راه اندازی موفقیت آمیز ارتقاء Arbitrum Nitro

1401/06/13
راه اندازی موفقیت آمیز ارتقاء Arbitrum Nitro

براساس بیانیه شرکت توسعه دهنده آربیتروم در توییتر؛ دقیقا یک سال پس از اولین راه اندازی شبکه اصلی OffchainLabs، شبکه لایه 2 اتریوم در روز چهارشنبه 31 آگوست با موفقیت شبکه Arbitrum One موجود را به Arbitrum Nitro منتقل کرد.

براساس اظهارات اخیر آربیتروم؛ ارتقاء نیترو توان عملیاتی تراکنش ‌ها را افزایش و کارمزدها را کاهش می ‌دهد و همچنین تجربه کاربری بهتری را برای توسعه ‌دهندگان برنامه ‌های کاربردی فراهم می نماید. بدین ترتیب با فرایند ارتقاء نیترو و افزایش ظرفیت تراکنش های آربیتروم، شبکه احتمالاً کمپین Arbitrum Odyssey خود را مجدداً راه اندازی خواهد نمود.

ارتقاء نیترو همچنین به فشرده سازی داده های تراکنش ارسال شده به شبکه اصلی اتریوم برای اعتبار سنجی کمک کرده و در نتیجه هزینه ‌های تراکنش را برای کاربران کاهش داده است. در حال حاضر شبکه آربیتروم 90 تا 95 درصد کارمزد کمتری نسبت به شبکه اصلی اتریوم ارائه می دهد.

تاثیر ارتقاء نیترو بر شبکه اصلی اتریوم

استیون گلدفدر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران آف چین لبز، به کریپتو بریفینگ گفت که این به‌ روزرسانی ظرفیت شبکه را افزایش و هزینه ‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است که باعث جذب پروژه ‌های بیشتری به اکوسیستم خواهد شد.

به گفته وی؛ آربیتروم سازگارترین مجموعه ای است که تا کنون با اتریوم ساخته شده است.ادغام نیترو این شبکه با مکانیزم اتریوم مطابقت دارد و این بدین معنیست که شبکه می تواند از ابزارهای توسعه دهنده کاربر برای اتریوم نیز پشتیبانی نماید.

پیشنهاد می کنیم جهت اطلاع از آخرین قیمت اتریوم به صفحه خرید ارز دیجیتال در صرافی اینانس مراجعه نمایید.

علاوه بر به ‌روزرسانی ‌های اصلی شبکه آربیتروم، نیترو فناوری AnyTrust شبکه را نیز راه اندازی نموده است، که یک راه‌ حل مقیاس‌ پذیر ایمن و مقرون ‌به‌ صرفه بهینه ‌سازی شده برای صنعت گیمینگ و اپلیکیشن های اجتماعی است. همچنین این فن آوری پشتیبانی زنجیرهAbritrum Nova  را برعهده دارد.

راه اندازی مجدد Arbitrum Odyssey

به گفته کارشناسان اکنون که نیترو ظرفیت تراکنش های شبکه آربیتروم را گسترش داده، احتمالا شبکه، کمپین Arbitrum Odyssey خود را مجدداً راه اندازی خواهد کرد.Odyssey پس از راه ‌اندازی در ماه ژوئن به دلیل افزایش حجم تراکنش و افزایش هزینه‌ های کارمزد متوقف شد. این کمپین برای ورود کاربران به اکوسیستم آربیتروم طراحی شده است و به کاربران NFT فعال در شبکه پاداش می دهد.

با توجه به داده های DeFi Llama، شبکه آربیتروم دارای 936 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه است که در 111 پروتکل مختلفی از جمله GMX، استارگیت، کرو فایننس، یونی سواپ و ... پخش شده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد راه اندازی موفقیت آمیز ارتقاء Arbitrum Nitro
سوال امنیتی :2+35 = ?