شروع آزمایش CBDC هنگ کنگ

1401/06/31
شروع آزمایش CBDC هنگ کنگ

هنگ کنگ قصد دارد در ماه های باقیمانده سال آزمایش ارزی به نام e-HKD که تجسم دیجیتالی دلار هنگ کنگ است را آغاز کند. طبق توضیحات اداره پولی هنگ کنگ، HKMA؛ هنگ کنگ برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی با جمهوری خلق چین همکاری کرده و آزمایش دلار دیجیتال هنگ کنگ برای سه ماهه چهارم سال برنامه ریزی شده است.

مرحله آزمایشی پس از رایزنی و جمع ‌آوری داده های مورد نیاز، با حفظ حریم خصوصی و سایر مسائل مرتبط با انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی، CBDC احتمالا از ابتدای اکتبر راه اندازی خواهد شد.

طبق اظهارات معاون ارشد اداره پولی هنگ کنگ؛ بسیاری از بانک های مرکزی در حال بررسی راه اندازی CBDC ها خود می باشند. شرکت ‌کنندگان در رایزنی‌ هایی که توسط مقامات بانکی برگزار شد، نگرانی‌ های خود را مبنی بر عقب ماندگی هنگ‌ کنگ از روند بین‌ المللی ابراز کرده و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی را ضروری اعلام کرده اند.

برخی از بانک های منتخب هنگ کنگ، ارائه دهندگان پرداخت و شرکت های فن آوری در این طرح آزمایشی شرکت خواهند کرد و استفاده از ارز دیجیتال را در میان کارمندان و تعداد کمی از کاربران خود بررسی خواهند نمود و این اقدام بر عملکرد سه بانک صادرکننده اسکناس هنگ کنگ تاثیر نخواهد داشت.

همزمان با ده ها بانک مرکزی در سرتاسر جهان درخصوص توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی، بانک مرکزی چین، PBOC آزمایش یوان دیجیتال خود (e-CNY) را به چهار منطقه بزرگ دیگر کشور گسترش داده است. هنگ کنگ نیز از ابتدای سال جاری در مقیاس کوچکتر آزمایش های e-CNY را انجام داده است.

علاوه بر همکاری با بانک مرکزی چین، اداره پولی هنگ کنگ همچنین با بانک های مرکزی تایلند و امارات متحده عربی در زمینه پرداخت های ارز دیجیتال بانک مرکزی برون مرزی همکاری کرده است. توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی هنگ کنگ از ژوئن سال گذشته آغاز شده است.

تجارت دیجیتال در هنگ کنگ

عواملی مانند نصب خودپردازهای دیجیتال، مقررات حامی تجارت دیجیتال، فرهنگ راه اندازی و رژیم مالیاتی منصفانه نشان دهنده آمادگی کشور برای پذیرش ارزهای دیجیتال است. با در نظر گرفتن این عوامل، مطالعه اخیر فارکس اعلام کرده است که هنگ کنگ همزمان با نوسانات نزولی سال جاری و کاهش قیمت بیت کون به عنوان یکی از آماده ترین کشورها برای تجارت دیجیتال است.

امتیاز آمادگی برای پذیرش دیجیتال در هنگ کنگ 8.6 درصد می باشد و علیرغم داشتن زیرساخت دیجیتال معتبر و بزرگتر، ایالات متحده و سوئیس با امتیازهای آمادگی دیجیتال کمتر به ترتیب 7.7 و 7.5، رتبه دوم و سوم را کسب کرده اند.

همچنین مالیات ارز دیجیتال به عنوان بزرگترین عوامل بازدارنده برای پذیرش ارزهای دیجیتال است که هنگ کنگ، سوئیس، پاناما، پرتغال، آلمان، مالزی و ترکیه رتبه اول و پایین ‌ترین مالیات دیجیتال را به خود اختصاص داده اند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد شروع آزمایش CBDC هنگ کنگ
سوال امنیتی :5+81 = ?