سرمایه گذاری در بیت کوین برای فرزندان واجب تر از نان شب

1401/04/29

در مقاله حاضر به این موضوع میپردازیم که چرا سرمایه گذاری در بیت کوین برای فرزندان واجب تر از نان شب هست و چگونه میتونیم با بیت کوین ثروت بین نسلی خلق کنیم. مواردی که در این مقاله به آنها اشاره میشه عبارتند از:

• ثروت بین نسلی چیست؟

• آیا بیت کوین میتواند ثروت بین نسلی باشد؟

• برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین

• سناریوهای برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین

اگه به این موضوعات علاقه دارین و میخواین بیشتر راجع به شون و بدونین  و اگه می دونین که آینده بیت کوین با توجه به نوسانات اون باز هم  روشن هست با ادامه مقاله با ما همراه باشین.

سرمایه گذاری در بیت کوین واجب تر از نان شب برای فرزندان

در قرن بیست و یکم، اکثر افراد نمیتونن برای بازنشستگی، آینده فرزندانشون و ثروت بین نسلی برنامه ریزی کنن، چون در عصر پول فیات، معمولا از حساب های سرمایه گذاری بازنشستگی یا حقوق مستمری بازنشستگی به عنوان روش های سرمایه گذاری در برنامه ریزی برای ثروت بین نسلی یک شخص استفاده میکنن. متاسفانه، حساب های سرمایه گذاری بازنشستگی یا حقوق مستمری بگیران در تورم افسار گریخته نمیتونن برنامه های موفقی باشن.

تورم، مالیات پنهانیه که ثروت این افراد رو که در طول سالیان متمادی پس انداز کرده اند به سرقت میبره. این روش های سرمایه گذاری مثل نگهداری آب در یک سطل پر از سوراخه، این سوراخ ها در واقع، تورم، مدیریت ضعیف، انواع کارمزدها و هزینه های دیگه است.

این سوراخ ها باعث میشن که ذخیره ثروت بین نسلی تقریبا غیرممکن باشه. به نظرتون افرادی مثل وارن بافت Warren Buffet، ایلان ماسک، بیل گیتس و جف بزوس Jeff Bezos حساب های بازنشستگی (حساب های 401 هزار) دارن؟ یا حقوق بازنشتگی دریافت میکنن؟ من تردید دارم.

همین قضیه برای ایران و کشورهای مختلف هم صادقه. اینها کسب و کارهای پولسازی دارن که برای جهان خلق ارزش میکنن. به علاوه، از معافیت های مالیاتی هم برخوردار هستن که بهشون اجازه میده ثروت بین نسلی ذخیره کنن. در ادامه مطلب به این موضوع اشاره میکنیم که ثروت بین نسلی چیست.

ثروت بین نسلی چیست؟

ثروت بین نسلی چیست

در پاسخ به سوال «ثروت بین نسلی چیست؟» باید گفت، ثروت بین نسلی به ثروتی گفته میشه که از یک نسل به نسل های دیگه تا ابد انتقال داده میشه. این دارایی ها میتونه سهام، اوراق بهادار، املاک، نفت یا هر کالا یا خدمت دیگه ای باشه که خانواده شما رو میتونه تا قرن ها ساپورت کنه.

ثروتمندترین خانواده ها در دنیا دارایی هایی دارن که هیچوقت نمیفروشن، این دارایی ها جریانی از درآمد ثابت رو ایجاد میکنن، بطوریکه خودشون و نسل های بعدیشون نیاز به کار کردن ندارن. تاریخ نشون میده در تلاش برای خلق ثروت بین نسلی، افراد با موفقیت ها و شکست هایی مواجه شده اند. مثلا، صنعت نفت برای خانواده راکفلر the Rockefellers و وال مارت برای خانواده والتون Walton ثروت بین نسلی ایجاد کرد.

درحالیکه همیشه فرصت هایی برای شناسایی بازار جدید و ایجاد یک کسب و کار در اون بازار وجود داره، بیت کوین برای خیلی ها میتونه ثروت بین نسلی باشه. همچنان بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بازار نوظهوری محسوب میشه و به این خاطر سرمایه گذاری در بیت کوین برای فرزندان واجب تر از نان شب هست. 

در قسمت فوق، علاوه بر پاسخ به سوال «ثروت بین نسلی چیست؟» به برخی از خانواده های موفق در زمینه ایجاد ثروت بین نسلی اشاره کردیم، اما نمونه هایی از خانواده هایی هم هستند که پس از کسب ثروت زیاد، از دستش دادن، مثل خانواده وندربیلت The Vanderbilts که اگه امروز به اصطلاح قرص های نارنجی رو انداخته بود (در مورد بیت کوین و پتانسل اون مطلع شده بود) بخش بزرگی از ثروت خودش رو در بیت کوین سرمایه گذاری میکرد. به این خاطر که اون عمیقا درک میکرد که بیت کوین انرژی دیجیتال هست. 

آیا بیت کوین میتواند ثروت بین نسلی باشد؟ 

آیا بیت کوین میتونه ثروت بین نسلی باشه

بیت کوین به واسطه خصوصیات انرژی دیجیتال، میتونه برای خانواده شما ثروت بین نسلی باشه، همچنانکه نفت برای خانواده راکفلر انرژی مایع بود. بیت کوین نخستین نوع ثروت بین نسلیه که شبیه مالکیت بر چاه انرژی هست که مقادیر همیشگی انرژی تولید خواهد کرد. به این واسطه، سرمایه گذاری در بیت کوین برای فرزندان واجب تر از نان شب هست.

بزرگترین تفاوت بین ذخیره ثروت بین نسلی در بیزینس و کسب و کار، کالا Commodities، ملک یا دارایی های مشابه دیگه که میشه تصرف یا ضبط کرد و یا به سرقت برد، در مقابل بیت کوین اینه که بیت کوین تا مادامی که در یک کیف پول سرد نگهداری بشه غیر قابل توقیف هست و فقط افرادی که کلید خصوصی کیف پول رو در اختیار دارن میتونن به دارایی های بیت کوین دسترسی داشته باشن.

انباشت تدریجی ثروت که از طریق استیک کردن Stacking ساتوشی ها در طول زمان انجام میشه، میتونه پایه ای ایجاد کنه که هر خانواده ای برای سالیان متمادی از نظر مالی حمایت و تضمین کنه. فقط چند صد هزار ساتوشی میتونه درآمدی همیشگی ایجاد کنه که میتونه خانواده ای رو برای قرن ها ساپورت کنه. 

لازم به یادآوریه که یک بیت کوین معادل 100,000,000 ساتوشی هست. در مقاله ای مجزا در مورد ساتوشی و نسبت اون با بیت کوین توضیح دادیم.

از اونجایی که زمان ثروت هست، ساتوشی رو میتونیم به دانه های زمان تشبیه کنیم. هر ساتوشی که میکارین، رشد میکنه و به درخت زمان ساتوشی تبدیل میشه، درختی که برای خانواده و فرزندان شما میوه و سایه درست میکنه.  تا مادامی که خانواده شما از باغ درخت زمان ساتوشی به دقت نگهداری و مراقبت میکنه به خلق و ذخیره ارزش برای نسل های بعدی ادامه خواهد داد. مانند هر ثروت بین نسلی دیگه ای، اگر سریعتر از آنچه که ایجاد ارزش میکنه خرج بشه، به زودی تموم میشه و از بین میره. مثل این هستش عوض اینکه فرزندان شما اجازه بدن درختان باغ ساتوشی رشد کنن و میوه بدن، درختای باغ رو قطع کنن و به بهای کمی بفروشن.

اگر شما یا خانواده تون نتونین درختان ساتوشی رو از گزند دزدها به خوبی مراقبت کنین (بیت کوین ها رو در کیف پول سرد نگهداری یا از کلید خصوصی به خوبی محافظت نکنین)، درخت ها رو به خوبی آبیاری نکنین (ساتوشی های بیشتری برای استیک کردن به کیف پول اضافه نکنین)، درخت ها رو به خوبی هرس نکنین (ولخرجی کنین و بیشتر از نیازشون برداشت کنین)، این انرژی دیجیتالتون نمیتونه پایدار باشه.

سرمایه گذاری بین نسلی

جمله مشهوری در رابطه با ثروت بین نسلی هست که میگه نسل اول ثروت رو خلق میکنه، نسل دوم اون رو خرج میکنه، و نسل سوم اون رو به باد میده. به همین دلیل، بسیار مهمه که خانواده برنامه ای داشته باشه تا از ثروت بین نسلی خودشون محافظت کنن تا برای همیشه ادامه داشته باشه.

بسیاری از خانواده هایی که ثروت بین نسلی دارن ثروتشون رو در تراست ها محافظت میکنن که برداشت درصد مشخصی از پول رو برای هر یک از اعضای خانواده در طول عمرشون اجازه میده. تراست Trust نهادی در نظام حقوقیه که در اون شخصی به عنوان تشکیل‌دهنده تراست اموالی را به یک یا چند شخص دیگر موسوم به تراستی Trustee سپرده و شرط می ‌کنه که این اموال به نفع یک یا چند شخص دیگه اداره بشه. اگر به صورت صحیحی برنامه ریزی صورت بگیره، مقدار برداشت شده توسط اعضای خانواده هیچوقت از نرخ رشد کل تراست پیشی نمیگیره.

برای مثال، اگر شما به ارزش 1 میلیون دلار بیت کوین دارین و سالانه 50 هزار دلار (5 درصد 1 میلیون دلار) برای مایحتاج زندگی نیاز دارین. تا مادامی که نرخ رشد باقی مانده بیت کوین شما (950 هزار دلار) رشدی بیشتر از 5 درصد به صورت سالانه داره (بیشتر از برداشت شما)، میتونین ثروت خودتون رو برای همیشه حفظ کنین. بنابراین، با توجه به اینکه بیت کوین در بلند مدت همیشه در یک روند صعودی قرار داره، تا مادامی که افراد بیشتر از چیزی که درمیارن خرج نکنن، ثروت بین نسلی اونها همیشه ماندگار خواهد بود.

وقتی گفته میشه بیت کوین در بلند مدت همیشه در یک روند صعودی قرار داره، یه سری از افراد باور نمیکنن ولی از اونجایی که مقادیر محدودی از بیت کوین موجود هست و عرضه اون در هر چهار سال یک بار در رویدادهایی به اسم هاوینگ Halving نصف میشه و در طرف دیگر، به طور تئوری تقاضای نامحدودی برای این رمزارز وجود داره، روند صعودی همیشگی بیت کوین در بلند مدت کاملا منطقیه. 

خیلی از بیتکوینرها Bitcoiners هنوز برنامه ریزی برای ایجاد ثروت بین نسلی شروع نکرده اند، این احتمالا به این خاطره که هنوز درک نکرده اند ساتوشی های اونها در آینده چقدر با ارزش خواهد بود. در ادامه مقاله به این موضوع پرداخته میشه که برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین چگونه انجام میشه و محاسباتش به چه صورت هست همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله بیمه عمر یا بیت کوین رو از سایت صرافی اینانس مطالعه کنین.

برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین

برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین

با توجه به ناکارآمدی روش های سنتی سرمایه گذاری در برنامه ریزی برای بازنشستگی، آینده فرزندان و در کل خلق ثروت بین نسلی، بیت کوین میتونه در رسیدن به این هدف کاملا موفق باشه. با گذشت زمان و با آگاهی و درک افراد از ارزش بیت کوین و تاثیرات اون در آینده اقتصاد و پول جهانی، به این نتیجه میرسن که بیت کوین بهترین دارایی برای سرمایه گذاری هست که میتونه آینده خودشون و فرزندانشون رو تضمین کنه و حتی فراتر از اون، ثروت بین نسلی براشون ایجاد کنه.شما میتونین حتی با 0.001 BTC (21 دلار) یا با 0.01 BTC (210 دلار) ماشین حفظ دائمی ثروت خریداری کنین. (در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین حدود 21 هزار دلار هست). در این بخش توصیه می کنیم مقاله تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت رو هم مطالعه کنین.

در راستای برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین، محاسبات و برنامه ریزی خودم رو ارائه میکنم و شما میتونین با مراجعه به سایت www.moneychimp.com محاسبات خودتون رو وارد کنین. این محاسبات تورم، تعدیل هزینه های زندگی و عوامل دیگه که برنامه ریزان مالی سنتی در نظر میگیرن دخالت داده نشده. زیبایی بیت کوین در اینه که نرخ بازگشت بیت کوین به اندازه ای هست که نیاز به در نظر گرفتن این متغیر ها رو نفی میکنه.

سخت ترین کار در برنامه ریزی برای ایجاد ثروت بین نسلی با بیت کوین تعیین نرخ سود یا بهره مرکب Compound Interest Rate هست. سود مرکب سودیه که علاوه بر اینکه به اصل سرمایه تعلق میگیره به سود حاصل از اصل سرمایه نیز شامل میشه. من نرخ بهره مرکب را بر اساس قضاوت شخصی انتخاب کردم ولی خیلی از شما احتمالا از من میپرسین «چرا انقدر دیدگاه گاوی داری؟» من با این نظر شما مخالفت نمیکنم چرا که احتمالاً نرخ بهره مرکب بیت کوین در مدت 15 تا 30 سال خیلی بیشتر از 25 - 37.5 خواهد بود.

من صرفا با میانگین گرفتن از 25 و 50 درصد به نرخ 37.5 درصد رسیدم  / 2 = 37.5](25+37.5)[. به نظر شخصی من و حتی بدبین ترین افراد بیت کوین میتونه در مدت 30 سال به این نرخ رشد برسه. در حال حاضر کمتر از 10 درصد جمعیت دنیا بیت کوین دارن و قیمت اون 21 هزار دلاره و تا اوج 68 هزار دلار نیز پیش رفته است. حالا در نظر بگیرین اگر 10 درصد دیگه از مردم در دنیا بیت کوین رو به عنوان روش پرداخت یا روش سرمایه گذاری یا ترید بپذیرن، قیمت بیت کوین تا چه سطحی میتونه رشد کنه. 

سناریوهای برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین

برای محاسبات پایین من دو سناریو محافظه کار با نرخ سود مرکب 25 درصد و نیمه محافظه کار با نرخ سود مرکب 37.5 درصد در نظر میگیرم. 

این محاسبات برای کسی هست که 0.01 بیت کوین داره (210 دلار) و میخواد بعد از 15 تا 30 سال دیگه بازنشسته بشه. این فرد هفتگی 30 دلار هم از پس انداز خودش رو برای خرید بیت کوین اختصاص میده (سالانه 30*52 = 1560). قیمت فعلی بیت کوین هم 21 هزار دلار فرض میگیریم.

• سناریو 1: محافظه کار (سرمایه گذاری 15 ساله با نرخ سود مرکب 25 درصد)

سرمایه گذاری بین نسلی

در این سناریو 15 سال بعد سرمایه گذار حدود 220 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

• سناریو 2:  محافظه کار (سرمایه گذاری 30 ساله با نرخ سود مرکب 25 درصد)

سرمایه گذاری بین نسلی

در این سناریو 30 سال بعد سرمایه گذار حدود 6463 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

 

• سناریو 3: نیمه محافظه کار (سرمایه گذاری 15 ساله با نرخ سود مرکب 37.5 درصد)

سرمایه گذاری بین نسلی

در این سناریو 15 سال بعد سرمایه گذار حدود 698 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

• سناریو 4: نیمه محافظه کار (سرمایه گذاری 30 ساله با نرخ سود مرکب 37.5 درصد)

سرمایه گذاری بین نسلی

در این سناریو 30 سال بعد سرمایه گذار حدود 83581 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

حال فردی رو در نظر میگیریم کهBTC  0.001 (21 دلار) داره و شرایط سناریوهای پیش همشون برقرار هست:

• سناریو 5: محافظه کار (سرمایه گذاری 15 ساله با نرخ سود مرکب 25 درصد)

در این سناریو 15 سال بعد سرمایه گذار حدود 214 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

• سناریو 6: محافظه کار (سرمایه گذاری 30 ساله با نرخ سود مرکب 25 درصد)

سرمایه گذاری بین نسلی

در این سناریو 30 سال بعد سرمایه گذار حدود 6310 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

• سناریو 7: نیمه محافظه کار (سرمایه گذاری 15 ساله با نرخ سود مرکب 37.5 درصد)

سرمایه گذاری بیننسلی

در این سناریو 15 سال بعد سرمایه گذار حدود 676 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

• سناریو 8: نیمه محافظه کار (سرمایه گذاری 30 ساله با نرخ سود مرکب 37.5 درصد)

سرمایه گذاری بین نسلی

در این سناریو 30 سال بعد سرمایه گذار حدود 80917 هزار دلار پس انداز خواهد داشت.

جمع بندی و نتیجه گیری:

در این مقاله گفتیم که چرا سرمایه گذاری در بیت کوین برای فرزندان واجب تر از نان شب هست و چطور میشه با بیت کوین برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کرد و ثروت بین نسلی ایجاد نمود. در ابتدای مقاله اشاره کردیم روش های سنتی سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی دیگه کارایی نداره و با توجه به تورم و انواع کارمزدها و هزینه های دیگه عملی نیست. در ادامه گفتیم که ثروت بین نسلی چیست و نمونه هایی از خانواده هایی که ثروت بین نسلی خلق کرده بودند اشاره کردیم.

در ادامه اشاره کردیم که چطور بیت کوین میتونه ثروت بین نسلی برامون ایجاد کنه و در انتها نیز روشی رو برای محاسبه سود مرکب از سرمایه گذاری بلند مدت 15 تا 30 ساله در بیت کوین و سناریوهای برنامه ریزی برای بازنشستگی و ثروت بین نسلی با بیت کوین رو ارائه دادیم که میتونین به راحتی میزان پس اندازتون رو با این روش در تایم فریم های مختلف به دست بیارین. به طور خلاصه این مقاله به اهمیت هولد کردن بیت کوین تاکید داره و میگه سرمایه گذاری در بیت کوین برای فرزندان واجب تر از نان شب هست.


نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین برای فرزندان واجب تر از نان شب
سوال امنیتی :1+49 = ?