سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

1401/09/11
سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

ما سعی می کنیم در مقاله سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد سبدگردانی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه انجام سبدگردانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای سبدگردانی ارزهای دیجیتال و مدیریت سرمایه خودتون بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که باید با اون ها آشنا بشین تا معامله های خوب و سوددهی رو انجام بدین. سبدگردانی ارز دیجیتال نیز یکی از این مفاهیم هست که به معنی سپردن سرمایه به شخصی به اسم سبدگردان هست که مسئولیت مدیریت سرمایه رو بر عهده می گیره و با انجام معامله ها برای شما سود به ارمغان میاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد سبدگردانی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه انجام سبدگردانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمال اسم مفهوم سبدگردانی ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سبدگردانی نوعی سرمایه گذاری غیرمستقیم هست. این روش برای افرادی مناسب هست که تخصص و زمان کافی برای سرمایه گذاری مستقیم رو ندارن. سبدگردانی یعنی شما مدیریت پرتفوی خودتون رو به یه شخص باتجربه بسپارین. سبدگردان با دانش و تجربه خودش در معامله گری در مورد خرید، فروش یا نگهداری سهام سرمایه گذار تصمیم گیری می کنه. به عبارت دیگه، در فرایند سبدگردانی یه فرد حقوقی متخصص در بازار که سبدگردان نام داره، با سرمایه گذار قرارداد می بنده تا مدیریت پرتفوی اون رو در اختیار بگیره و با جای اون خرید و فروش انجام بده.

مقاله پیشنهادی: خرید و فروش پلکانی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین به شخصی که با بستن یه قرارداد موظف هست تا به سرمایه گذاری در بازار مالی با استفاده از دارایی شخصی دیگه بپردازه، سبدگردان یا Portfolio Manager گفته میشه. نکته قابل توجه این هست که سبدگردان حرفه ای می تونه با استفاده از دانش و تجربه و تحلیل های درست و به موقع خودش وضعیت بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و از نتایج به دست اومده برای تصمیم گیری های به موقع در خرید و فروش استفاده کنه. به عبارت دیگه، سبدگردان مسئولیت مدیریت ارزهای دیجیتال سرمایه گذار یا شخص دیگه ای رو بر عهده داره. این کار در اصطلاح سبدگردانی یا مدیریت پرتفو نامیده میشه.

مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال

مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، سبدگردانی یکی از مفاهیم جالب در بازار سرمایه هست. به عبارت ساده تر میشه سبدگردانی رو اینجوری تعریف کرد که سپردن سرمایه به فردی به اسم سبدگردان که مسئولین مدیریت ارزهای دیجیتال سرمایه گذار رو بر عهده می گیره. این روش مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: استراتژی ریسک فری چیست؟

• یکی از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، انعطاف پذیری این روش هست. در سبدگردانی سرمایه گذار به صورت روزانه به پرتفوی خودش دسترسی داره. اون می تونه عملکرد سبدگردان رو تحت نظر داشته باشه و در صورت تمایل به تغییر استراتژی معامله اون رو با مدیر پرتفوی خودش در میان بذاره. از طرف دیگه سبدگردانی ترکیب متنوعی از دارایی های مالی رو در بر می گیره.

• یکی دیگه از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، عدم نیاز به دانش خاص هست. یکی از چالش های سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال عدم آگاهی و ناتوانی در تحلیل ارزهای دیجیتال هست. همین موضوع باعث میشه تا سرمایه گذار ندونه کدوم ارز مناسب سرمایه گذاری هست.

• یکی دیگه از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، عدم نیاز به صرف زمان هست. سبدگردان با تخصص و مهارت خودش پرتفوی شما رو مورد بررسی قرار میده. بنابراین، دیگه شما نیاز به صرف زمان برای جستجوی بازار، بررسی عملکرد پروژه ها، تحلیل رمز ارزها و... ندارین.

• یکی دیگه از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، مدیریت حرفه ای پرتفوی شما هست. مدیریت پرتفوی شما توسط معامله گران حرفه ای باعث کاهش ریسک در سرمایه گذاری میشه. تیم های سبدگردانی با سال ها تجربه در این زمینه تسلط زیادی به رمز ارزها دارن و سود زیادی رو برای شما به ارمغان میارن.

نحوه انجام سبدگردانی چگونه است؟

نحوه انجام سبدگردانی چگونه است؟

سبدگردانی نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم هست. این روش برای افرادی مناسب هست که تخصص و زمان کافی برای سرمایه گذاری مستقیم رو ندارن. سبدگردانی یعنی شما مدیریت پرتفوی خودتون رو به یه شخص باتجربه بسپارین. سبدگردان با دانش و تجربه خودش در معامله گری در مورد خرید، فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال سرمایه گذار تصمیم می گیره. به عبارت دیگه، در فرایند سبدگردانی یه شخصیت حقوقی متخصص در بورس که سبدگردان نام داره، طی عقد قرارداد با سرمایه گذار، مدیریت پرتفوی اون رو در اختیار می گیره. سبدگردان با اسم خود شخص سبدی از ارز دیجیتال رو تشکیل میده و در برابر مدیریت دارایی اون کارمزد دریافت می کنه.

سبدگردان ها با دانش خود و یا با استفاده از دانش تحلیلگران حرفه ای بازار ارزهای دیجیتال بازار رو تجزیه و تحلیل می کنند و از وضعیت فعلی بازار سر در میارن. همچنین سعی می کنند تا از نتایج حاصل از تحلیل خود و سایر افراد متخصص استفاده کنند و بعد تصمیم به طی کردن ادامه فرایند می گیرن. علاوه بر این، شرکت های سبدگردانی در بازار با چیدن استراتژی اصولی، تصمیم به خرید ارزهایی می گیرن که در بلند مدت برای شما سودآور باشن یا دست کم سرمایه گذار ضرر کمتری محتمل بشه. سبدگردان ها از منابع موجود در بازار مالی که در دسترس اون هاست، بهره می برن تا بتونن در زمان مناسب و در راستای اهداف خودشون و شما بهترین بازدهی رو حاصل کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد سبدگردانی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه انجام سبدگردانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، سبدگردانی نوعی سرمایه گذاری غیرمستقیم هست. این روش برای افرادی مناسب هست که تخصص و زمان کافی برای سرمایه گذاری مستقیم رو ندارن.


نظرات کاربران در مورد سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟
سوال امنیتی :1+37 = ?