رقبای تتر کدامند؟

1401/07/19

ما سعی می کنیم در مقاله رقبای تتر کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی رقیب های تتر بپردازیم تا با استیبل کوین های جایگزین تتر آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون ها بگیرین. تتر نه تنها مهم ترین و مشهور ترین استیبل کوین های بازار هست، بلکه پر کاربردترین ارز دیجیتال بازار نیز شناخته میشه. همچنین حجم مبادلات روزانه تتر معمولا بیش از دو برابر ارز دیجیتال بیت کوین هست و با سایر ارزهای دیجیتال حتی اتریوم نیز اختلاف زیادی داره. علاوه بر این، خرید تتر بخش جدانشدنی از بازار هست که بازار بهش وابسته هست. با این حال بعضی از معامله گران و تریدرها دوست ندارن تا فقط به یک استیبل کوین متکی باشن. به همین دلیل به دنبال بهترین استیبل کوین های جایگزین تتر و رقبای تتر هستن.

انتخاب یه استیبل کوین مورد اعتماد یکی از چالش ها و دغدغه های معامله گران و سرمایه گذاران بازار هست. احتمال داره شما با فکر چند برابر کردن سرمایه خود در یه ارز دیجیتال شناخته نشده و دارای بازار کوچیک اقدام به سرمایه گذاری کنین و با قبول کردن ریسک ترسی از کم شدن یا حتی صفر شدن ارزش دارایی خودتون نداشته باشین. ممکنه در یه بازه زمانی کوتاه قیمت اون رمز ارز کاهش پیدا کنه و سپس در یه مسیر صعودی طبق خواسته شما قرار بگیره. نوسان اون هم از نوع شدید بخش جدا نشدنی از بازار هست که سرمایه گذار با قبول اون وارد بازار میشه، ولی رخ دادن چنین اتفاقی برای استیبل کوین ترسناک هست. به همین دلیل در زمان پیدا کردن استیبل کوین های جایگزین تتر باید با وسواس بررسی و انتخاب های خودتون رو انجام بدین.

چرا به استیبل کوین ها نیاز داریم؟

چرا به استیبل کوین ها نیاز داریم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا به استیبل کوین ها نیاز داریم؟ بهتره بدونین ارزهای دیجیتال پایدار یا با ثبات رو خونه امن فعالان بازار کریپتوکارنسی ها، تریدرها یا هولدرها خطاب می کنند. بدون وجود اون ها در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال حفظ سود و از اون مهم تر جلوگیری از ضرر سخت میشه. تصور کنین برای خروج از بازار یه ارز دیجیتال بعد از رسیدن به حد سود یا ضرر مورد نظر بخواهین هر بار دارایی خودتون رو به پول نقد تبدیل کنین. این نحوه ترید ضرف نظر از هزینه تراکنش های بانکی سرعت عمل رو به شدت کاهش میده. این در حالی هست که داخل بازار ارزهای دیجیتال حتی ثانیه ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستن. بنابراین، به پناهگاه امنی مثل ارز دیجیتال تتر یا استیبل کوین های جایگزین تتر نیاز داریم.

مقاله مرتبط پیشنهادی: ارز تتر چیست؟

جالب اینجاست که بدونین بعد از خرید یه ارز دیجیتال، وقتی به حد سود دلخواه یا حد ضرر مشخص شده بر اساس تحلیل رسیدین، به کمک تبدیل دارایی خود به یه استیبل کوین از نوسان های بیشتر در امان می مونین. مهم نیست که بیت کوین، اتریوم یا کل بازار ارزهای دیجیتال به کدوم سمت حرکت می کنه، حتی اگه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم به صد هزار دلار افزایش یا به 10 دلار کاهش پیدا کنه، تتر و سایر استیبل کوین ها همچنان یک دلار باقی می مونن و سرمایه شما بدون تغییر باقی می مونه.

رقبای تتر کدامند؟

رقبای تتر کدامند؟

استیبل کوین یا ارز باثبات نوعی ارز دیجیتال هست که ارزش اون توسط دارایی های مختلفی مثل طلا یا ارزهای سنتی پشتیبانی میشه. در مدت اخیر نیز شاهد روز افزون این نوع رمز ارزها بودیم. همه استیبل کوین ها تلاش می کنند تا جایگاه شناخته شده ترین استیبل کوین یعنی تتر رو به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله رقبای تتر کدامند؟ به معرفی استیبل کوین های جایگزین تتر بپردازیم.

  • TrueUSD

یکی از استیبل کوین های جایگزین تتر، استیبل کوین TrueUSD مبتنی بر ERC20 هست که با دلار آمریکا پشتیبانی میشه. ممکنه در نگاه اول این استیبل کوین مثل تتر به نظر برسه، ولی TrueUSD برخلاف تتر نوعی استیبل کوین با پشتیبانی ارز سنتی و با محافظت قانونی هست و با تاییدیه شرکت شخص ثالث کاملا شفاف و مورد تایید هست. این استیبل کوین توسط افرادی مدیریت میشه که سابقه فعالیت در گوگل، PxC و UC برکلی رو دارن. این شرکت تلاش می کنه تا سایر دارایی های واقعی مثل TrueEuro، TrueBond و TrueYen رو توکنیزه کنه.

  • MakerDAO(دای)

یکی دیگه از استیبل کوین های جایگزین تتر، استیبل کوین MakerDAO یا دای هست که میکردائو سازمان مستقل و غیر متمرکزی هست که سعی می کنه تا نوع جدیدی از استیبل کوین رو به وجود بیاره. این سازمان فعالیت خودش رو از اوایل سال 2017 شروع کرد و استیبل کوین خودش رو به اسم دای معرفی کرد که برخلاف ارز دیجیتال تتر به جای دلار توسط اتریوم پشتیبانی میشه. این نوع از استیبل کوین ها به عنوان استیبل کوین های کریپتویی شناخته میشن و به این معنی هست که توسط سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی میشن.

مقاله پیشنهادی: کدام استیبل کوین برای خرید و فروش ارز دیجیتال بهتر است؟

  • USD Coin

یکی دیگه از رقیب های تتر، استیبل کوین USD Coin هست. این رمز ارز که توسط Circle و کوین بیس پشتیبانی میشه، نوعی استیبل کوین هست که به دلیل حامیان خود به سرعت جایگاه خودش رو در بازار به دست آورده. این استیبل کوین با موسسه ها و صرافی های مهم بازار مثل OKEx، لجر، کایبر و تراست ولت و DigiFinex همکاری داشته. استیبل کوین USDC مبتنی بر پروتکل ERC20 بوده و به این معنی هست که بر بستر شبکه اتریوم اجرا میشه و از مزایای محبوبیت گسترده و تعداد کاربران زیاد اون بهره مند هست.

  • هیوبی(HUSD)

یکی دیگه از رقیب های تتر، استیبل کوین هیوبی یا HUSD هست که نسبت به سایر استیبل کوین های این لیست متفاوت هست، چون فقط در محدوده صرافی هیوبی قابل استفاده هست و به عنوان جفت معاملاتی پایه در بین 4 استیبل کوین پشتیبانی شده از طرف صرافی هیوبی عمل می کنه. این 4 استیبل کوین نیز عبارت هستن از TUSD، USDC، GUDS و PAX. هر زمان یکی از این 4 استیبل کوین در حساب معاملاتی هیوبی واریز و استیک میشه، به صورت اتومات به HUSD تبدیل میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله رقبای تتر کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی رقیب های تتر بپردازیم تا با استیبل کوین های جایگزین تتر آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون ها بگیرین. همونطور که گفتیم، استیبل کوین یا ارز باثبات نوعی ارز دیجیتال هست که ارزش اون توسط دارایی های مختلفی مثل طلا یا ارزهای سنتی پشتیبانی میشه. در مدت اخیر نیز شاهد روز افزون این نوع رمز ارزها بودیم. همه استیبل کوین ها تلاش می کنند تا جایگاه شناخته شده ترین استیبل کوین یعنی تتر رو به دست بیارن.


نظرات کاربران در مورد رقبای تتر کدامند؟
سوال امنیتی :1+66 = ?