سودآوری از استخراج بیت کوین سختتر می شود، چرا؟

1400/08/10
سودآوری از استخراج بیت کوین سختتر می شود، چرا؟

چرا رسیدن به سود با استخراج بیت کوین سختتر می شود؟

سختی استخراج بیت کوین برای هفتمین دوره متوالی است که افزایش می یابد. این افزایش سختی استخراج بیت کوین در واقع سختی شبکه از سال 2019 تا کنون بی سابقه بوده است و در حالی اتفاق می افتد که قیمت بیت کوین در حال طی روند صعودی است به اوج های جدیدتری میرسد.

سختی شبکه بیت کوین یک درصد افزایش یافته است

سختی شبکه بیت کوین یک درصد افزایش یافته است. شاید این مقدار جهش بزرگی محسوب نمی شود اما این هفتمین افزایش متوالی از اواخر ماه ژوئیه (تیر) است.

آخرین تاریخی که سختی شبکه بیت کوین به این شکل افزایش پی در پی را تجربه کرده بود به سال 2019 برمی گردد.

دیکرپیت، شبکه بیت کوین در سال 2009 راه اندازی شد و در این مدت تقریبا هر دو هفته یکبار الگوریتم شبکه بیت کوین را کمی تغییر داده تا استخراج آن آسان یا دشوار شود. سختی استخراج بیت کوین به گونه ای تنظیم می شود که نرخ پردازش یک بلاک مانند بیت کوین در هر دقیقه بر اساس اثبات حذف شود. بلاک چین ها طوری طراحی شده اند که ماینرها برای تایید تراکنش ها با هم در رقابت باشند و چنین برنامه ای می تواند بیت کوین های جدیدی را که با ایجاد یک بلاک تولید می شوند، استخراج کنند.

ماینر ها با هم رقابت می کنند

ماینر ها با هم رقابت می کنند تا بتوانند اولین نفری باشند که معمای رمزنگاری را حل می کنند. هر چه یک ماینر قدرت پردازش بیشتری داشته باشد می تواند سریعتر این معما را حل کند.

هر فردی منابع پردازش یا قدرت هش بیشتری داشته باشد، میتواند معمای رمزنگاری را حل کند. در غیر این صورت به جای ورود قطره قطره بیت کوین به بازار ارز دیجیتال، یک سیل عظیم به راه می افتاد.  تنظیم سختی شبکه مشکل ورود زیاد بیت کوین به بازار را حل می کند.

حقیقتی که نمی توان آن را پنهان کرد این است که فرایند استخراج همچنان چالش برانگیزتر می شود و این نشان دهنده ی آن است که قدرت هش بیشتری از سوی ماینرها به نمایش درآمده است.

هش ریت بر اساس آمارهای بلاک چین در هر ثانیه بوسیله ی دات کام محاسبه می شود و نشان می دهد که تاکنون در ماه اکتبر بالاتر از ژوئن قرار گرفته است. هش ریت شبکه ی بیت کوین در آن زمان و بعد از رسیدن به نقطه ی اوج خود در اواسط بهار روند نزولی داشته است.

نمودار هش ریت شبکه بیت کوین در یک سال گذشته | چرا رسیدن به سود با استخراج بیت کوین سختتر می شود؟

نمودار هش ریت شبکه بیت کوین در یک سال گذشته

آنچه مشخص است هش ریت شبکه بیت کوین با قیمت بیت کوین در شش ماه گذشته با هم در ارتباط بوده است.

حدود یک ماه پس از آنکه قیمت بیت کوین به اوج قیمت 64،804،72 دلاری خود رسید، هش ریت شبکه بیت کوین نیز به اوج خود رسید و در هنگام کاهش قیمت بیت کوین، هش ریت هم رفتار مشابهی از خود نشان داد.

طبق اخبار دیجیتال دیجیتال، آرکان ریسرچ ضمن اشاره به این موضوع که ماینرها دوره های پرداختی مشخصی را دنبال می کنند، گفت:

سودآوری بالای استخراج همواره نیازمند هش ریت بیشتری است.

 اکنون هش ریت بالا در شبکه بیت کوین در حال بازگشت است و قیمت هم همراه با آن افزایش می‌یابد. قیمت بیت کوین در سطح بالا چیزی است که ماینرها را خوشحال می‌کند. آرکان ریسرچ گفته است متوسط درآمد روزانه ماینرها در هفته گذشته، در مقایسه با میانگین سالانه ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

آرکان ریسرچ ادامه داد:

۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای ماینرهای بیت کوین بوده است. این سودهای فوق‌العاده به‌تازگی افزایش یافته‌اند و به‌ نظر نمی‌رسد که به‌زودی به پایان برسد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد سودآوری از استخراج بیت کوین سختتر می شود، چرا؟
سوال امنیتی :4+49 = ?