روند مثبت بازارهای اروپایی؛ پیش از تصمیم فدرال رزرو

1401/03/25
روند مثبت بازارهای اروپایی؛ پیش از تصمیم فدرال رزرو

در حالی که بازارهای جهانی در انتظار آخرین تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده می باشند، سهام اروپا روز چهارشنبه 15 ژوئن افزایش یافته است. براساس داده های IG، شاخص FTSE انگلیس با 15 واحد افزایش در 7204، DAX آلمان با 54 واحد افزایش در 13353، CAC40 فرانسه با 19 واحد افزایش در 5971 و FTSE.MIB ایتالیا با 120 واحد در 21904 واحد باز و افزایش یافته است.

افزایش سهام مورد انتظار بازارهای اروپایی در روز چهارشنبه 14 ژوئن پس از چندین جلسه معاملاتی در اروپا، آسیا و ایالات متحده رخ داده است که همراه با نوسانات و اضطراب بازار و سرمایه گذاران بوده است، پیش بینی می شود که فدرال رزرو ایالات متحده و همچنین سایر بانک های مرکزی برای جلوگیری از  افزایش بی رویه تورم و مهار آن به افزایش تهاجمی نرخ بهره متوسل شوند.

براساس پیش بینی کارشناسان انتظار می رود کمیته بازار آزاد فدرال روز چهارشنبه 15 ژوئن حداقل 50 واحد افزایش نرخ را اعلام نماید، فدرال رزرو ایالات متحده در سال جاری دو بار نرخ ها را افزایش داده است، اگرچه با اعلام نرخ تورم روز جمعه 10 ژوئن پیش بینی کارشناسان بازار برای افزایش 75 واحدی افزایش یافته است.
پیش از تصمیم ‌فدرال رزرو، سهام آسیا، اقیانوسیه، تا حدودی سهام بازار خرده فروشی چین و سهام معاملات آتی ایالات متحده اندکی افزایش یافته است.

گزارش نرخ CPI ایالات متحده

روز جمعه 10 ژوئن 2022 ایالات متحده گزارش تورم مصرف کننده (CPI) خود را منتشر کرده است. شاخص خالص تورم مصرف کننده ایالات متحده که بدون در نظر گرفتن قیمت خوراکی ها و انرژی است، یک گزارش ماهانه است که توسط اداره کار ایالات متحده منتشر می شود.
شاخص CPI، در واقع قیمت سبد کالاهای خرده فروشی و خدمات را با یکدیگر مقایسه می کند. ولی همانطور که ذکر شد، این سبد بدون درنظر گرفتن قیمت خوراک و انرژیست و دلیل آن نواسانات قیمت زیاد آنهاست. در واقع، اگر رقم اعلام شده بیش از پیش بینی متخصصان اقتصادی باشد، دلار امریکا قوی تر خواهد شد.
به بیان ساده تر، اگر تورم بیشتر از پیش بینی اقتصاددانان باشد، مقامات فدرال رزرو مجبور خواهند شد برای مهار تورم، سیاست انقباضی را در پیش گرفته و نرخ بهره را بصورت تهاجمی افزایش دهند. 
براساس گزارش روز جمعه 10ژوئن CPI یا شاخص قیمت مصرف کننده 8.6 درصد در یک سال افزایش یافته که بسیار بالاتر از 8.3 درصد مورد انتظار کارشناسان اقتصادی بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد روند مثبت بازارهای اروپایی؛ پیش از تصمیم فدرال رزرو
سوال امنیتی :4+95 = ?