رشد معاملات NFTها در ماه فوریه!

1401/12/16
رشد معاملات NFTها در ماه فوریه!

رشد 117 درصدی حجم معاملات NFTها در ماه فوریه؛ برندگان بازار چه کسانی بودن؟! کلمه ان اف تی NFT یکی از واژه های پر سروصدای ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر بوده. خیلی از افراد قیمت های میلیون دلاری NFT ها رو کلاهبرداری می نامن در حالی که برخی دیگه خبر از باز شدن یه پنجره جدید به دنیای انسان ها میدن. در این میان عده زیادی هم وجود دارن که به دنبال سرمایه گذاری روی توکن های غیر مثلی هستن. در حال حاضر حجم معاملات توکن های NFT حدود 117 درصد رشد داشته. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با توکن های NFT

در دنیای ارزهای دیجیتال، توکن های NFT ارزهای منحصر به فردی هستن که واحد تعویض پذیر نداشته و بلاک چین اختصاصی ندارن. Non Fungible Token که به اختصار NFT خونده میشه و به معنی غیر مثلی یا غیر قابل معاوضه بودن هست، نوعی توکن ویژه و مخصوص رمزنگاری هست. این توکن که از فناوری بلاک چین استفاده می کنه، برای ارتباط با دارایی های خاص دیجیتال طراحی شده، توکنی که مثل بیت کوین یا اتریوم قابلیت تعویض نداره. یه بیت کوین رو می تونین با بیت کوین دیگه معاوضه کنین، ولی برای توکن های NFT این مشخصه در نظر گرفته نشده و فقط قابلیت خرید و فروش وجود داره.

رشد 117 درصد معاملات NFT در ماه فوریه!       

جالب اینجاست که بدونین بازار توکن های غیر مثلی در چند ماه اخیر در حال رشد بود و ماه فوریه هم از این قاعده مستثنی نبوده. بر اساس گزارش ها، در ماه فوریه با افزایش حجم معاملات و به 2 میلیارد دلار رسیدن اون که بالاترین رقم از می 2022 بود، پلتفرم محبوب معاملات توکن های غیر مثلی Blur با 1.3 میلیارد دلاری حجم معاملات خود بر بازار تسلط داشت. این افزایش نشون دهنده رشد 117 درصدی نسبت به ماه قبل هست.

بخش توکن های غیر مثلی یا NFT هم در فوریه تسلط خودش در بازار رو افزایش داد و از 8.47 درصد در ژانویه به 9.46 درصد رسید و به طور میانگین روزانه 153337 کیف پوول فعال منحصر به فرد داشت. اکوسیستم دیفای هم با میانگین 390675 کیف پول فعال منحصر به فرد رشد قابل توجهی رو تجربه کرد و تسلط اون از 21 درصد در ژانویه به 24 درصد افزایش پیدا کرد.

شبکه بلاک چینی پالیگان، زنجیره جانبی اتریوم هم شاهد افزایش انفجاری 147 درصدی در این حوزه بود و به 39 میلیون دلار حجم معاملات NFT رسید. در همین راستا، پلتفرم های دیگه ای مثل Immutable X و BNB Chain هم ماه خیلی خوبی رو از این لحاظ سپری کردن. طبق گزارش ها، پلتفرم Immutable X که عمدتا بر بازی های ویدیویی تمرکز داره، شاهد افزایش 71 درصدی حجم معاملات NFT بود که مجموعا 24.4 میلیون دلار شد. زنجیره BNB هم با 7 میلیون دلار حجم معاملات NFT هم رشد خوبی رو تجربه کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رشد معاملات NFTها در ماه فوریه!
سوال امنیتی :1+85 = ?