رونمایی از سرویس جدید استیکینگ اتریوم اترماین

1401/06/09
رونمایی از سرویس جدید استیکینگ اتریوم اترماین

پیش از فرایند ادغام اتریوم در 15 سپتامبر، اترماین، بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان، از یک استخر جدید اتریوم رونمایی کرده که تنها برای برای ماینرهای ایالات متحده در دسترس نیست. سرویس جدید استیکینگ امکان استیک جمعی را برای کاربران فراهم نموده است. بدین ترتیب، کاربران می توانند سالانه 4.43 درصد سود در کنار سپرده ‌های اتریوم خود کسب نمایند.

حداقل 0.1 اتریوم معادل 159 دلار برای ورود به استخر مورد نیاز است و هر چه میزان سرمایه کمتر باشد، کارمزد آن بیشتر خواهد بود. پس از اعلام خبر تا کنون، 393 اتریوم به ارزش تقریبی 626 هزار دلار در استخر جدید اترماین سرمایه گذاری شده است. همچنین قیمت اتریوم در میان خبرهای فرایند ادغام در روز گذشته بیش از 6 درصد رشد کرده است.

به گفته کارشناسان وجود چنین استخرهای استیکی دارای اهمیت ویژه ای است زیرا آنها نرخ های بهره رقابتی و موانع کمتری برای ورود نسبت به استیک انفرادی به عنوان اپراتور نود ارائه می دهند که برای راه اندازی یک گره حداقل به 32 اتریوم معادل 51هزار دلار نیاز دارد. در مقایسه با نرخ بهره اترماین، استیک یا سرمایه گذاری در Ethpool به عنوان یک اپراتور نود، نرخ بهره سالانه 4.6 درصدی را ارائه می دهد.

سوئیچ برای ارائه staking چیزی شبیه محوری برای اترماین است که در حال حاضر به عنوان یک استخر استخراج چند ارزی فعالیت می کند و به کاربران اجازه ماین اتریوم، زی کش، اتریوم کلاسیک، بیم، ریون کوین و ارگو را می دهد که پس از فرایند ادغام، با تغییر شبکه از مدل استخراج اثبات کار (PoW) به مدل استیکینگ اثبات سهام (PoS) استخراج اتریوم حذف خواهد شد.

هم اکنون222.657 ماینر فعال در اترماین وجود دارد که دارای نرخ هش ترکیبی 261.1 ترا هش در ثانیه می باشند. پس از 15 سپتامبر استخر تنها به پشتیبانی از استخراج PoW اتریوم کلاسیک، بیم، ریون کوین و ارگو ادامه خواهد داد.

پایان استخراج برای اتریوم

داشبوردهای ماینر دارای یک ساعت شمارش معکوس ادغام خواهند بود و ماینرها می توانند به استخراج اتریوم تا زمان صفر شدن تایمر ادامه دهند. ماینرهای اتریوم به زودی با اعتبار سنج ها یا ولیدیتورهای PoS جایگزین خواهند شد که99 درصد به کاهش مصرف شبکه اتریوم کمک خواهد کرد.

همچنین از آنجایی که این جابجایی، جامعه را از سکوهای ماینینگ پرقدرت و پرهزینه ماینرها بی نیاز می کند، برخی از ماینرهای اتریوم برای حفظ مکانیسم فعلی اجماع PoW  تلاش کرده اند بسیاری از اعضای برجسته جامعه دیجیتال نیز به این روند انتقاد کرده و اظهار داشته اند که این تغییرات اثرات منفی فراتر از از دست دادن ماینینگ خواهد داشت.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رونمایی از سرویس جدید استیکینگ اتریوم اترماین
سوال امنیتی :3+99 = ?