سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اتحادیه اروپا

1401/04/09
سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اتحادیه اروپا

جروم پاول روز چهارشنبه 29 ژوئن در نشست بانک مرکزی اروپا، ECB اظهار داشته که بانک ‌های مرکزی در طول و قبل از همه ‌گیری کووید19 از عواقب تورم و علل آن بی اطلاع بوده اند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اظهار داشت که سطوح بالای تورم کنونی هم در ایالات متحده و هم در اروپا فرصتی برای ظهور رکود در صورت غفلت بانک های مرکزی ایجاد کرده است.

پاول اظهار داشت که سطوح بالای تورم کنونی توسط اقتصاددانان در سالهای گذشته غیرقابل پیش بینی بوده است. به گفته پاول، تقریباً همه اقتصاددانان با استفاده از مدل منحنی فیلیپس در سال گذشته انتظار تورم زیر 4 درصد را داشته اند.

منحنی فیلیپس یک مفهوم اقتصادی است که توسط A. W. Phillips توسعه یافته و بیان می کند که تورم و بیکاری یک رابطه پایدار و معکوس دارند. این تئوری ادعا می کند که با رشد اقتصادی تورم نیز به وجود می آید که به نوبه خود باعث ایجاد مشاغل بیشتر و بیکاری کمتر می شود.

عوامل تشدید تورم و مهار آن

براساس اظهارات جروم پاول، تورم تاکنون مشکل بزرگی برای ایالات متحده و اروپا نبوده است با این حال، بعد از همه‌ گیری همه‌ چیز تغییر کرده است، همچنین شوک اقتصادی بازار منجر به ایجاد تورم بسیار بالا در ایالات متحده و اروپا شده است. رئیس فدرال رزرو در ادامه اظهار داشت که جنگ در اوکراین نیز به شدت به فشارهای تورمی در مواد غذایی و انرژی افزوده و اوضاع را بدتر کرده است.

آگوستین کارستنز، مدیر کل بانک تسویه بین ‌المللی، BIS نیز دیدگاه مشابه ای با جروم پاول داشته و اظهار داشت که بانک ‌های مرکزی هنوز حجم تورم را به طور کامل درک نکرده اند و چالش های مربوط به آن روبرو نشده اند.

پاول در خصوص مهار و کنترل تورم توسط فدرال رزرو، به صراحت اظهار داشت که بانک مرکزی می تواند بر روی تقاضا تأثیرگذار باشد، اما تاثیر بر عرضه و کنترل آن بسیار سخت خواهد بود.

رئیس فدرال رزرو در ادامه افزود که بانک های مرکزی برای کاهش نرخ تورم باید نرخ رشد را تعدیل نمایند که این اقدام همان هدف فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره است. وی همچنین درخصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هشدار داد: مطمئناً خطر رکود اقتصادی با افزایش نرخ بهره و سیاست انقباضی وجود خواهد داشت.
با این حال، پاول با تکیه بر همان نیروهایی که به سرعت تورم را افزایش دادند، همچنان خوش بین به کاهش تورم می باشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اتحادیه اروپا
سوال امنیتی :8+97 = ?