جاستین سان تنها یکی از شخصیت های شناخته شده صنعت ارز دیجیتال است که از طریق تورنادو کش اتریوم دریافت می کرده است. کارشناس اتریوم آنتونی ساسانو، مدیرعامل کوین بیس برایان آرمسترانگ، اسطوره NBA شکیل اونیل و جیمی فالون نیز ظاهرا بدلیل اعتراض به تحریم های ایالات متحده 0.1 اتریوم ارسالی را دریافت کرده اند. به گفته حامیان، اقدامات وزارت خزانه داری ایالات متحده به حریم خصوصی ارز دیجیتال و فن آوری آسیب رسانده است.

طبق گزارش بیت کوینیست، تورنادو کش اخیرا به فهرست لیست سیاه کنترل دارایی های خارجی، OFAC ایالات متحده اضافه شده است. به گفته جری بریتو، مدیر اجرایی کوین سنتر، اقدام اخیر مقامات ایالات متحده برای مجازات تروریست ها و متخلفان بوده و لزوما نباید برای سرکوب فن آوری مورد استفاده قرار گیرد.

همکاری پروتکل های دیفای اتریوم با مقامات ایالات متحده

 بدین ترتیب Aave، صرافی غیر متمرکز یونی سواپ، پروتکل وام ‌دهیBalancer و برخی دیگر از پروتکل ‌های دیفای اتریوم مکانیسمی را برای مسدود کردن آدرس ‌های خاص از تعامل با پلتفرم‌ هایشان راه اندازی کرده اند. این مکانیسم با همکاری شرکت TRM Labs در راستای ممنوعیت استفاده از تورنادو کش ایجاد شده است.

جاستین سان پس از مسدود شدن آدرس پروتکل اتریوم دیفای اظهار داشته است که اعتراض به تحریم های ایالات متحده توسط جیمی فالون، برایان آرمسترانگ، پل لوگان، شکیل اونیل بدلیل استفاده نکردن از پلتفرم دیفای بدون هزینه است در حالی که دریافت اتریوم باعث چالش هایی برای وی شده است.

با این حال، گزارش‌ هایی درباره Aaave و پروتکل ‌های دیگر وجود دارد که وب ‌سایت ‌های خود را برای رفع انسداد جاستین سان و سایر افراد تحت تأثیر به‌ روزرسانی کرده اند. آنتونی ساسانو در صفحه توییتر خود این موضوع را تایید کرده است.

جری بریتو، مدیر اجرایی کوین سنتر تنها فردی نیست که نسبت به اعمال تحریم های ایالات متحده ابراز نگرانی کرده است. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق دیجیتال شهروندان "Fight For The Future" از تصمیم مقامات ایالات متحده انتقاد کرده و اظهار داشته است که ایالات متحده در واقع با ممنوعیت استفاده از تورنادوکش فن آوری را سرکوب کرده است.

به منظور آگاهی ازقیمت اتریوم به صفحه خرید ارز های دیجیتال در صرافی بایننس مراجعه نمایید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد دلیل مسدود شدن پروتکل دیفای اتریوم جاستین سان
سوال امنیتی :2+60 = ?